روزنامه کائنات
4

جامعه

۱۴۰۱ چهارشنبه ۱۶ آذر - شماره 4266

کاهش برخی محدودیت‌های کرونایی در چین

مقامات پکن، پایتخت چین روز گذشته (سه‌شنبه) برخی از محدودیت های کرونایی از جمله نیاز به ارائه تست منفی کووید۱۹ برای ورود به سوپرمارکت‌ها و ادارات را کاهش دادند.
روزنامه دولتی چاینا دیلی با عنوان «پکن خود را برای زندگی دوباره آماده می کند» این خبر را گزارش کرد و افزود که مردم به تدریج به زندگی عادی باز خواهند گشت.
این تسهیل در محدودیت های کرونایی به دنبال انتقادها به اعمال محدودیت‌های شدید و قرنطینه‌های سختگیرانه از آغاز شروع همه گیری در این کشور، صورت گرفته است. همچنین چین ممکن است ۱۰ اقدام دیگر نیز در جهت تسهیل محدودیت های کرونایی را تا روز چهارشنبه اعلام کند، زیرا شهرهای سراسر این کشور قرنطینه های محلی را لغو کرده اند. به گزارش خبرگزاری رویترز، با این حال نگرانی هایی نیز در این زمینه وجود دارد که ممکن است این تسهیل در محدودیت های کرونایی در چین منجر به وارد شدن فشار زیادی به سیستم بهداشت و درمان این کشور شود. چین تا روز گذشته (دوشنبه) ۵۲۳۵ مورد مرگ و میر ناشی از عوارض ابتلا به کووید۱۹ را گزارش کرده است با این حال برخی کارشناسان نیز هشدار داده‌اند که اگر تسهیل محدودیت های کرونایی در این کشور بیش از حد عجولانه باشد، تلفات ممکن است به بیش از یک میلیون نفر نیز برسد.

پرداخت کسور دستگاه‌های اجرایی مربوط به حقوق آبان ماه بازنشستگان کشوری
 اداره کل امور مالی صندوق بازنشستگی کشوری در اطلاعیه‌ای از پرداخت و تسویه کامل کسور دستگاه های اجرایی مربوط به حقوق آبان ماه بازنشستگان این صندوق خبر داد.
در این اطلاعیه آمده است: کسورات حقوق آبان ماه ۱۴۰۱ بازنشستگان و وظیفه بگیران صندوق بازنشستگی کشوری برای واریز به حساب بانک‌ها و سایر فروشندگان اعتباری به ذیحسابی دستگاه‌های اجرایی طی روزهای ۱۳ و ۱۴ آذرماه ۱۴۰۱ پرداخت و به طور کامل تسویه شد.
براساس این اطلاعیه، صندوق بازنشستگی کشوری درحال حاضر درخصوص مطالبات دستگاه‌های اجرایی، هیچگونه تعهد پرداخت نشده‌ای، ندارد.
به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، گفتنی است، در ابتدای آذرماه امسال نیز کسورات بازنشستگان و وظیفه بگیران این صندوق، مربوط به ماه های پیش از آن تا انتهای مهرماه ۱۴۰۱ پرداخت و تسویه شده بود و کسورات آبان ماه نیز طی روزهای ۱۳ و ۱۴ آذرماه به طور کامل پرداخت شد.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه