روزنامه کائنات
4

جامعه

۱۴۰۱ چهارشنبه ۲۳ شهريور - شماره 4211

فرمانده کل انتظامی کشور اعلام کرد؛

اعزام ۲ میلیون و ۹۰۰ هزار زائر به عتبات

 فرمانده کل انتظامی کشور با بیان اینکه تا کنون بیش از دو میلیون و ۹۰۰ هزار نفر برای زیارت اربعین از کشور خارج شده‌اند، گفت: زائران سفر خود را هر چه سریعتر به اتمام برسانند.
سردار حسین اشتری در حاشیه بازدید از مرز شلمچه با تسلیت ایام اربعین حسینی، اظهارکرد:‌ از زائران عزیز به دلیل همکاری که با مسئولان مربوطه و به‌ خصوص با پلیس داشتند و همچنین از پلیس، مرزبانان و مردم کشور عراق که همکاری خوبی داشتند تقدیر و تشکر می‌کنم. در حال حاضر و برابر آخرین آمارها بیش از دو میلیون و ۹۰۰ هزار نفر برای زیارت عتبات عالیات عازم کشور عراق شدند و بیش از ۹۵۰ هزار نفر از آنان نیز به کشور بازگشتند.
وی با اشاره به اینکه حدود دو میلیون زائر هنوز در زیارت عتبات عالیات هستند، اضافه کرد: موج بازگشت زائران افزایش یافته و قطعا روزهای آینده ورود به کشور بیشتر خواهد شد. توصیه پلیس به زائران عزیز این است که هر چه زودتر سفر خود را به اتمام برسانند تا با تراکم جمعیت مواجه نشوند. مجموعه انتظامی از مرز تا شهرهای مقصد زائران حسینی در خدمت‌ آنها هستند و ان‌شاء‌الله خدماتی که لازم است را ارائه خواهند داد.
فرمانده کل انتظامی کشور با بیان اینکه زائران در مسیر بازگشت به توصیه‌های پلیس توجه کنند، گفت: رانندگانی که بعد از مسافرت معنوی چند روزه باز می‌گردند به لحاظ جسمی خسته هستند به همین دلیل نیز حتما قبل از حرکت به شهرهای خود در مواکب استراحت کنند تا به سلامتی به منزل خود بازگردند.
اشتری با بیان اینکه تاکنون هیچگونه مشکل امنیتی به لطف خداوند متعال و عنایت اباعبدالله الحسین (ع) در مسیرها و پایانه‌ها نداشتیم، گفت: حرکت جمعیت به صورت روان و عادی است و  امیدواریم که با کمترین مشکلات این سفر معنوی انجام شود و زائران به‌ سلامت به کشور خود باز گردند.
بر اساس اعلام سایت پلیس، وی در خصوص آن دسته از زائرانی که بلیت تهیه کرده اما گذرنامه موقت ندارند نیز گفت:این افراد در شهرهای خود به ادارات گذرنامه مراجعه کنند و بلیت را ارائه دهند تا گذرنامه موقت برای آنان صادر شود.
فرمانده کل انتظامی کشور در خصوص حضور اتباع خارجه  در زیارت اربعین حسینی، نیز  خروج اتباع خارجی فقط از طریق مرز بین المللی شلمچه است و اگر مدارک آنان مشکل دارد به ادارات گذرنامه و محل‌های تعیین شده پلیس شهر خرمشهر مراجعه کنند تا مشکل آنها برطرف شود.

 

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه