روزنامه کائنات
6

انرژی

۱۴۰۱ دوشنبه ۳۰ آبان - شماره 4254

معاون راهبري توليد شرکت برق حرارتي عنوان کرد

ذخيره‌سازي 2.6 ميليارد ليتر سوخت در مخازن نيروگاه‌ها

 معاون راهبري توليد شرکت برق حرارتي گفت: دو ميليارد و 600 ميليون ليتر سوخت در مخازن نيروگاه‌ها براي تامين برق پايدار پيک زمستان امسال ذخيره‌سازي شده است.
ناصر اسکندري امروز در حاشيه بيست و دومين نمايشگاه بين‌المللي صنعت برق و در جمع خبرنگاران اسکندري با اشاره به ذخاير سوخت نيروگاه‌هاي برق حرارتي، گفت: نيروگاه‌ها بر مبناي گاز طراحي شده‌اند و با توجه به اينکه مصارف خانگي در زمستان بسيار افزايش پيدا مي‌کند گاز تحويلي نيروگاه‌ها محدود شده و سوخت مايع جايگزين مي‌شود.
وي با بيان اينکه هماهنگي مناسبي بين وزارت نيرو و وزارت نفت وجود دارد و مجموعه پخش و پالايش کشور تلاش مي‌کنند نياز نيروگاه‌ها را تامين کنند که تاکنون اين اقدام به خوبي انجام شده است، گفت: بيش از دو ميليارد و 600 ميليون ليتر در مخازن نيروگاه‌ها سوخت ذخيره شده است.
معاون راهبري توليد شرکت برق حرارتي با بيان اينکه برخي موضوعات مطروحه جهت برنامه‌ريزي براي مصرف 35 ميليون مترمکعب مازوت در نيروگاه‌ها که در شبکه‌هاي اجتماعي مطرح شده است، اظهار کرد: براي تامين نياز برق مردم، سوخت مايع اولويت دوم نيروگاه‌هاي حرارتي کشور است.
اسکندري با بيان اينکه سوخت نيروگاه‌ها با توجه به نياز شبکه برق و مباحث محيط‌زيستي استفاده مي‌شوند و در اين زمينه نگراني وجود ندارد، اظهار کرد کرد: وضعيت تحويلي سوخت با توجه به شرايط، تغيير مي‌کند.
وي با بيان اينکه در مجموعه نمايشگاه يک حرکت جمعي براي ساخت داخل صورت گرفته است، اظهار کرد: در اين نمايشگاه نيازهاي هاي‌تک در حوزه‌هاي مختلف از جمله نيروگاهي توسط متخصصان داخلي و شرکت‌هاي دانش‌بنيان داخلي رفع مي‌شوند و جاي بسيار خوشحالي است که بيش از 95 درصد قطعات مورد نياز نيروگاهي در ايران ساخته مي‌شوند.
اسکندري با اشاره به افزايش ظرفيت توليد نيروگاه گفت: تا پيک برق آينده نزديک به 6000 مگاوات به ظرفيت نيروگاهي افزوده خواهد شد.
معاون راهبري توليد شرکت برق حرارتي با بيان اينکه موضوع قيمت برق در لايحه بودجه 1402 را کارشناسان اقتصادي بررسي و با توجه به مباحث کلان انرژي کشور تصميم خواهند گرفت، گفت: يکي از موضوعات جدي توسعه نيروگاهي کشور، تکميل سيکل‌ترکيبي نيروگاه‌ها و به عبارتي ساخت بخش بخار است.
وي با بيان اينکه از لحاظ راندمان نيروگاه‌ها جزو کشورهاي درحال توسعه و يا از ميانگين به بالا در دنيا هستيم، گفت: جهت‌گيري مجموعه برق حرارتي کشور به سمتي است که  بخش بخار نيروگاه‌هايي که بدون مصرف سوخت برق توليد مي‌کنند را در برنامه اصلي خود قرار دهد و در ساير بخش‌ها هم نيروگاه‌هاي کلاس F و بالاتر مورد استفاده قرار مي‌گيرد.

 

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه