روزنامه کائنات
8

صفحه آخر

۱۴۰۱ دوشنبه ۲۱ شهريور - شماره 4209

افتتاحیه ضعیف دو فیلم جدید با ۱۷۵ میلیون تومان

 دو فیلم جدید اکران سینماهای کشور، طی ۳ روز نخست نمایش خود، ۱۷۵ میلیون تومان فروختند که یک شروع ضعیف برای این دو اثر محسوب می‌شود.
سینماهای کشور در آخرین اکران عمومی ماه صفر خود، اقدام به نمایش ۲ فیلم شین و نمور کردند که این ۲ فیلم، همان‌گونه که تصور می‌شد، افتتاحیه‌هایی ضعیف داشتند.
شین در سال ۹۷ جلوی دوربین رفت و نخستین‌بار در بخش خارج از مسابقه جشنواره سی‌وهشتم فجر رونمایی شد. یک رونمایی که به دلیل نشست خبری نیمه شب و صحبت‌های شهاب حسینی، با حواشی متعددی مواجه شد.
این فیلم طی ۳ روز نخست خود، ۱۳۵ میلیون تومان فروخت. این فروش در شرایطی به دست آمده که جمشید هاشم‌پور، شهاب حسینی و جمعی دیگر از هنرمندان، پنجشنبه عصر به پردیس چارسو رفتند و اکران مردمی شلوغی را تجربه کردند. با این حال، با توجه به سوژه دلهره‌آور اثر، این میزان گیشه برای افتتاحیه این فیلم، اصلا قابل قبول نیست.
در خلاصه داستان این فیلم که شهاب حسینی، تهیه‌کننده آن است، آمده: اثر ظلم در جهان باقی‌ می‌ماند و همیشه فرصت کافی برای جبران در اختیار نداریم. این را نوشین در پی کشف راز خانوادگی‌شان با تمام وجود درمی‌یابد.
در این فیلم، شهاب حسینی، علی شادمان، جمشید هاشم پور و محمود پاک‌نیت به ایفای نقش پرداخته‌اند. نمور را داوود بیدل کارگردانی کرده و نخستین رونمایی از این فیلم، در جشنواره فجر سال گذشته بود. فیلمی که طی ۳ روز نخست نمایش خود، با وجود ۲ اکران مردمی در پردیس ملت و پردیس کورش،  موفق به فروش ۴۰ میلیون تومانی شد که قطعا یک گیشه راضی‌کننده محسوب نمی‌شود.
نمور، داستان داوود، برادر بزرگ خانواده است که به اصرار دانیال، همراه همسر خود، سمیرا و دخترش آرام، راهی شمال می‌شود تا پس از ۱۵ سال، با خواهرش، دلارام آشتی کند. پس از رسیدن به شمال، دلارام آنها را نمی پذیرد و داوود تصمیم به بازگشت می‌گیرد اما دانیال مانع می‌شود و مساله‌ مهمی را با او در میان می‌گذارد.
در این فیلم، محمدرضا علیمردانی، سمیرا حسن‌پور، نسیم ادبی، باربد بابایی و بهاره کیان‌افشار به ایفای نقش پرداخته‌اند.
سینماها برای این هفته، هیچ فیلم جدیدی را به روی پرده نمی‌برند تا با اضافه شدن ۳ فیلم ملاقات خصوصی، خط استوا و گیج‌گاه در هفته نخست مهرماه، ناوگان اکران کشور با فیلم‌های تازه‌نفس، تقویت شود.

 

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه