روزنامه کائنات
6

انرژی

۱۴۰۱ دوشنبه ۳۰ آبان - شماره 4254

وزير نيرو خبر داد:

تقويت بخش‌هاي فني براي تبادل برق با روسيه

 وزير نيرو گفت: سنکرون اوليه با شبکه روسيه انجام شده و اقدامات فني براي سنکرون مشترک شبکه برق بين ايران، آذربايجان، ارمنستان و روسيه انجام مي‌دهيم تا بتوانيم با روسيه ارتباط برقي داشته باشيم و اين باعث پايداري برق کشور مي شود.
علي اکبر محرابيان ديروز در حاشيه بيست‌ودومين نمايشگاه برق در خصوص واردات و صادرات اظهار کرد: همانطور که قبلا گفتيم تبادل برق جزو برنامه‌هاي وزارت نيرو است، در زمان‌هايي که نياز به برق داريم برق را از کشورهاي مختلف به ويژه کشورهاي ترکمنستان، آذربايجان و ارمنستان وارد مي‌کنيم.
وي ادامه داد: همين طور در زمان‌هايي که برق مازاد داريم نسبت به صادرات برق اقدام خواهيم کرد البته تبادلات برق را همانطور که در قراردادهاي سال گذشته داشتيم ادامه مي‌دهيم.
وزير نيرو در مورد روسيه گفت: سنکرون اوليه انجام شده و اکنون در حال انجام کارها و مطالعات فني براي سنکرون کردن برق مشترک ايران، آذربايجان، ارمنستان و روسيه هستيم.
محرابيان تصريح کرد: هدف اين است که بتوانيم با روس‌ها ارتباط برقي داشته باشيم و اين مساله باعث پايدارسازي برق کشور مي‌شود و امکان تامين برق در فصول مختلف را فراهم مي‌کند، اکنون در حال تقويت بخش‌هاي فني براي توسعه هستيم.
وزير نيرو با بيان اينکه صنعت برق اکنون در ريل خوبي قرار گرفته و از توانمندي بالايي هم برخوردار است، اظهار کرد: 95 درصد قطعات و تجهيزات صنعت برق در داخل توليد مي‌شود.
وي افزود: صنعت برق اکنون هم براي رفع ناترازي‌ها و هم براي رشد اقتصادي از ظرفيت خوبي برخودار است.
محرابيان با تاکيد بر اينکه صنعت برق در زمينه دستاوردهاي داخلي بي‌نظير بوده و برخي اين دستاوردها براي اولين بار است، اظهار کرد: انصافا صنعت برق صنعت پرافتخاري است اين صنعت به گفته متخصصان در ابتداي انقلاب تقريبا صددرصد وابسته بود، اما اکنون پيشرفت‌هاي کم نظيري دارد.
وي با بيان اينکه مهمترين هدف گذاري اين است که با استفاده از تکنولوژي‌هاي روز شاهد بهينه سازي مصرف باشيم تا شدت مصرف کاهش يابد، گفت: تلاش مي‌شود توليد برق کشور معطوف به رشد توليد و صنعت کشور باشد.
به گفته وزير نيرو امسال تابستان در بخش خانگي شاهد کاهش مصرف بدون قطعي برق بوديم. ميزان صرفه جويي حاصل شده در بخش خانگي و تجاري به بخش صنعت و توليد کشور اختصاص داده شد و اين مسير ادامه خواهد يافت.
گفتني است : بيست‌ودومين نمايشگاه تخصصي بين‌المللي صنعت برق ايران، صبح ديروز 29 آبان‌ماه با حضور «علي‌اکبر محرابيان» وزير نيرو، معاونان و مديران ارشد صنعت برق و تعدادي از ميهمانان خارجي افتتاح و آغاز به کار کرد.
در اين نمايشگاه، 350 شرکت داخلي و 22 نماينده شرکت‌هاي خارجي از 9 کشور جهان حضور يافتند؛ اين نمايشگاه طي روزهاي 29 آبان‌ماه تا دوم آذرماه در 11 سالن نمايشگاهي داير و پذيراي متخصصان، صنعت‌گران و علاقه‌مندان است.
ساعت بازديد از بيست‌ودومين نمايشگاه تخصصي بين‌المللي صنعت برق ايران 8 صبح تا 15 عصر خواهد بود.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه