روزنامه کائنات
7

شهرستان

۱۴۰۱ شنبه ۱۱ تير - شماره 4160

رئیس شورای اسلامی شهر ساری مطرح کرد:

افزایش ۳۰۰ درصدی اجاره تلویزیون‌های شهری در ساری

 رئیس شورای اسلامی شهر ساری، منفعت شهر را در درآمد پایدار شهرداری دانست و گفت: جایگاه سی.ان.جی، دکه‌ها و تلویزیون شهری مواردی هستند که باید با مصوبه شورای شهر به مزایده گذاشته شود تا سود بیش‌تری برای شهرداری داشته باشد.
پرویز شعبانی رئیس شورای  اسلامی شهر ساری در سی‌وچهارمین جلسه شورای اسلامی مرکز مازندران با گرامیداشت یاد و خاطر شهدای هفتم تیر سال ۶۰ که با بمب‌گذاری بدخواهان انقلاب در دفتر حزب جمهوری اسلامی منجر به شهادت ۷۲ تن از یاران انقلااب اسلامی شد، اظهار کرد: بعد از شهادت دکتر بهشتی و یاران با وفایش در دفتر حزب جمهوری، تصمیم سازی امام راحل در انتخاب مدیران ارکان انقلاب اسلامی اهداف دشمن را ناکام گذاشت.
وی برگزاری برنامه‌های فرهنگی به مناسبت دهه‌ی غدیر را اقدام موثر در تقویت جایگاه ولایت دانست و گفت: فرهنگ غدیر باید به درستی  در جامعه تبیین شود.
رئیس شورای شهر ساری با اشاره به دستور جلسه مبنی بر واگذاری جایگاه سی.ان. جی، ساماندهی دکه‌های متعلق به شهرداری به ویژه مطبوعاتی، تلویزیون‌های شهری و چند طرح عمرانی، اظهار کرد: جایگاه سی.ان.جی که در مجاورت ترمینال دولت قرار دارد باید برای سوددهی بیشتر به مزایده گذاشته شود.
شعبانی منفعت شهر را در درآمد پایدار شهرداری دانست و گفت: جایگاه سی.ان.جی، دکه‌ها و تلوزیون شهری مواردی هستند که باید با مصوبه شورای شهر به مزایده گذاشته شود تا سود بیشتری برای شهرداری داشته باشد.
وی به حفظ اموال شهرداری و مدیریت منابع تاکید کرد و افزود: برای پرداخت حقوق ۵ هزار پرسنل در شهرداری ساری صلاح است این نهاد خدمات‌رسان به سوددهی برسد.
سیدحسین یوسفی عضو دیگر شورای اسلامی شهر ساری وجود دکه‌ در شهر را فرصتی برای اشتغال جوانان دانست و گفت: دکه‌های مربوط به میوه و تره بار با ۳۰ درصد افزایش اجاره بها تا ۲۹ اسفند در اختیار مستاجر قبلی باقی بماند و بعد از آن به مزایده گذاشته شود.
وی با بیان اینکه هنوز دکه مطبوعاتی نیاز شهر ساری است و باید مورد حمایت قرار گیرند، یادآور شد: دکه‌هایی که مجوز فعالیت مطبوعاتی دارند فقط پنج مورد از آنها به فعالیت اصلی خود می‌پردازند.
این عضو شورای اسلامی شهر ساری با تاکید براینکه در دریافت عوارض مشاغل باید عدالت رعایت شود، تصریح کرد: مطالبه ما از اصناف این است تا بازاریان اصیل ساری عوارض پرداخت کنند.
یوسفی اضافه کرد: کسبه‌های پس کوچه ساری که محتاج معیشت خود هستند در پرداخت عوارض مشاغل کوتاهی نمی‌کنند.
وی یادآور شد: در این موقعیت اقتصادی اگر شهرداری در سال ۱۴۰۱ از بازاریان عوارض نگیرد مورد تمسخر کل کشور قرار می‌گیرد.
*پول خرید نان نداریم
سیدذوالفقار شریفی عضو دیگر شورای اسلامی شهر ساری از گله‌مندی کارکنان شرکتی شهرداری ساری که حقوق ماهانه آنان سقف ۵ میلیون تومان است در صحن شورا مطرح کرد و گفت: یکی از کارکنان در پیامکی اعلام کرد که پول خرید نان ندارم.
این عضو شورای اسلامی شهر ساری با اشاره به اینکه مقرر شد بیست‌وپنجم هر ماه حقوق کارمندان شهرداری پرداخت شود، افزود: پرداخت حقوق کارمندان اولویت بر پرداخت مطالبات پیمانکاران دارد.
به گفته شهرام ایرجی یکی از اعضای شورای اسلامی شهر ساری دلیل تاخیر در پرداخت حقوق کارمندان شهرداری را واریز مبلغ ۱۳ میلیارد تومان بدهکاری به بیمه تامین اجتماعی ۳ میلیارد تومان خرید سیمان، ۳میلیارد تومان انتقال زباله، ۵ میلیارد تومان بدهکاری به بانک شهر، ۳میلیارد تومان هم بدهکاری پیمانکاران عنوان کرد.
این عضو شورای اسلامی شهر ساری پویایی و درآمدزایی سازمان‌های تابعه شهرداری را ضروری دانست و گفت: ماه گذشته ابتدا حقوق نیروهای شرکتی در شهرداری ساری داده شد و با تاخیر حقوق پرسنل قراردادی، اما این ماه مقرر شد در پرداخت حقوق فرقی بین نیروهای کارمند قائل نشوند.
به گزارش فارس، بنا به اظهارات معاون خدمات شهری شهرداری ساری، سه تلویزیون‌ شهری متعلق به شهردار است که در اختیار ستاد بحران استان قرار دارد و این ستاد به غیراجاره داده است که هر تلویزیون ماهانه به مبلغ ۶ میلیون تومان به شهرداری اجاره می‌دهد. بیان این موضوع در ساماندهی دکه‌ها سبب شد تا اعضای شورای شهر ساری اقدام به افزایش ۳۰۰درصدی اجاره تلویزیون‌های شهری تا پایان شهریور ماه امسال شوند و بعد از این مدت به مزایده گذاشته شود.
در این جلسه تصمیم گرفته شود تا ۸۵ دکه‌ای که شامل موادغذایی، گل و گیاه، مطبوعاتی، میوه و تره بار، کلیدسازی و صدور حواله است تا پایان تیرماه امسال نسبت به اجاره و مزایده آن تصمیم گیری شود.

 

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه