روزنامه کائنات
4

جامعه

۱۴۰۱ يکشنبه ۱۳ آذر - شماره 4263

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری،:

دشمن با انتشار دروغ سعی کرد در جهت مسموم‌کردن افکار اقدام کند

 معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری، با بیان اینکه اغتشاشات اخیر ناشی از یک جنگ سخت ترکیبی و شناختی است، افزود: دشمن سعی کرد با انتشار دروغ و بهتان و با تبلیغات گسترده، در جهت مسموم‌کردن افکار اقدام کند، اما بحمدالله زنان ما با هوشیاری در مقابل بسیاری از این توطئه‌ها ایستادند، خواهند ایستاد و با هویت و اصالتی که دارند، مکر آنها را خنثی می‌کنند.
انسیه خزعلی در نشست تخصصی با عنوان «از جریان‌سازی برای انقلاب زنانه تا واقعیت غائله زنانه» که با حضور شرکت‌کنندگانی از ۹ ملیت مختلف و از سوی اداره کل امور بین‌الملل معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده و نیز با همکاری مرکز مطالعات زنان و خانواده دانشگاه تهران، وزارت دادگستری، موسسه صیانت از حقوق زنان، مجمع بین‌المللی زنان پیرو ادیان توحیدی و دانشگاه الزهرا (س) برگزار شد، اغتشاشات اخیر را ناشی از یک جنگ سخت ترکیبی و شناختی دانست که در آن، دشمن سعی کرد با انتشار دروغ و بهتان و با تبلیغات گسترده، در جهت مسموم‌کردن افکار اقدام کند و اظهار کرد: اما بحمدالله زنان ما با هوشیاری در مقابل بسیاری از این توطئه‌ها ایستادند و خواهند ایستاد و با هویت و اصالتی که دارند، مکر آنها را خنثی می‌کنند. وی ادامه داد: دولت‌های غربی می‌خواهند با محدود کردن صدای ایران در مجامع بین‌المللی، تک‌صدایی را حاکم کنند؛ یعنی تنها صدایی را بشنوند که همگام با آنهاست و اجازه ندهند صداهای دیگری که افشاگر ماهیت واقعی آنها و فشارهایی است که بر اثر تحریم و نادیده‌گرفتن حقوق زنان در جامعه بین‌المللی به وجود آمده، به گوش کسی برسد. در اینجا نیاز به جهاد تبیین داریم تا صدای زنانی را که به نام آزادی و به نام زن، مورد ظلم و جنایت واقع شدند، به گوش جهانیان برسانیم.
خدیجه کریمی، مدیر کل بین‌الملل معاونت زنان ریاست جمهوری نیز ضمن تبریک میلاد حضرت زینب (سلام‌الله‌علیها) اسوه خردمندی و تدبیر، وقایع اخیر کشور را صف‌آرایی جبهۀ باطل با تمام قدرت خود در مقابل جبهه حق برشمرد و تأکید کرد: مسأله زنان و شعار زنان، تنها یک دستاویز در این مصاف حق و باطل است. به بیان ایشان، کشورهایی امروز ادعای دفاع از حقوق بشر و حقوق زنان را دارند که بزرگترین مصداق‌های نقض حقوق بشر را از سوی آنها شاهد بوده‌ایم.
در ادامه این نشست سخنرانانی از کشورهای استرالیا، پاکستان، آلمان، عراق، الجزایر، اندونزی، نیجریه، افغانستان و ایران، به بیان دیدگاه‌های خود پیرامون موضوع نشست پرداختند و شادمانی عضو هیئت علمی دانشگاه، با نگاهی به پیشینه حضور زنان در انقلاب مشروطه، نهضت تنباکو و انقلاب اسلامی، شرایط کنونی را تبیین کرد: ما اکنون در یک جنگ ترکیبی پیچیده قرار داریم، راهبردی که شامل جنگ کلاسیک و جنگ فرهنگی و هجمه فرهنگی-رسانه‌ای است و تمام ابزارهای متقارن و نامتقارن را برای آسیب زدن به جمهوری اسلامی درآمیخته‌اند. آنچه امروز می‌بینیم، یک خشونتِ سازمان‌یافته است که به سمت رادیکالیسم اجتماعی پیش می‌رود. بنابراین نامی که می‌توانیم بر آن قرار دهیم، آشوب یا غائله زنانه -نه انقلاب زنانه- است و عمدتاً سوءاستفاده از مسأله زنان است. وقتی از غائله زنانه سخن می‌گوییم، به معنای آن نیست که زنان، درصد زیادی از اغتشاشگران را تشکیل داده باشند، بلکه شعارها به سمت فمینیزه‌شدن است.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه