روزنامه کائنات
8

صفحه آخر

۱۴۰۱ يکشنبه ۲۷ شهريور - شماره 4212

در کنار گروه سازنده «روح»؛

رابرت دنیرو با «رفتار نامناسب» دیده می‌شود

  تونی گلدوین برای فیلم جدیدش شماری از بازیگران درجه یک از رابرت دنیرو تا بابی کاناواله و ووپی گلدبرگ را گرد آورده است.
به گزارش ددلاین، بابی کاناواله بازیگر برنده امی، رابرت دنیرو بازیگر برنده ۲ اسکار، رز بیِرن نامزد ۲ جایزه امی، ورا فارمیگا نامزد اسکار، رین ویلسون نامزد ۳ جایزه امی، ووپی گلدبرگ برنده ایگوت بازیگران فیلم جدید تونی گلدوین با عنوان «رفتار نامناسب» خواهند بود.
این فیلم که خود گلدوین در آن علاوه بر کارگردانی در برابر دوربین هم ظاهر می‌شود درباره مردی به نام مکس برنال با بازی کاناواله است که قبلاً نویسنده موفق کمدی بود و حالا استندآپ کمدین نه‌چندان موفقی است که یک پسر ۱۱ ساله نابغه دارد. نقش این پسر مبتلا به اوتیسم را ویلیام فیتزجرالد بازی می‌کند. این پدر که اخیراً همه چیزش را از دست داده و از همسرش هم جدا شده با پدرش زندگی می‌کند که نقشش را رابرت دنیرو ایفا می‌کند. مکس تصمیمی مضحک می‌گیرد و می‌خواهد پسرش را به سفری اودیسه‌وار ببرد و به این منظور باید پسرش را از همسرش بدزدد ... .
تونی اسپیریداکیس نویسنده فیلمنامه این فیلم است و ویلیام هوربرگ از تهیه‌کنندگان فیلم از آن به عنوان فیلمنامه‌ای که ترکیبی از حقیقت، طنز و لطف خوانده یاد کرد. وی با گلدوین و ووپی گلدبرگ در فیلم «روح» محصول ۱۹۹۰ برای پارامونت کار کرده بود و گفت خوشحال است یک همکاری دوباره بین این گروه رقم می‌خورد.
فیلمبرداری این پروژه تا پایان همین ماه آغاز خواهد شد.
رابرت دنیروی ۷۹ ساله امسال با چند فیلم دیده خواهد شد و «قاتلان ماه کامل» ساخته اسکورسیزی احتمالاً سال آینده برای اولین بار در جشنواره کن به نمایش درمی‌آید. «آمستردام» ساخته دیوید اوراسل، «مرا در رودخانه بشوی» ساخته راندل امت، «درباره پدرم» ساخته لورا تروسو و «سرباز حلبی» ساخته برد فورمن دیگر فیلم‌های جدید وی در مرحله پس از تولید هستند.

با حضور کارگردان فیلم اصلی؛
کیانو ریوز با «کنستانتین» برمی‌گردد
 دنباله فیلم «کنستانتین» با بازی کیانو ریوز و به کارگردانی فرانسیس لارنس ساخته می‌شود.
به گزارش ددلاین، کمپانی برادران وارنر کیانو ریوز و فرانسیس لارنس را برای ساخت ادامه فیلم «کنستانتین» بازمی‌گرداند.
این کمپانی قصد دارد تا یک قسمت دیگر از فیلم ماوراء‌الطبیعی و ترسناک «کنستانتین» محصول ۲۰۰۵ را بسازد و بار دیگر در این فیلم کیانو ریوز بازیگر نقش اصلی و فرانسیس لارنس کارگردان همکاری می‌کنند.
فیلمنامه این فیلم را آیکوا گلدزمن می‌نویسد و جی‌جی آبرامز و هانا مینگلا تهیه‌کنندگان آن خواهند بود.
وقتی فیلم «کنستانتین» ۱۷ سال پیش برمبنای شخصیتی ‌پیچیده از کتاب‌های کمیک دی‌سی خلق شد بیش از ۲۰۰ میلیون دلار در گیشه جهانی فروش کرد.
ریوز در این فیلم که هوادرانش مدت‌ها در انتظار ادامه‌ای بر آن بودند، بار دیگر در نقش جان کنستانتین جن‌گیر و شیطان‌شناس فراطبیعی بازی خواهد کرد. وی که در نسخه اصلی در حال مرگ بود برای نجات روح خود همچنان تلاش دارد تا نگذارد شیاطین از جهنم به زمین نفود کنند و در نبرد بین گابریل و لوسیفر قرار می‌گیرد.
دیگر بازیگران فیلم اصلی ریچل وایس، شایا لباف، تیلدا سوینتن، پروییت تیلور وینس و جایمن هانسو بودند که با اقتباس از مجموعه کمیک «هل‌بلیزر» از انتشارات دی‌سی کامیکس ساخته شده بود.

برای اولین‌بار؛
ایلیا سلیمان فیلمساز فلسطینی در آکادمی فیلم اروپا تجلیل می‌شود
 آکادمی فیلم اروپا ۲۰۲۲ از ایلیا سلیمان به‌عنوان فیلمساز مولف فلسطینی تجلیل می‌کند.
به گزارش ورایتی، ایلیا سلیمان کارگردان مولف فلسطینی جایزه دستاورد در سینمای جهان را از آکادمی فیلم اروپا دریافت می‌کند.
سلیمان که جدیدترین فیلمش با عنوان «باید بهشت باشد» در جشنواره کن ۲۰۱۹ به نمایش درآمد، اولین کارگردان فلسطینی است که این جایزه معتبر را از آن خود می‌کند.
ایلیا سلیمان مهمان افتخاری سی‌و پنجمین دوره مراسم جوایز سینمایی اروپا خواهد بود که ۱۰ دسامبر در ریکیاویک برگزار می‌شود.
این کارگردان در ناصره به دنیا آمده و کارش را با ساخت ۲ فیلم کوتاه در دهه ۱۹۹۰ در نیویورک شروع کرده است. این ۲ فیلم با عنوان «مقدمه‌ای بر پایان یک مشاجره» و «ادای احترام با ترور» چندین جایزه دریافت کردند.
‌اولین فیلم بلند سلیمان «تاریخ یک ناپدید شدن» بود که درباره از دست رفتن هویت ملی مردم عرب در جامعه اسراییل بود و اولین جایزه را در جشنواره فیلم ونیز ۱۹۹۶ برد. سال ۲۰۰۲ «مداخله الهی» وی جایزه هیات داوران فیپرشی بین‌المللی را از جشنواره فیلم کن دریافت کرد و به عنوان بهترین فیلم خارجی جوایز فیلم اروپا شناخته شد که آن سال در رم برگزار شده بود.
‌تمام فیلم‌های سلیمان که خودش هم معمولاً بازیگر آنهاست، برجنبه‌های غم‌انگیز و سورئال زندگی فلسطینی‌ها تمرکز دارد و در عین حال تاکید دارد که طنز برای بقا چقدر ضروری است.
‌در سال ۲۰۰۷ وی به عنوان یکی از ۳۵ کارگردان برای پروژه «هر کس سینمای خودش» انتخاب شد که یک فیلم دسته‌جمعی برای شصتمین سالگرد جشنواره فیلم کن بود.
‌فیلم بلند بعدی وی «زمان باقی مانده» درباره درگیری اسراییل و فلسطین به بخش رقابتی جشنواره فیلم کن ۲۰۰۹ راه یافت و سال ۲۰۱۲ فیلمی کوتاه با عنوان «خاطرات یک آغاز کننده» بخشی از فیلم بلندی ساخته چند کارگردان با عنوان «۷ روز در هاوانا» بود که در بخش نوعی نگاه کن به نمایش درآمد.
‌ایلیا سلیمان در جدیدترین فیلمش «باید بهشت باشد» به مبارزه‌ای پرداخته که فلسطینی‌های خارج از کشورشان باید برای هویت خود داشته باشند.
این کارگردان فلسطینی که مشاور هنری موسسه فیلم دوحه است، جوایز متعددی در کارنامه‌اش دارد که جایزه شاهزاده کلاوس هلند و جایزه هنری ژانسون انجمن نویسندگان فرانسوی از جمله آنهاست.

پس از موفقیت «پدر» و «پسر»؛
«فلورین زلر» برای اولین‌بار سریال می‌سازد
 سازنده فیلم‌های سینمایی «پدر» و «پسر» با کسب موفقیت در زمینه سینما، برای ساخت اولین سریال تلویزیونی‌اش وارد عمل می‌شود.
به گزارش ورایتی، فلورین زلر، کارگردان فرانسوی برای اولین تجربه تلویزیونی گام برداشت. وی قرار است با اقتباسی از «سه گانه لمن» وارد تلویزیون شود.
این کارگردان فرانسوی که سازنده فیلم اسکاری «پدر» و به تازگی «پسر» بوده از نمایش استفانو ماسینی برای ساخت سریالی تلویزیون بهره می‌گیرد.
زلر نویسنده، کارگردان و از تهیه‌کنندگان این سریال خواهد بود که در کمپانی تازه تاسیس خودش «بلو مورنینگ» ساخته می‌شود.
لورنزو میلی با کمپانی «آپارتمنت پیکچرز»، کمپانی فریمنتل و دومینکو پروکاچی از کمپانی «فاندانگو» تهیه کنندگان دیگر این سریال هستند. این گروه با همکاری هم پیش‌تر سریال تحسین شده «دوست نابغه» من را با اقتباس از رمان‌های النا فرانته ساخته‌اند.
درام حماسی ماسینی، به تاریخ یکی از موسسات مالی جهانی می‌پردازد که یکی از عاملان رکورد اقتصادی بزرگ سال ۲۰۰۸ بود. سم مندس هم با اقتباس از این نمایش ۵ ساعته، نسخه انگلیسی زبان آن را به صحنه برد. این نمایش اوایل امسال ۵ جایزه تونی برد که یکی از آن‌ها جایزه بهترین کارگردانی برای سم مندس و نیز جایزه بهترین بازیگری برای سایمون راسل بیل بود.
پروژه «سه‌گانه لمن» پس از آن طرح شد که فیلم «پسر» ساخته زلر با بازی هیو جکمن، لورا درن و ونسا کربی برای نخستین بار در جشنواره فیلم ونیز به نمایش درآمد. این پروژه اولین پروژه‌ای است که زلر در کمپانی تازه تاسیس خود «بلومورنینگ پیکچرز» تولید می‌کند زلر اولین تجربه کارگردانی سینمایی‌اش را با «پدر» با اقتباس از نمایشنامه‌ای به همین نام نوشته خودش با بازی آنتونی هاپکینز و اولیویا کولمن انجام داد و ۶ نامزدی اسکار از جمله بهترین فیلم را دریافت کرد و برنده بهترین فیلمنامه اقتباسی شد و آنتونی هاپکینز هم اسکار بهترین بازیگر مرد را دریافت کرد. زلر از «سه گانه لمن» به عنوان داستانی جذاب از خانواده و قدرت یاد کرد که در طول دهه‌ها در چشم‌انداز اجتماعی و سیاسی همواره در حال تغییر آمریکا جلو می‌روند. وی افزود: نمی‌توانستم آرزو کنم که بتوانم تصویری عمیق‌تر از این برای کشیدن روی یک بوم سفید به دست بیاورم.
مدیر عامل کمپانی «آپارتمنت» هم گفت از اینکه یک بار دیگر یک مولف بزرگ اروپایی به زندگی و مرگ یک نماد قدرت آمریکایی می‌پردازد و شکنندگی تکان‌دهنده رویای آمریکایی دریک قرن را تصویر می‌کند، هیجان‌زده است.
مدیر عامل فاندانگو هم از نمایشنامه استفانو ماسینی به عنوان متنی به شدت بدیع و منحصر به فرد یاد کرد که رفتن به سراغ آن نیازمند نبوغ است.

 

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه