روزنامه کائنات
7

شهرستان

۱۴۰۱ شنبه ۱۹ آذر - شماره 4267

 با حضور معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان ملی استاندارد ایران:

تجلیل از شرکت نفت پاسارگاد به عنوان صنعت برتر کشور

 اراک- فرناز امیدی: با حضور معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان ملی استاندارد ایران، استاندار مرکزی، سرپرست اداره کل استاندارد استان مرکزی و جمعی از مدیران ومسئولین استان از شرکت نفت پاسارگاد به عنوان صنعت برتر تجلیل شد.
مدیرعامل و نائب رئیس هیئت مدیره شرکت نفت پاسارگاد سیزدهم آذرماه در جمع خبرنگاران در اراک اظهار داشت: تولید قیر توسط این شرکت در سال گذشته یک میلیون تن بوده و امسال رشد ۵۰ درصدی تولید مدنظر است که تاکنون حدود ۹۵۰ هزار تن قیر در کارخانه های این شرکت تولید شده است و امیدواریم تا پایان سال 50 درصد نسبت به سال گذشته افزایش تولید داشته باشیم.
مسعود اسفندیار افزود: شرکت نفت پاسارگاد به عنوان بزرگترین تولید کننده قیر در خاورمیانه دارای ۶ کارخانه‌ در شهرهای آبادان، بندر عباس، تبریز، شیراز، تهران و شازند اراک و ۲ پایانه صادراتی در بندر امام خمینی(ره) و بندر شهید رجایی است.
وی ادامه داد: این شرکت ۱۵ نوع گرید مختلف قیر و گریدهای پی‌جی‌پلاس تولید می کند و آخرین گرید تولید شده در این شرکت در دمای ۷۶ درجه مثبت و  ۲۲ درجه منفی قابلیت استفاده دارد.
مدیرعامل و نائب رئیس هیئت مدیره شرکت نفت پاسارگاد با بیان اینکه ممکن است صنعت قیر، یک صنعت سیاه تصور شود اما به عنوان صنعت سبز شناخته شده است، ادامه داد: استاندارد در کف مطلوبیت تعریف می شود، اما این شرکت فراتر از استاندارد رفته و به عنوان سکاندار استاندارد در سطح کشور معرفی می شود.
اسفندیار افزود: درحال حاضر شرکت نفت پاسارگاد در رینگ بورس به صورت ریالی عرضه محصول می کند اما شرکت های زیرمجموعه به صورت ارزی فروش را انجام می دهند و از همین محل ارز به داخل کشور باز می گردد.
وی با اشاره به اینکه صادرات به کشورهای هند و چین و حاشیه خلیج فارس انجام می شود گفت: بازارهای جدیدی شناسایی کردیم و محکوم به این هستیم که به صورت cfr (تحویل قیر در بازار مناطق) تحویل در مناطق داشته باشیم.
مدیرعامل و نائب رئیس هیئت مدیره شرکت نفت پاسارگاد خاطرنشان کرد: صادرات به اروپا از دیگر اهداف ماست. اروپا قیرهای پلیمری را که از پودر لاستیک تولید می شوند استفاده می کند  بخاطراینکه صنعت سبز هستند و آلایندگی ندارند و ما به دنبال این هستیم که بتوانیم به اروپا نیز قیر صادر کنیم.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه