روزنامه کائنات
1

صفحه اول

۱۴۰۱ دوشنبه ۳۰ آبان - شماره 4254

از مراسم افتتاحیه جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر تا بازی تیم های ملی انگلیس و ایران

روز مصاف بزرگ

 مراسم افتتاحیه جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر در ورزشگاه البیت شهر دوحه برگزار ‌شد. امروز تیم های ملی انگلیس و ایران در چارچوب دیدارهای دور اول مرحله گروهی جام جهانی ۲۰۲۲ به مصاف هم خواهند رفت.
رقابت‌های جام جهانی ۲۰۲۲ در حالی از ساعت ۱۹:۳۰ یکشنبه (به وقت ایران) در ورزشگاه البیت آغاز ‌شد که یک ساعت پیش از شروع بازی تیم‌های ملی قطر و اکوادور، مراسم افتتاحیه این مسابقات برگزار شد.
جام‌جهانی ۲۰۲۲ فوتبال به میزبانی قطر برگزار می‌شود و این کشور با قدرت در حال فراهم کردن شرایط برای برگزاری هر چه بهتر این فستیوال بزرگ بین‌المللی است. این کشور هزینه‌های فراوانی برای برگزار شدن هر چه مجلل‌تر مسابقات انجام داده و در کنار بازسازی و به‌روزرسانی استادیوم‌های قدیمی، ورزشگاه‌های جدید و مُدرنی را نیز ساخته است.
استادیوم البیت قطر که توسط بنیاد خیریه «اسپایر زون» ساخته شده، گنجایش ۶۰ هزار میزبان را خواهد داشت. این استادیوم منحصر به‌فرد قطر، دارای یک سقف جمع شونده پیشرفته و ۴۰۰ هزار متر مربع فضای سبز است برای آشنایی بیشتر با این ورزشگاه بر روی اینجا کلیک کنید. این ورزشگاه میزبان افتتاحیه و فینال عرب کاپ در سال ۲۰۲۱ نیز بود که در آن دیدار الجزایر توانست با پیروزی ۲ بر صفر مقابل تونس، به عنوان قهرمانی دست یابد. علاوه بر جیانی اینفانتینو، رئیس فیفا که مدتی است در قطر حضور دارد و در مراسم افتتاحیه جام جهانی حضور خواهد داشت، قرار است شیخ تمیم بن حمد آل ثانی، امیر این کشور نیز در ورزشگاه البیت حاضر شود. بر اساس پیش بینی‌ها، حدود ۳ میلیارد بیننده تلویزیونی تماشاگر مراسم افتتاحیه جام جهانی ۲۰۲۲ قطر خواهند بود.
جهانبخش: همه ما عاشق پوشیدن پیراهن تیم ملی ایران هستیم
علیرضا جهانبخش در نشست خبری گفت:«خوشحالم که اینجا هستم. قطعاً برای نخبگان فوتبال دنیا حضور در جام جهانی افتخار بزرگی است. همیشه سعی کرده‌‌ایم با تمام تلاش به این مهم دست پیدا کنیم. در دو دوره قبل عملکرد خوبی داشتیم و اکنون هم، همه بازیکنان که در تیم ملی هستند، برای داشتن یک تورنمنت خوب آماده هستند. بازی دوستانه‌ای هم که در این کشور انجام دادیم، برای آماده‌سازی تیم ملی می‌تواند به ما خیلی کمک کند.»
او در مورد اینکه با توجه به سابقه حضورش در فوتبال انگلیس چه نظری در مورد دیدار اول تیم ملی با این حریف دارد، عنوان کرد: «قطعاً با توجه به سه فصلی که در لیگ انگلیس سپری کرده‌ام، تجربه زیادی به دست آورده‌ام. در کنار بازیکنانی بازی کرده‌ام که تجربه بازی در انگلیس را دارند. قطعاً نسبت به ذهنیت و نگاه‌شان به فوتبال شناخت زیادی دارم. بازی کردن مقابل این تیم، اتفاق خیلی مهم است که برای من به‌عنوان بازیکن و تیم ملی در این تورنمنت رخ می‌دهد، البته این مسابقه تفاوت زیادی با دو دیدار دیگر برای من ندارد. باید برای هر مسابقه آمادگی خاصی داشته باشیم. برای خودم نیز به شخصه با توجه به شناختی که از کیفیت انگلیسی‌ها دارم، این بازی می‌تواند متفاوت‌تر باشد. این مسائل از لحاظ ذهنی می‌تواند بیشتر به خود من کمک کند و سعی کرده‌ام در حد کوچکی آنها را به تیم و کادر فنی منتقل کرده و در موردش صحبت کنم.»
جهانبخش در مورد سؤال خبرنگار انگلیسی درباره اتفاقات اخیر رخ داده در کشورمان هم این پاسخ را به او داد: «فکر می‌کنم شما خبرنگار یک رسانه انگلیسی هستید. اکنون ما همگروه هستیم، در غیر این صورت در حال حاضر این سؤال را نمی‌پرسیدید اما باید بگویم تمام تمرکز من و همه هم‌تیمی‌هایم روی فوتبال است. ما از بچگی عاشق پوشیدن پیراهن تیم ملی بودیم و آمادگی داریم تنها به فوتبال فکر کنیم. تمام هدف ما این است به پیراهن تیم ملی احترام بگذاریم و هرچه داریم برای این تیم انجام بدهیم. تمام تمرکز خود را روی دیدار با انگلیس گذاشته‌ایم تا بتوانیم سبب خوشحالی و افتخار مردم‌ کشورمان شویم. در مورد شادی پس از گل پرسیدید این یک مسأله شخصی است. هر بازیکن شادی متفاوتی دارد. خواندن سرود ملی هم مسأله‌ای است که در موردش صحبت کردیم اما تمام تمرکز ما روی این است که بتوانیم خوب بازی کرده و سعی کنیم بهترین عملکرد را برای مردم ایران داشته باشیم و سبب شادی و افتخار آنها شویم. »

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه