روزنامه کائنات
8

صفحه آخر

۱۴۰۱ دوشنبه ۲۱ شهريور - شماره 4209

«وُیس» برگزیده دو جشنواره آمریکایی و ایتالیایی شد

 فیلم کوتاه «voice» به نویسندگی و کارگردانی علی عبداللهی و تهیه‌کنندگی حامد قریب به جشنواره اتوپیای آمریکا و جشنواره سانداسکرین ایتالیا راه پیدا کرد.
به گزارش روابط عمومی، فیلم کوتاه «voice» به نویسندگی و کارگردانی علی عبداللهی و تهیه‌کنندگی حامد قریب به ۱۸مین دوره از جشنواره اتوپیای آمریکا راه پیدا کرد.  
بر پایه این گزارش، هجدهمین دوره از این جشنواره مستقل که هرساله فیلم‌ها را در در گرین‌بلت آمریکا نمایش می‌دهد، در تاریخ ۱۸ تا ۲۱ نوامبر برگزار شده و برگزیدگان خود را معرفی می‌کند. همچنین فیلم کوتاه «voice» به هفتمین جشنواره سانداسکرین ایتالیا نیز راه پیدا کرده است.   هفتمین دوره این جشنواره که رویدادی معتبر مربوط به فیلم‌های هنجارشکن درباره صدا، موسیقی و یا موسیقی محور است، در تاریخ ۲۷ سپتامبر تا ۲ اکتبر در راونا ایتالیا برگزار شده و برگزیدگان خود را معرفی می‌کند.   در توضیح این جشنواره آمده است: صدا و موسیقی، تنها ساندترک یک فیلم نیستند، بلکه می‌توانند موضوع اصلی آن باشند.
فیلم کوتاه «voice» برشی از زندگی یک صدابردار سینما است که در حین رساندن مسافران، شب و روز را در یک ماشین و باشنیدن صداهایی که از زندگی عاشقانه خود ضبط کرده است، سپری می‌کند. در خلاصه داستان این اثر آمده است: «هانا: اگه یه روز دلت برام تنگ شه چیکار می‌کنی؟ ابی: صدات رو گوش می‌دم...»
ابراهیم عزیزی، هانا کامکار، خلیل ظروف‌چیان بازیگرانی هستند که در این اثر به ایفای نقش پرداختند. پخش بین المللی این فیلم را فرست اسکرین به مدیریت سولماز اعتماد برعهده دارد.
عوامل این فیلم عبارتند از: حامد قریب(تهیه‌کننده)، شاهین طوفان (مدیر فیلمبرداری)، علی گورانی (تدوین)، محسن نانکلی(صدابردار)، حسین قورچیان (صداگذار)، امید روشن‌بین (موسیقی)، فربد جلالی (اصلاح رنگ)، محمد حسین قانع (جلوه‌های ویژه)، میثم اسلامی (مترجم)، هادی میثمی (نوازنده ویلن‌سل)، ناهید رضایی (منشی صحنه)، محمدرضا امینی، حمزه نصیری، محمد جواد کبیری (گروه فیلمبرداری)، علیرضا خضرایی (عکاس)، شادان کمیلی (گریم)، کیان عزیزیان (تدارکات)، سهراب تیموریان (سینه‌موبیل)، سعید موسوی (ساخت عروسک) و پخش بین‌الملل: سولماز اعتماد.

در ۸۵ سالگی؛
بازیگر سوئدی دوئل هوایی با رابرت ردفورد درگذشت
 بو بروندین بازیگر سوئدی که در برابر رابرت ردفورد در یک دوئل هوایی بازی کرده بود و بازیگر نمایش «مهر هفتم» اینگمار برگمان بود، درگذشت.
به گزارش ورایتی، بو بروندین بازیگر سوئدی فیلم «والدو پپر بزرگ» محصول ۱۹۷۵ که در این فیلم در نقش یک خلبان جنگی آلمانی در برابر رابرت ردفورد بازی کرده بود، درگذشت. وی در شهر زادگاهش اوپسالا در سوئد در ۸۵ سالگی از دنیا رفت.
در «والدو پپر بزرگ» بوردین در نقش ارنست کسلر یک خلبان مشهور جنگی آلمانی ظاهر شده بود که از سوی تهیه‌کنندگان یک فیلم به عنوان مشاور پرواز استخدام می‌شود و والدو پِپِر با این رقیب در آسمان پروازهای متعددی انجام می‌دهد. این دو بازیگران یک فیلم درباره دوئلی جنگی در هوا هستند و کارشان با رقابت و درگیری شروع می‌شود و در نهایت با سلام دادن به یکدیگر، هر یک به راه خود می‌رود.
بوردین در فیلم‌های دیگری هم بازی کرده بود که «در سراسر جهان با فانی هیل»، «به خورشید شلیک کن» و «تایتانیک را بلند کن» از جمله آنها هستند. یکی از اولین تجربیات بازیگری وی بازی در نمایش «مهر هفتم» اینمار برگمان بود، اما در نهایت در نسخه سینمایی این فیلم در سال ۱۹۵۷ این مکس‌ فون‌سیدو بود که برای بازی انتخاب شد. بوردین پس از مدتی بازیگری در سوئد راهی نیویورک شد و با چهره‌هایی چون رابرت دووال و داستین هافمن هم‌بازی شد. او سال ۲۰۱۳ به زادگاهش بازگشت و کار آموزش بازیگران جوان را برعهده گرفت. وی گرچه سوئدی بود اما در بیشتر فیلم‌ها در نقش شخصیت‌های آلمانی، هلندی یا روسی بازی می‌کرد.

برای اولین بار در جهان؛
فیلم زندگینامه‌ای اسپیلبرگ در تورنتو دیده شد
 «فابلمن‌ها» فیلم زندگینامه‌ای استیون اسپیلبرگ برای اولین بار در جشنواره فیلم تورنتو ۲۰۲۲ به نمایش درآمد و با تشویق طولانی مدت حضار و تاکید کارگردان بر این که قصد بازنشستگی ندارد روبه رو شد.
به گزارش ورایتی، «فابلمن‌ها» یا «خانواده فابلمن» ساخته جدید استیون اسپیلبرگ روز شنبه در جشنواره بین‌المللی فیلم تورنتو (TIFF) با تشویق زیاد به نمایش درآمد. اسپیلبرگ که آشکارا متاثر شده بود و با پخش تیتراژ روی صحنه آمده بود گفت واقعاً خوشحال است که در تورنتو است. کارگردان گفت پاندمی موجب شد تا بخواهد شخصی‌ترین داستانش را تصویر کند و از اولین تلاش‌هایش برای فیلم‌سازی در کودکی در آریزونا تا فروپاشی خانوادگی را روی پرده ببرد. وی گفت: هر چه شرایط بدتر و بدتر شد احساس کردم باید مواردی را درباره پدر و مادرش باز کنم و آنها را پشت سر بگذارم. در همین حال به جمعیتی که در تورنتو گرد آمده بودند اطمینان داد که با وجود اینکه با گذشته‌اش به تفاهم رسیده، این فیلم به معنی خداحافظی او با سینما نخواهد بود. اسپیلبرگ گفت: نه این فیلم به این معنی نیست که بازنشسته می‌شوم. این آواز قوی من نیست. وی افزود تجربه ساخت این فیلم برای او مهم بود زیرا او را به مادر مرحومش «لیا» نزدیک‌تر کرد. امسال جشنواره فیلم تورنتو در رقابت با جشنواره ونیز و تلوراید که هم‌زمان برگزار می‌شوند، موفق شد تا فیلم اسپیلبرگ را برای اولین نمایش جهانی آن به دست آورد.
در این فیلم میشل ویلیامز، پل دانو، ست روگن و گابریل لابل در نقش‌های شخصیت‌های اصلی خانواده اسپیلبرگ و خود وی نقش‌آفرینی کرده‌اند.
اسپیلبرگ با همکاری تونی کوشنر فیلمنامه نویس «لینکلن»، «مونیخ» و «داستان وست ساید» فیلمنامه را نوشته است.
«فابلمن‌ها» از ۱۱ نوامبر در سینماها اکران می‌شود.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه