روزنامه کائنات
7

شهرستان

۱۴۰۱ دوشنبه ۲۴ مرداد - شماره 4187

مدیر عامل شرکت گاز استان اردبیل گفت:

سنجش میزان آمادگی نیروهای عملیاتی مهم ترین دستاورد حادثه اخیر در شهرستان خلخال

 مدیر عامل شرکت گاز استان اردبیل برآورد میزان آمادگی و شناسایی نقاط قوت و ضعف تیم های عملیاتی و مدیریتی را مهم ترین دستاورد حادثه اخیر در شهرستان خلخال عنوان نمود و از برنامه ریزی براساس بازخوردهای حادثه برای سالهای آتی خبر داد.
به گزارش روابط عمومی شرکت گاز استان اردبیل، میر سعید سید متین در توضیح این خبر ادامه داد: در پی برخورد ماشین آلات راهسازی با خط تغذیه گاز طبیعی در خروجی ایستگاه CGS شهرستان خلخال ، بلافاصله اکیپ های امدادی و عملیاتی و گازبان های ادارات گاز شهرستان محل حادثه و شهرستان های معین از جمله کوثر و اردبیل وارد عمل شده و با شناسایی محل و میزان آسیب دیدگی شبکه های گازرسانی به منظور جلوگیری از بروز حوادث احتمالی، مطابق دستورالعمل های فنی و ایمنی مربوط به شرایط بحران، اقدام گردیده و سریعاً کمیته های بحران در شهرستان و ستاد استان فعال شده و نسبت به مدیریت شرایط در این شهرستان تصمیمات مقتضی اتخاذ گردید.
وی اظهار داشت: با توجه به برآورد اولیه از میزان خسارات وارده و احتمال قطعی گاز در شهرستان خلخال بلافاصله جریان گاز مشترکین عمده و کلیه جایگاههای سوخت  CNG قطع شده و نسبت به مدیریت مصرف در سطح شهرستان اقدام گردید.
سید متین تصریح کرد: در این حادثه با تلاش شبانه روزی همکاران امدادی و عملیاتی و بازسازی خط لوله آسیب دیده ، طی چند ساعت اولیه بعد از وقوع حادثه ، گاز مشترکین روستایی که قطع شده بود مجدداً وصل شد.
وی با بیان اینکه در زمان وقوع بحران، مدیریت شرایط بسیار حائز اهمیّت می باشد ، اظهار کرد: همکاری و هماهنگی در بین دستگاههای درگیر در بحران مهم ترین اصل در مدیریت شرایط اضطراری و کاهش خسارات وارده می باشد که این موضوع محقق نخواهد شد مگر در سایه تمرین و برگزاری مانورهای متعدد و استفاده از ظرفیت تمامی بخش ها جهت کنترل شرایط حین و پس از بحران.
مدیر عامل شرکت گاز استان اردبیل در پایان، حادثه اخیر را در راستای ارتقاء توان عملیاتی و آمادگی اکیپ های امدادی و واکنش سریع بسیار تأثیر گذار برشمرد و گفت:   قطعاً نقاط ضعف و قوت مشاهده شده در این حادثه مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته و برای سالهای آتی مانورهای گسترده ای در سطح استان با سناریوهای مشابه برگزار خواهد شد.
گفتنی است در پی این حادثه که در اثر برخورد ماشن آلات راهسازی با خط لوله گاز به وقوع پیوست با مدیریت مصرف و همکاری مشترکین جریان گاز در شهرستان خلخال قطع نشده و فقط جریان گاز تعداد محدودی از مشترکین در روستاهای اطراف به مدت چندین ساعت قطع گردید.  

 

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه