روزنامه کائنات
1

صفحه اول

۱۴۰۱ چهارشنبه ۲۳ شهريور - شماره 4211

ادعایی که نیازمند گذر زمان است؛

رابرت مالی کو؟

   نشریه تایمز اسرائیل از قول یک مقام ارشد اسرائیلی مدعی شد که رابرت مالی رئیس هیات مذاکره کننده امریکا در گفتگوها با ایران، کنار گذاشته شده است.
این مقام بلندپایه اسرائیلی گفت که رابرت مالی، فرستاده جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده در مذاکرات غیرمستقیم  با ایران و هدف مکرر انتقادات تل آویو، کنار گذاشته شده است. در همین حال، لارنس نورمن خبرنگار وال استریت ژورنال نوشت: من با احتیاط زیادی به ادعاها درمورد رابرت مالی نگاه می کنم.  علی هاشم خبرنگار الجزیره نیز این اظهارات مقام اسرائیلی را از قول یک مقام امریکایی که آن را «مضحک» خوانده، رد کرد. رابرت مالی متولد ۱۹۶۳،   وکیل، عالم سیاسی و کارشناس حل‌وفصل درگیری اهل ایالات متحده آمریکا است. در ۲۸ ژانویه ۲۰۲۰ جو بایدن او را به عنوان نماینده ویژه ایالات متحده آمریکا در امور ایران معرفی کرد. رابرت مالی پیش از آن، رئیس و مدیر عامل گروه بین‌المللی بحران در واشینگتن، دی. سی.  است. در دوره باراک اوباما نیز به عنوان دستیار ویژه رئیس‌جمهور ایالات متحده و هماهنگ‌کننده امور خاور میانه،  آفریقای شمالی و منطقه خلیج فارس کار می‌کرد. وی همچنین برندهٔ جایزه بورسیه رودز شده‌است.
بیل کلینتون
رابرت مالی در دوران ریاست‌جمهوری بیل کلینتون مدیر امور دموکراسی و حقوق بشر شورای امنیت ملی ایالات متحده آمریکا بود.
باراک اوباما
رابرت مالی در دوران ریاست‌جمهوری باراک اوباما دستیار ویژه رئیس‌جمهور و هماهنگ‌کننده امور خاورمیانه، آفریقای شمالی و منطقه خلیج فارس و از اعضای تیم آمریکا در گفتگو‌های برجام بود.
گروه بین‌المللی بحران
راب مالی ریاست گروه بین‌المللی بحران را برعهده داشت که برای جلوگیری از جنگ در جهان، کار می‌کند.
جو بایدن
در ۲۸ ژانویه ۲۰۲۰ جو بایدن، رابرت مالی را به عنوان نماینده ویژه ایالات متحده آمریکا در امور ایران معرفی کرد. مالی در نخستین کار خود با رهبران بریتانیا،  فرانسه، و آلمان در باره برنامه جامع اقدام مشترک با هدف آگاهی از جزئیات پرونده و دیدگاه سه کشور اروپایی گفتگو کرد. رابرت مالی به تازگی در مورد تحقیقات آژانس بین‌المللی اتمی در باره ادعاهای مواد هسته‌ای اعلام نشده در ایران و گزارش نشریه وال استریت ژورنال مبنی بر اینکه در صورت همکاری ایران با آژانس اتمی، آمریکا و اروپا به بسته شدن پرونده تحقیقات این نهاد بین‌المللی از چند مکان در ایران کمک خواهند کرد، ادعا کرد: ما هیچ فشاری بر آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برای کنار گذاشتن این موضوعات باقی مانده وارد نمی‌کنیم. این موضوعات زمانی بسته خواهند شد که ایران از نظر فنی پاسخ‌های معتبری را به آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ارائه کند. به محض اینکه آن‌ها این کار را انجام دهند و آژانس راضی شود، ما نیز رضایت خود را اعلام خواهیم کرد. نماینده ویژه آمریکا در امور ایران با ادامه سیاست‌های شکست خورده و زورگویانه این کشور در مورد تحریم‌های ایران گفت: ما هیچ مذاکره‌ای در خصوص پایین آوردن استانداردهای خود برای تجارت شرکت‌های اروپایی یا سایر شرکت‌ها با ایران انجام نداده‌ایم و این کار را نخواهیم کرد. آن‌ها باید به تحریم‌های ما احترام بگذارند. هر گزارشی در مورد این ادعا که ما استانداردها را پایین خواهیم آورد و در مورد آن‌ها مذاکره خواهیم کرد، کاملاً اشتباه است.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه