روزنامه کائنات
2

سیاست

۱۴۰۱ دوشنبه ۲۱ شهريور - شماره 4209

معاون پارلمانی رئیسی: رستم قاسمی کارش را با دولت ادامه خواهد داد

دولت از هیچ فرد متخلفی حمایت نخواهد کرد

  معاون پارلمانی رئیس‌جمهور گفت: وزیر راه و شهرسازی کارش را با دولت ادامه خواهد داد و تمام تمرکز وی بر سامان‌دهی وضعیت حمل و نقل زائران اربعین است.
محمد حسینی ، درباره این‌که نمایندگان مجلس استیضاح سه وزیر ورزش، صمت و راه و شهرسازی را مطرح می‌کنند، آیا در این مورد با معاون پارلمانی رئیس جمهور صحبتی شده است یا خیر، گفت: در حال حاضر که مجلس تعطیل است نمایندگان نظری دارند و ممکن است تعدادی امضا هم جمع کنند اما تا زمانی که اعلام وصول در مجلس صورت نگیرد ما این‌ها را جدی نمی‌گیریم. باید اعلام وصول شود و به ما ابلاغ گردد. البته هر جا بشنویم نمایندگانی بحث سؤال و استیضاح را مطرح می‌کنند با آن‌ها صحبت می‌کنیم که اگر ابهامات، شبهات و یا اشکالاتی وجود دارد حل و فصل شود وزرا هم آمادگی دارند و جلسه می‌گذارند.
معاون پارلمانی رئیس‌جمهور تاکید کرد: خوشبختانه در سال اول ما هیچ مسئله‌ای در خصوص استیضاح وزرا نداشته‌ایم. تعامل بسیاری خوبی بین دولت و مجلس صورت گرفته است. مشاهده کردید ۲۸۰ نماینده از اقدامات دولت و شخص رئیس جمهور تقدیر کردند. در هفته دولت هم وزرا و معاونین رئیس‌جمهور هرکدام به ۲ استان سفر کردند و مسائل را مورد بررسی قرار دادند.
وی در خصوص تکفیک وزارت و راه شهرسازی بیان کرد: تاکنون این مسئله در دولت مطرح نشده است و ما این موضوع را در بررسی قرار می‌دهیم.
حسینی با بیان این‌که مسکن یک مسئله بسیار مهم است، خاطرنشان کرد: در دیداری که دولتمردان با مقام معظم رهبری داشتند حضرت آقا فرمودند در مسئله مسکن ما عقب‌ماندگی داریم و باید اهتمام در این زمینه صورت گیرد.
وی افزود: تکفیک وزارت راه و شهرسازی از یکدیگر می‌تواند کار خوبی باشد. زیرا کارها در این وزارت‌خانه بسیار سنگین است چرا که بحث راه و شهرسازی خودش یک مسئله است و بحث مسکن مساله دیگری است که باید در هر دو زمینه اقدامات متناسب صورت گیرد. منتظر هستیم کمیسیون عمران به نتیجه برسد و  این تفکیک به صورت یک طرح در مجلس اعلام شود و ما بعدا در دستور کار قرار دهیم.
معاون پارلمانی رئیس‌جمهور درباره این‌که برخی نمایندگان و کارشناسان اعلام می‌کنند که تفکیک و یا ادغام وزارت‌خانه‌ها به هر حال هزینه‌بردار است و این امر در شرایطی که دولت با مشکلاتی در زمینه بودجه مواجه است بار مالی دارد، گفت: اگر تفکیک هم صورت بگیرد تاکید بر این است از همان امکاناتی که وجود دارد اعم از نیروی کار و ساختمان‌هایی که در گذشته بوده استفاده کنند؛ بله، بار مالی دارد اما این بار متنابه‌ نیست.
وی بیان کرد: اگر ضروت داشته باشد و مجلس هم به این نتیجه برسد در دولت ما هم درباره‌اش بحث می‌کنیم اما در حال حاضر چنین چیزی نیست.
حسینی درباره این که برخی از نمایندگان عنوان می‌کنند وزیر راه و شهرسازی باید به مجلس بیاید و در خصوص عملکرد مشاورش که بنا بر اتهاماتی بازداشت شده است پاسخگو باشد و این بیماری که مطرح می‌شود وی دارد، بهانه‌ای بیش نیست، گفت: خیر چنین چیزی نیست. ایشان واقعا بیمار بودند.
وی تاکید کرد: نمایندگان هر سوال و ابهامی داشته باشند ایشان پاسخ می‌دهند نه تنها ایشان هر وزیری در دولت لازم باشد پاسخگو هستند. اشاره کردم این روزها مجلس تعطیل است و بعد از بازگشایی هر سوالی دارند، می‌توانند بپرسند.
معاون پارلمانی رئیس جمهور خاطرنشان کرد: دولت از هیچ فرد متخلفی حمایت نخواهد کرد.
وی در پاسخ به سوالی دیگر مبنی بر این‌که رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی در وضعیت خاص جسمانی قرار دارد آیا دولت با توجه به شرایط وی همکاری‌اش را با او ادامه خواهد داد، عنوان کرد: بله همکاری ادامه دارد. ایشان در حال حاضر در جلسات هیات دولت شرکت می‌کنند و پیگیر کارهای وزارت‌خانه هستند و در برنامه تلویزیونی هم توضیح دادند.
حسینی گفت: آقای قاسمی در حال حاضر تمام هم و غم خودشان را روی حمل و نقل زائران اربعین گذاشته‌اند زیرا افراد زیادی به این مراسم می‌روند و بحث حمل و نقل مسئله حادی است و روی این قضیه متمرکز هستند و کارشان را انجام می‌دهند.
وی در پاسخ به این سوالی در خصوص کاهش سهمیه بنزین در کارت سوخت و طرح مجدد شایعات مربوط به افزایش قیمت بنزین، گفت: به هیچ وجه قرار نیست این طرح اجرا شود و رئیس‌جمهور تاکید دارد که نباید هیچ تصمیمی که منجر به افزایش تورم درکشور می‌شود، گرفته شود. این موضوع اهتمام دولت بوده و در این زمینه دقت دارد تا قیمت‌ها کنترل شود. قطعا اگر بنزین بخواهد با افزایش قیمت مواجه شود تبعات فراوانی در کشور به همراه خواهد داشت. به همین دلیل با توجه به قاچاق سوختی که در کشور صورت می‌گرفت، تدابیری صورت گرفت که به وسیله کارت سوخت قاچاقی انجام نشود.
حسینی در پاسخ به این سوال که علت کاهش سهمیه بنزین در کارت سوخت به چه منظوری بوده، گفت: به منظور جلوگیری از قاچاق بوده که روی این موضوع هم تاکید شده است.
معاون پارلمانی رئیس‌جمهور در پاسخ به این سوال که با توجه به وعده اولیه دولت در خصوص بازگرداندن قیمت ها به شهریور ۱۴۰۰، برنامه دولت برای جلوگیری از افزایش قیمت‌ها چیست، گفت: دولت تلاش می‌کند، تا آنجا که مقدور است قیمت‌ها افزایش پیدا نکند. به طور مثال ما شاهد تورم جهانی بودیم که این موضوع بر روی اقتصاد ما هم اثر گذاشت و در حال حاضر تورم در کشوری مانند ترکیه ۸۶ درصد شده و یا در برخی از کشورهای اروپایی که تورمی نداشتند اکنون دچار این معضل شدند و در کشور ما هم آثار خودش را دارد.
وی تصریح کرد: بنابراین دولت خیلی دقت دارد تا قیمت‌ها افزایش پیدا نکند و اگر در جایی مانند دارو یا گندم با افزایش قیمت مواجه شد، به نوعی مشکل آن را حل کند.

سردار فدوی:
سپاه برای توسعه‌ فناوری‌های راهبردی
 جهت حل مشکلات کشور عزم جدی دارد
 سردار سرتیپ پاسدار علی فدوی جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، برای اطلاع از آخرین وضعیت مطالعات و تحقیقات پروژه مهم و راهبردی آب‌های پردازشی، از مزرعه تحقیقاتی مرکز راهبردی آب، انرژی و محیط زیست دانشگاه جامع امام حسین (ع) بازدید کرد.
سردار فدوی در این بازدید اظهار داشت: توجه ویژه به افزایش بهره وری در حوزه کشاورزی که همواره مورد تاکید رهبرمعظم انقلاب بوده، چند سالی است که در دستور کار مرکز راهبردی آب، انرژی و محیط زیست دانشگاه جامع امام حسین (ع) قرار گرفته که در این رابطه دستاورد‌های زیادی هم از اثرات شگرف فناوری آب‌های پردازشی به ثبت رسیده است.
وی افزود: این تحقیقات علاوه بر اینکه همچنان در ابعاد مختلف در حال انجام بوده، همزمان مرکز آب و انرژی نیز در پی توسعه فناوری‌های مربوطه است که امید می‌رود این فناوری‌ها بتوانند در جهت کمک به کشاورزی و امنیت غذایی کشور در سطح وسیعی به کار گرفته شوند. جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران تاکید کرد: سپاه برای کمک به توسعه فناوری‌های راهبردی در راستای حل مسائل اصلی کشور عزم جدی دارد. در این بازدید که سردار محمدرضا حسنی آهنگر رئیس دانشگاه جامع امام حسین (ع) و جهانسوز مسئول بسیج مهندسین کشاورزی سازمان بسیج مستضفین، سردار فدوی را همراهی می‌کردند؛ همت مدیر مرکز راهبردی آب و انرژی این دانشگاه، آخرین نتایج مطالعات و پژوهش‌های صورت گرفته پیرامون اثرات استفاده از آب‌های پردازشی در واحد‌های مختلف این مزرعه، از جمله واحد دانه‌های روغنی، واحد ذرت علوفه ای، واحد سیفی جات، واحدهای دام سبک و طیور را ارائه کرد.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه