روزنامه کائنات
7

شهرستان

۱۴۰۱ شنبه ۱۹ آذر - شماره 4267

 معاون ستاد اجرایی فرمان امام  در استان عنوان کرد؛

توزیع یک‌صد میلیارد بسته معیشتی و نوشت افزار توسط ستاد اجرایی فرمان امام قم

 معاون اجتماعی ستاد اجرایی فرمان امام در استان قم گفت: در حوزه عدالت آموزشی در شش ماه گذشته بسته‌های معیشتی و نوشت افراز با اعتبار یک‌صد میلیارد ریال در سطح استان توزیع شد که شامل ۱۰ هزار بسته نوشت افزار و ۴۰۰ بسته ویژه کنکوری برای دانش‌آموزان پایه دواردهم مناطق محروم است.
امیر امیرگان درگفتگویی با اشاره به فعالیت‌های معاونت اجتماعی ستاد اجرایی فرمان امام گفت: فعالیت این معاونت از سال ۹۵ در سطح کشور آغاز شده و در حوزه‌های مختلف خدمات را ارائه می‌دهد و بنیاد احسان ازجمله آن‌ها است که با تشکیل شبکه فعالین جهادی در راستای ارائه خدمات و مقابله با آسیب‌های اجتماعی در مناطق محروم و آسیب‌پذیر فعال است.
معاون اجتماعی ستاد اجرایی فرمان امام در استان قم ادامه داد: بنیاد برکت در حوزه اشتغال اجتماع محور در مناطق روستایی و محروم و همچنین عمرانی و ساخت مدرسه فعالیت دارد و شاهد وضعیت خوبی در تسهیلات اشتغال هستیم، بنیاد ۱۵ خرداد در حوزه سلامت و جمعیت و قرارگاه توانمندسازی محلات هم در قالب خانه‌های احسان ستاد اجرایی در ۲ هزار و ۲۰ محله کشور با ۴۴۰ قرارگاه در سطح کشور فعالیت دارد.
وی با اشاره به فعالیت بنیاد احسان در استان قم به عنوان سرفصل و پیشگام فعالیت‌های اجتماعی و جهادی گفت: نزدیک به ۳۰۰ گروه جهادی و فعال اجتماعی در قالب شبکه مردمی جهادی احسان با گروه‌های تخصصی در استان فعال است که در بزنگاه‌ها مانند سیل چند ماه گذشته فعال هستند و در حوزه‌هایی مانند عدالت آموزشی، فرهنگی و مسجد محور و فنی و مهندسی ورود پیدا می‌کنند.

توزیع ۱۲۰ بسته لبخند کادری
 در استان قم
این مسئول بیان کرد: در حوزه جمعیت و سلامت هم بنیاد ۱۵ خرداد حدود ۱۲۰ بسته لبخند مادری ویژه خانواده‌هایی که فرزند سوم آن‌ها به دنیا آمده توزیع شده و ۱۰۰ بسته هم در فصل زمستان توزیع می‌شود.
امیرگان ادامه داد: مرکز تخصصی خانواده مثبت سه هم اولین مرکز کشور است که ذیل بنیاد ۱۵ خرداد در قم افتتاح می‌شود و در حوزه مشاوره، درمان، فروشگاهی و خدماتی که خانواده‌های دارای سه فرزند و بیشتر  به آن نیاز دارند خدماتی را ارائه می‌دهد.
وی بیان کرد: خانه‌های احسان قرارگاه توانمدسازی در ۱۵ محله استان قم که بیشتر محلات کمتر برخوردار، حاشیه شهر و آسیب‌پذیر هستند، فعال شده و متناسب با داشته‌های هر محله و به صورت بومی سازی شده خدمات مختلف آموزشی، فرهنگی و توانمندسازی برای اقشار مختلف و خانواده‌های ساکن در این محلات ارائه می‌شود.

همراهی خیرین و فعالین اجتماعی خدمات ستاد
را توسعه می‌دهد
 معاون اجتماعی ستاد اجرایی فرمان امام در استان قم یادآور شد: تمام فعالیت‌های بنیاد در راستای منویات رهبری است، بویژه پس از کرونا که بر همدلی، احسان و کمک به محرومان تاکید شد شاهد این بودیم که خود مردم در این حوزه پیشگام بودند و ستاد هم به عنوان نهادی انقلابی خود را به ارائه خدمات اجتماعی و عام المنفعه بویژه برای مستضعفین موظف می‌داند که البته این اقدامات با همکاری خیرین ضریب گرفته و توسعه می‌یابد.
وی ادامه داد: به میزانی که خیرین و یا دستگاه‌های دولتی و حاکمیتی در حوزه‌های مختلف مانند بسته‌های لبخند مادری یا اشتغال مشارکت داشته باشند، بنیاد برکت آن میزان را ضرب در دو خواهد کرد و خدمات را ارائه می‌دهد؛ همچنین از تمام جوانان و فعالین جهادی و اجتماعی دعوت می‌کنیم در فعالیت‌های جهادی و اجتماعی همراهی داشته باشند تا فعالیت‌ها رونق بیشتری پیدا کند.

 

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه