روزنامه کائنات
4

جامعه

۱۴۰۱ چهارشنبه ۱۶ آذر - شماره 4266

پیام فراجا به مناسبت روز دانشجو؛

جنبش‌های دانشجویی بیدارکننده افکار و شکل‌دهنده گفتمان‌ها هستند

  فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران در پیامی به مناسبت روز دانشجو اعلام کرد: هر جامعه ای نیازمند نقد خردمندانه و منصفانه است و قشر دانشجو می تواند در این عرصه اعلام موجودیت کرده و نقش مهمی را در رفع موانع و مشکلات پیشرفت کشور و خردورزی، آگاهی و بصیرت جامعه ایفا کند.
به گزارش کائنات به نقل از سایت پلیس، فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران در پیامی ضمن تبریک روز دانشجو ، یاد شهدای این روز در سال ۱۳۳۲ را گرامی داشت.
متن پیام فراجا به مناسبت روز دانشجو به شرح زیر است:
« ۱۶ آذرماه روز دانشجو، یادآور حماسه سه دانشجوی شهید «مصطفی بزرگ‌نیا»، «احمد قندچی» و «مهدی شریعت‌رضوی» است که در اعتراض به دیدار معاون رئیس‌جمهور وقت آمریکا و همچنین از سرگیری روابط ایران با انگلیس، در تاریخ ۱۶ آذر ۱۳۳۲ در دانشگاه تهران در خون خود غلطیدند و پایه های استکبارستیزی را بنا نهادند.
این جنبش مبارزه علیه استبداد و در راس آن آمریکا مدتی پس از کودتای ۲۸ مرداد و جو خفقان و سرکوب شدید آن برهه از زمان شکل گرفت و نفرت از حکومت طاغوت آشکار گردید و هوشیاری و هوشمندی و رشادت این دانشجویان، توطئه های نظام سلطه را برملا کرد و از همان زمان فریاد آزادیخواهی و ظلم ستیزی در فضای دانشگاه ها طنین انداز شد. حرکت دانشجویی ضد استکباری، ضد سلطه، ضد استبداد و ضد اختناق به سوی عدالتخواهی پیش رفت تا منجر به ثمر نشستن خون این جوانان شهید و پیروزی انقلاب اسلامی گردید و تمدن نوین اسلامی شکل گرفت.
جنبش های دانشجویی همواره بیدارکننده افکار و شکل دهنده گفتمان ها بر اساس تفکر و تحلیل پدیده های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و ... هستند و در این برهه از زمان که استکبار جهانی جنگی ترکیبی و رسانه ای به راه انداخته دانشجویی که نگاهی عمیق به مسائل پیرامونی خود دارد می تواند روشنگری کرده و دست استبداد را رو کند. هر جامعه ای نیازمند نقد خردمندانه و منصفانه است و قشر دانشجو می تواند در این عرصه اعلام موجودیت کرده و نقش مهمی را در رفع موانع و مشکلات پیشرفت کشور و خردورزی، آگاهی و بصیرت جامعه ایفا نماید.
فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران ضمن گرامیداشت یاد و خاطره دانشجویان شهید عرصه مبارزه با استعمار و استبداد، روز دانشجو را به همه دانشجویان که در راستای علم اندوزی و آبادانی میهن اسلامی مان تلاش کرده و برای حفظ ارزش های انقلاب اسلامی از جان مایه می گذارند، تبریک گفته و عزت، سربلندی و توفیق آنان را در همه عرصه های علمی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی در سایه زعامت حضرت امام خامنه ای عزیز»مدظله العالی» از درگاه خداوند مسئلت دارد و تلاش می کند دوشادوش صاحبان اندیشه های نو و سازنده این مرز و بوم در راستای اعتلای ایران اسلامی گام بردارد.»

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه