روزنامه کائنات
7

شهرستان

۱۴۰۱ سه شنبه ۱۴ تير - شماره 4163

سرپرست شرکت گاز مازندران:

55 هزار و 620 مشترک جدید گاز طبیعی طی سال گذشته در استان جذب شدند

  سرپرست شرکت گاز استان مازندران عنوان کرد: 55 هزار و 620 مشترک جدید گاز طبیعی طی سال گذشته در استان مازندران جذب شدند.
 به گزارش روابط عمومی شرکت گاز استان مازندران، قاسم مایلی رستمی، سرپرست شرکت گاز مازندران در حاشیه نشست مجمع عمومی عادی سالیانه این شرکت که در سالن جلسات شهید باهنر ساختمان مرکزی برگزار شد، با بیان این مطلب، اظهار کرد: در حال حاضر، 98 درصد جمعیت استان مازندران از نعمت گاز بهره‌مند هستند که ان‌شاءالله با بهره‌برداری از پروژه‌های گازرسانی روستایی، ضریب نفوذ گاز در این حوزه تا پایان سال، به 96 درصد افزایش خواهد یافت.
وی ادامه داد: سال گذشته 438 کیلومتر شبکه تغذیه و توزیع اجرا، 20 هزار و 349 انشعاب نصب و بالغ بر 55 هزار و 620 مشترک جدید پذیرش شده‌اند و 33 هزار و 500 مترمکعب بر ساعت گاز طبیعی جایگزین سوخت‌های فسیلی در صنایع استان شده که شامل 301 واحد صنعتی می‌شود.
مایلی رستمی با بیان این که سال گذشته در مجموع، حدود 8 میلیارد و 21 میلیون مترمکعب گاز طبیعی در استان مازندران مصرف شده، افزود: از این میزان، 4 میلیارد و 100 میلیون متر مکعب در بخش خانگی، 689 میلیون مترمکعب در بخش صنعتی، یک میلیارد و 979 میلیون مترمکعب در بخش نیروگاهی، 416 میلیون مترمکعب در بخش CNG و یک میلیون و 837 مترمکعب در بخش‌های دیگر مصرف شده است.
 سرپرست شرکت گاز استان مازندران ضمن بیان این مطلب، اظهار داشت: بر اساس مصوبه شرکت ملی گاز ایران، تحقق اهداف در 3 بخش احداث شبکه، نصب انشعاب، اشتراک‌پذیری و میزان مصرف گاز بوده که ما در بخش نخست، 98 درصد، در بخش دوم معادل 92 درصد و در بخش اشتراک‌پذیری نیز حدود 91 درصد به اهداف مورد نظر دست یافته‌ایم.
 گازرسانی به 101 روستا؛ برنامه سال1401
 وی در ادامه سخنان خود در مورد اهم برنامه‌های شرکت گاز استان مازندران در سال تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین عنوان کرد: اجرای بیش از 626 کیلومتر شبکه تغذیه و توزیع در زمینه گازرسانی به صنایع و CNG، جذب حدود 240 مشترک جدید صنعتی، جذب 60 هزار مشترک جدید شهری و روستایی، همچنین اقدام در زمینه کاهش هدررفت گاز طبیعی، استفاده از کنتورهای ارتقاءیافته، شناسایی مصارف غیرمتعارف و تعمیر و کالیبراسیون، از اهم برنامه‌های شرکت گاز استان مازندران در سال جاری است.
 مایلی‌رستمی همچنین برنامه گازرسانی به 101 روستا تا پایان سال و بهره‌برداری از این طرح‌ها به گونه‌ای که ضریب پوشش گازرسانی روستایی به بالای 96 درصد برسد را، از اهم برنامه‌های اولویت‌دار شرکت گاز استان مازندران در سال جاری برشمرد.
 به گفته وی، طی 3ماه نخست امسال در استان مازندران در زمینه گازرسانی به شهرها و روستاها 8 هزار مشترک جدید پذیرش و تعداد کل مشترکین استان، به یک میلیون و 572 هزار و 701 مشترک رسیده است.
 سرپرست شرکت گاز استان مازندران در پایان، در خصوص گازرسانی به واحدهای صنعتی و تولیدی نیز خاطرنشان کرد: در بخش صنایع نیز، برای 105 واحد باقی‌مانده از مصوبه شورای اقتصاد برنامه‌ریزی شده که این واحدها شامل، مرغداری، دامداری، گلخانه، کارخانه تولید آسفالت و ... می‌شود که ان‌شاءا... تا پایان سال جاری، بتوانیم بیش از 70 درصد واحدهای مشمول مصوبه شورای اقتصاد را تحت پوشش قرار دهیم.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه