روزنامه کائنات
3

اقتصاد

۱۴۰۱ سه شنبه ۲۹ شهريور - شماره 4214

رییس سازمان توسعه تجارت ایران:

شروط دستیابی به اهداف پیوستن به سازمان همکاری‌ شانگهای

 رییس سازمان توسعه تجارت ایران با اشاره به اهمیت پیوستن ایران به سازمان همکاری شانگهای، گفت: دستیابی به اهداف پیوستن به این سازمان با شناسایی مشکلات و رفع موانع و همکاری بخش خصوصی محقق می‌شود.
علیرضا پیمان پاک در نشست کارگروه توسعه تجارت استان خراسان رضوی، گفت: توجه و تاکید رییس جمهوری بر پرهیز از توجه صرف تبلیغاتی و رسانه ای به پیوستن ایران به سازمان شانگهای است.
وی افزود: اگر نتوانیم موانع را رفع و فضای کسب و کار و تجارت و بازرگانی را تسهیل و چالش های بین بخشی از جمله در حوزه های ترانزیت، گمرک، بازرگانی و بانکی را حل و فعالیت‌ها را به صورت مستمر پایش و بخش خصوصی را به طور مستقیم با این مسایل درگیر کنیم توجه صرف تبلیغاتی و رسانه ای در خصوص پیوستن ایران به سازمان شانگهای منجر به تحول و ارزش آفرینی برای کشور نخواهد شد.
رییس سازمان توسعه تجارت ایران گفت:در همین راستا بلافاصله به دعوت سازمان صنعت خراسان رضوی برای حضور در کارگروه توسعه تجارت خراسان رضوی و چگونگی ایفای نقش فعال تشکل ها و انجمن های تخصصی از جمله اتاق بازرگانی شرکت کردیم تا بتوانیم ضمن تشریح فرصتهای ایجاد شده در پیوستن ایران به این سازمان، راهکارهای اجرایی و عملیاتی برای استفاده از این ظرفیت مهم اقتصادی و بازرگانی را در تعامل مستقیم با بخش خصوصی تدوین و اجرایی کنیم.
پیمان پاک افزود: رویکرد ویژه وزارت صنعت، معدن و تجارت و دولت بر این است که فعالان بخش خصوصی در قالب اتحادیه ها و اتاق های بازرگانی و ایجاد اتاق مشترک بین ایران و کشورهای عضو سازمان شانگهای بتوانند تبادلات بازرگانی و تجاری خود را توسعه بخشند.
وی با اشاره به مشکلات تبادلات ارزی بین ایران و کشورهای منطقه به دلیل تحریم های ظالمانه آمریکا بیان داشت: ساز و کارهای جدیدی برای انتقال ارز صادراتی فعالان اقتصادی از کشورهای مقصد به مبادی مورد نیاز آنان طراحی شده و در حال اجراست.
رییس سازمان توسعه تجارت ایران گفت: در بحث مالی و بانکی با کشورهایی مثل روسیه، بلاروس و قزاقستان، اقدامات خوبی انجام داده ایم تا از مسیرهای جایگزین استفاده کنیم، علاوه بر این حذف دلار و یورو در دستور قرار داده خواهد شد و به طرف‌های مقابل پیشنهاد استفاده از بیمه‌ها و کانال‌های مالی جدید که بانک مرکزی ما در نظر گرفته ارائه شده است.

 

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه