روزنامه کائنات
7

شهرستان

۱۴۰۱ يکشنبه ۱۰ مهر - شماره 4219

مدیر عامل شرکت سیاحتی علیصدر خبر داد:

کرونا برای غار علیصدر ۴۰ میلیارد تومان بدهی رقم زد

همدان- محبوبه یادگاری: مدیر عامل شرکت سیاحتی علیصدر با اشاره به اینکه این شرکت هنوز هم درگیر پس‌لرزه‌های کروناست، گفت: بدهی‌های شرکت حدود ۴۰ میلیارد تومان است که طبق برنامه‌ریزی‌ها با اولویت‌ها آنها را پرداخت می‌کنیم.
کریم ملکی در جمع خبرنگاران، با اشاره به اینکه کرونا دوران سختی برای گردشگری و به ویژه شرکت سیاحتی علیصدر بود، افزود: از آنجا که علیصدر تمام درآمد و فعالیتش حول حضور گردشگر است آسیب جدی مالی به پیکره آن وارد شد.
وی با بیان اینکه شرکت سیاحتی علیصدر در این مدت مجبور شد وام‌هایی دریافت و اماکنی را اجاره دهد تا بتواند سرپا بماند، اظهار کرد: هنوز هم درگیر پس‌لرزه‌های کرونا هستیم و بدهی‌های شرکت حدود ۴۰ میلیارد تومان است که طبق برنامه‌ریزی‌ها با اولویت‌ها آنها را پرداخت می‌کنیم.
ملکی با اشاره به اینکه خوشبختانه از خردادماه سال‌جاری با موج گردشگر مواجه هستیم، تصریح کرد: در این ایام غار علیصدر همراهی خوب و خدمات شایسته‌ای را به گردشگران ارائه کردند.
وی با بیان اینکه با وجود اینکه علیصدر ظرفیت بالایی برای جذب گردشگر دارد، مطرح کرد: غار علیصدر می‌تواند حدود ۷ تا ۸ هزار نفر را به صورت روزانه پذیرش کند اما حدود ۵۰ درصد از این ظرفیت خالی بوده است.
ملکی با اشاره به اینکه شاید در شرایط کنونی سفر در اولویت اول خانواده‌ها نیست، گفت: در حال حاضر ۳۰۰ کارمند در شرکت علیصدر مشغول به کار هستند، یک‌هزار نفر اشتغال مستقیم در غار و مجموعه عباس‌آباد و ۲۰۰۰ اشتغال غیرمستقیم به واسطه این شرکت به وجود آمده است.
وی با بیان اینکه تمام معوقات پرسنل شرکت سیاحتی علیصدر پرداخت شده است، افزود: در حال حاضر شرکت به تامین اجتماعی و امور مالیاتی بدهی داریم که مدیریت و قسط‌بندی شده‌اند.
مدیر عامل شرکت سیاحتی علیصدر در ادامه با اشاره به اینکه علیصدر از سفر هیات دولت بهره‌مند شد، بیان کرد: خوشبختانه اعتبارات به جاده علیصدر تخصیص پیدا کرد و مصوب شد، علاوه بر این بخشی از بدهی‌های شرکت نیز در سفر مدیریت شد.
ملکی با بیان اینکه اخیرا کشورهای مختلف به غار سفر می‌کنند، اضافه کرد: به عنوان نمونه، گردشگرانی از سلیمانیه و کردستان عراق بازدید کرده‌اند، زائران اربعین نیز در مسیر بازگشت استقبال خوبی از علیصدر داشتند و افزایش چشمگیر دو تا سه برابری نسبت به مدت مشابه را شاهد بودیم.
وی با اشاره به اینکه زیرساخت‌ها برای فروش اینترنتی بلیت غار علیصدر انجام شده و به زودی عملی می‌شود، بیان کرد: مجموعه ویلاهای عباس‌آباد در حال مکانیزه شدن است، برای ارائه امکانات این مجموعه  نرم‌افزاری در حال طراحی است و در شش ماه دوم سال اجرایی می‌شود.
مدیر عامل شرکت سیاحتی علیصدر اضافه کرد: همچنین آبیاری محوطه عباس‌آباد در حال مکانیزه‌شدن است و آبیاری تحت فشار خواهد شد، علاوه بر این ۳۰ درصد نورپردازی در این مجموعه انجام شده است.
ملکی در رابطه با تحقیق و تفحص از غار علیصدر، اظهار کرد: تحقیق و تفحص به دوران مدیریت من برنمی‌گردد اما این موضوع در حال بررسی است و حضور تیم سه ماه دیگر حضورشان تمدید شده است.
وی با اشاره به اینکه کرونا باعث ورشکستگی آژانس علیصدر شد، گفت: آژانس در حال حاضر ۱۸۰ میلیون تومان جریمه دارد و مکان آن نیز به مبلغ یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان برای پرداخت حقوق پرسنل اجاره داده شده و فعلا توان بازگشایی آن را نداریم.
ملکی با بیان اینکه ۲۵۰ هکتار زمین برای سرمایه‌گذاری در مجموعه غار مهیا شده و ما نیز از  سرمایه‌گذاری استقبال می‌کنیم‌، افزود: غار علیصدر فصلی است و میزان بازدیدکنندگان آن از اول مهرماه ۹۰ درصد کاهش پیدا می‌کند به همین دلیل سرمایه‌گذاری در این مجموعه مورد استقبال نیست.
وی با اشاره به اینکه بومی‌ها نیز از سرمایه‌گذاری استقبال نمی‌کنند، خاطرنشان کرد: ما مستاجر میراث فرهنگی در غار هستیم و مانع به مزایده گذاشتن غار هم نیستیم و اگر کسی قدرت رقابت با ما را دارد می‌تواند در مزایده شرکت کند، پایان سال‌جاری مدت قرارداد ما به پایان میرسد.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه