روزنامه کائنات
7

شهرستان

۱۴۰۱ شنبه ۱۹ آذر - شماره 4267

طرح پایش مصرف گاز در سطح ادارات استان ایلام آغاز شد

 مدیرعامل شرکت گاز ایلام از آغاز طرح پایش مصرف گاز در سطح ادارات استان خبر داد و گفت: این طرح با هدف صرفه‌جویی در مصرف، مدیریت انرژی و کنترل میزان مصرف گاز در ادارات و سازمان‌های دولتی استان آغاز شده است.
محمود کشاورز افزود: از ابتدای شروع این طرح تاکنون، بیش از ۴۵۰ بازرسی از ادارات و سازمان‌ها، مساجد و مدارس انجام شده‌است که از این تعداد به ۳۰ مورد تذکر اولیه مبنی بر رعایت دمای رفاه داده شده و مابقی خوشبختانه الگوی مصرف را رعایت کرده اند. وی با بیان اینکه این طرح به منظور کاهش ۱۰ درصدی مصرف گاز در ادارات و سازمان‌ها در حال اجراست، ادامه داد: با شروع فصل سرما، برودت هوا، ورود جبهه هوای سرد و افزایش مصرف گاز در کشور، براساس ابلاغ بخشنامه صرفه‌جویی و مصرف بهینه گاز از سوی وزیر محترم کشور، تشکیل جلسات مرتبط در استانداری و ابلاغ آن به کلیه ادارات و نهادهای دولتی، شرکت گاز ایلام اقدام به تشکیل اکیپ‌های پایش مصرف گاز نموده است.  وی بر ضرورت صرفه‌‌جویی مشترکین خانگی، تجاری و اداری در مصرف گاز در سطح استان تأکید کرد و اظهار داشت: این شرکت در انجام رسالت سازمانی و مسئولیت اجتماعی خود، با مشارکت نیروهای حوزه بهره‌برداری و بسیج گاز، دمای رفاه را در ادارات استان رصد کرده و از نزدیک مورد پایش قرار می دهد.
مدیرعامل شرکت گاز ایلام با بیان اینکه این اکیپ‌ها به صورت مستمر در ساعات کاری ایام هفته و نیز در تعطیلات پایان هفته مصرف گاز و رعایت دمای رفاه در ادارات و ساختمان‌های دولتی را پایش می‌کنند، تصریح کرد: در صورت عدم رعایت صرفه‌جویی در مصرف یا عدم رعایت دمای رفاه، در مرحله اول اخطار کتبی به این ادارات ابلاغ می‌شود. کشاورز گفت: در مرحله بعد و در صورت عدم رعایت مصرف، لیست اداراتی که در مصرف گاز صرفه‌جویی نکنند به استانداری اعلام و در مراحل بعدی برابر قوانین و مقررات مربوطه رفتار خواهد شد.
وی از مدیران ادارات خواست که وسایل گرمایشی سازمان‌ها یک ساعت قبل از اتمام ساعت کاری و نیز در تعطیلات آخر هفته خاموش کنند تا سایر هموطنان بتوانند از نعمت گاز برخوردار باشند مدیرعامل شرکت گاز استان به پایداری جریان گاز در این فصل از سال اشاره کرد و اظهار داشت: با بسترسازی و تقویت زیرساخت‌های خطوط انتقال و شبکه گازرسانی، روند تداوم خدمت‌رسانی به مردم استان از وضعیت مطلوبی برخوردار بوده و امیدواریم امسال و با اجرای تمهیدات لازم هیچگونه قطع گاز نداشته باشیم. وی تصریح کرد: با افزایش برودت هوا و افزایش مصارف گاز طبیعی در چند ماهه فصل سرد سال، صرفه‌جویی در مصرف این حامل انرژی بسیار مهم بوده و مشترکین با رعایت الگوی مصرف بهینه و رعایت دمای رفاه ( ۱۸ درجه سانتیگراد) شرکت گاز استان ایلام را در ارائه خدمات مستمر یاری دهند.

معاون پرستاری وزیر بهداشت:
پرستاران خود را در «بیمارستان» محدود نکنند
  معاون پرستاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تاکید بر لزوم افزایش مراکز خدمات پرستاری در منزل، گفت: پرستاران نباید لزوما خود را در بیمارستان محدود کنند و باید خدمات خود را در سطح جامعه تسری دهند.
دکتر عباس عبادی در مراسم پاسداشت روز پرستار که امروز (۱۷ آذر) در محل بیمارستان امام خمینی (ره) اسلام آبادغرب برگزار شد، از اجرای طرح تعرفه گذاری خدمات پرستاری به عنوان یکی از خدمات ارزشمند دولت سیزدهم در حوزه بهداشت و درمان یاد کرد و افزود: این طرح با تاخیر اجرا شد و با توجه به اینکه بسیاری خدمات پرستاری در سامانه ثبت نشده، فعلا مبالغی بصورت علی الحساب به حساب پرستاران واریز شده است.
وی افزود: از پرستاران تقاضا داریم از این به بعد پیگیر ثبت خدمات خود باشند، چرا که پرداخت کارانه و تعرفه بر اساس خدمات ثبت شده خواهد بود.
وی ابراز امیدواری کرد: با همکاری مجلس و اختصاص اعتبار، اجرای این طرح در سالهای آتی نیز استمرار یابد.
عبادی در ادامه با تاکید بر اینکه علم پرستاری نباید در محیط بیمارستان محدود شود، گفت: متاسفانه وجود محدودیت هایی که یا توسط سیستم ایجاد شده و یا خود خواسته بوده، موجب شده پرستاران فقط در محیط بیمارستان محدود شوند.
وی تاکید کرد: پرستاری باید به سطح جامعه تسری یابد و پرستاران و بویژه فارغ التحصیلان جدید این رشته می‌توانند در بخش های مختلف در سطح جامعه ارائه خدمت داشته باشند. بطور مثال هشت میلیون سالمند در کشور داریم که تعداد قابل توجهی از آنها نیاز به خدمات پرستاری دارند و اگر این خدمات را دریافت کنند قطعا کمتر نیاز به بستری در مراکز درمانی پیدا کرده و کمتر فشار مالی به سیستم درمان کشور وارد می‌شود.
وی افزود: در همین راستا اگر بتوانیم توسعه مراکز پرستاری در منزل و مراقبت در منزل را داشته باشیم، مشروط به داشتن خدمات بیمه ای، در آن صورت شاهد گسترش حوزه پرستاری در سطح جامعه خواهیم بود.
وی افزود: در درجه اول این خود پرستاران هستند که باید به جامعه ورود کرده و سواد سلامت را بالا ببرند و خود را در محیط بیمارستان محدود نکنند.
عبادی گفت: این برنامه باید برای رشته های بهورزی و پیراپزشکی هم در دستور کار قرار گرفته و خدمات آنها در سطح جامعه توسعه یافته و به بیمارستان ها محدود نشود.
 معاون پرستاری وزارت بهداشت همچنین با اشاره به تلاش برای گسترش آموزش پرستاری گفت: در حال حاضر مراکز آموزش پرستاری از ۳۰ مرکز در اوایل انقلاب به ۲۰۷ مرکز رسیده و هم اکنون یک مرکز آموزشی جدید در شهرستان اسلام آباد غرب نیز فعال شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن گلستان:
۴۲ درصد از طرح نهضت ملی مسکن
برای اقشار کم درامد تخصیص یافته است
  گرگان-نادر کرمی-مدیرکل بنیاد مسکن گلستان گفت: در سال اول اجرای طرح نهضت ملی مسکن بیش از ۴۲ درصد از واحدهای مسکونی این طرح به اقشار کم درامد اختصاص یافته است.سید محمد حسینی در گفتگوی در برنامه تلویزیونی حرف حساب اظهار کرد: دولت سیزدهم سیاست های خوبی برای ماندگاری مردم روستاها و مهاجرت معکوس در نظر گرفته که می توان به تسهیلات ارزان قیمت با کارمزد پنج درصد، صدور پروانه رایگان برای اقشار کم درامد، کمک های مالی و فنی را نام برد.وی تصریح کرد: ابزارهای تشویقی عامل بسیار مهمی در احداث مسکن و خانه دار شدن مردم روستاها به ویژه اقشار کم درامد است.مدیرکل بنیاد مسکن گلستان خاطرنشان کرد: در سال اول اجرای طرح نهضت ملی مسکن بیش از ۴۲ درصد از احداث این واحدهای مسکونی یعنی بیش از ۲ هزار واحد مسکونی را به اقشار کم درامد در قالب مسکن محرومین در نظر گرفتیم.وی ادامه داد: اقشار کم درامد در روستاها با تسهیلات بانکی ۲۰۰ میلیون تومانی با کارمزد پنج درصد و کمک های بلاعوض تا ۱۰۰ میلیون تومان بدون آورده می توانند صاحب خانه شوند.حسینی گفت: هیچ بانکی برای پرداخت تسهیلات بانکی در اجرای طرح نهضت ملی مسکن به روستائیان حق ندارند به لحاظ قانونی از متقاضی درخواست ضامن نماید و ضمانت این تسهیلات در روستاها با مدیریت بنیاد مسکن بصورت زنجیره ای خواهد بود‌.وی بیان کرد: تعداد ۱۴۰ دفتر فنی در سطح استان برای طراحی مسکن متقاضیان روستایی در سطح استان فعال بوده تا نقشه ها را بنا به مساحت‌موردنظر متقاضی طراحی نموده و تا پایان کار بر این واحدها نظارت نماید.مدیرکل بنیاد مسکن گلستان یاداور شد: بنیاد‌مسکن مکلف است سالانه هفت هزار واحد مسکونی را در اجرای طرح نهضت ملی در روستاها احداث نماید و توانستیم در سال اول بیش از تعهد هفت هزار واحد یعنی ۹ هزار پروانه ساختمانی را صادر نماییم و تمامی این پروانه ها برای دریافت تسهیلات بانکی به بانک ها معرفی شدند.

تصادف مرگبار در قزوین ۳ فوتی بر جای گذاشت
 قزوین رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان قزوین گفت: تصادف ۲ خودرو در محدوده جاده سه‌راه تختی به دانسفهان ورودی روستای طرویزک، ۶ مصدوم بر جای گذاشت که سه تن از مصدومین در صحنه حادثه جان باختند.
دکتر حسن اسماعیلی اظهار کرد: مأموریتی که در ساعت ۱۳:۳۷ امروز جمعه ۱۸ آذر ۱۴۰۱، به مرکز ارتباطات فوریت‌های پزشکی استان قزوین اعلام شد خبر از تصادف ۲ خودرو در محدوده جاده سه‌راه تختی به دانسفهان ورودی روستای طرویزک می‌داد.
بنا بر اعلام روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان قزوین، وی ادامه داد: به‌سرعت سه آمبولانس از پایگاه‌های ضیاءآباد، دانسفهان و هلال‌احمر به محل حادثه اعزام شدند.
اسماعیلی عنوان کرد: این حادثه ۶ مصدوم داشت، آمبولانس اول دانسفهان پس از طی مسافت ۱۰ کیلومتری بعد از ۶ دقیقه به محل حادثه رسید.
این مسئول بیان کرد: متأسفانه سه مصدوم این حادثه به‌علت شدت حادثه و جراحات وارده در محل تصادف فوت کردند.
رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان قزوین خاطرنشان کرد: یکی از فوتی‌های این حادثه کودکی ۸ ساله، فوتی دیگر آقایی ۴۵ ساله و فوتی دیگر نیز آقایی ۴۸ بودند که علیرغم تلاش‌های کارشناسان فوریت‌های پزشکی در صحنه حادثه جان باختند.
وی تأکید کرد: سه مصدوم دیگر که سرنشینان خودروها بودند پس از انجام اقدامات درمانی پیشرفته توسط کارشناسان فوریت‌های پزشکی، به بیمارستان شفا در تاکستان منتقل شدند. اسماعیلی در پایان بیان کرد: سه فوتی این تصادف در صحنه حادثه توسط کارشناسان اورژانس تحویل عوامل انتظامی حاضر در صحنه شدند.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه