روزنامه کائنات
6

انرژی

۱۴۰۱ شنبه ۱۱ تير - شماره 4160

برخورداري 7 ميليون مشترک از پاداش صنعت برق

 اختصاص پاداش براي مشترکاني که با صنعت برق همراهي کرده و مصرف خود را کاهش دهند يکي از راهکارهاي اين صنعت براي ترغيب مردم به همکاري است که بر اساس بررسي‌هاي انجام شده نزديک به هفت ميليون مشترک اين پاداش‌ها را دريافت مي‌کنند.
وزارت نيروي دولت سيزدهم يکي از برنامه‌هاي خود براي همراهي مردم با صنعت برق درباره کاهش و مديريت مصرف را اختصاص پاداش به مشترکان اعلام کرده است.
«علي‌اکبر محرابيان» وزير نيرو پارسال گفته بود: مردم بايد از مزاياي صرفه‌جويي در مصرف برخوردار شوند و اگر اين موضوع محقق شود همکاري بيشتري با صنعت برق خواهند داشت.
وي براي تحقق اين موضوع مصوبه‌اي نيز از هيات دولت دريافت کرد تا با اجراي آن مردم براي صرفه‌جويي بيشتر ترغيب شوند.
چندي پيش هم وزير نيرو گفت: بر اساس مصوبه اين وزارتخانه، مشترکاني که امسال مصارف برق خود را نسبت به سال قبل کاهش دهند، پنج برابر قيمت خريد انرژي، پاداش دريافت مي‌کنند.
محرابيان افزود: بر اساس پيش‌بيني‌هاي انجام شده، مشترکاني که انرژي برق را در سطح الگو مصرف مي‌کنند اگر مصارف خود را نسبت به سال قبل کمتر کنند به ميزان صرفه‌جويي و کاهش هر کيلو وات 500 تومان پاداش مي‌گيرند.
وي ادامه‌داد: قيمت فروش انرژي براي کساني که در سطح الگو مصرف مي‌کنند 100 تومان است که صرفه‌جويي‌کنندگان پنج برابر قيمت خريد انرژي پاداش دريافت مي‌کنند.
محرابيان با بيان اينکه در برخي مناطق که گرمسيري محسوب مي‌شوند تا حدود يک‌هزار و 500 مگاوات امکان صرفه‌جويي در مصرف برق وجود دارد، اظهار داشت: اين مشترکان مي‌توانند کولرهاي گازي و وسايل پُرمصرف خود را امسال خاموش و پاداش قابل‌توجهي (بيش از 500 هزار تومان) دريافت کنند.
وي با بيان اينکه در شهرهاي عادي، الگوي مصرف 300 کيلو وات است که 100 کيلو وات صرفه‌جويي در اين شهرها امکان‌پذير است، تصريح‌کرد: در اين شهرها نيز مشترکان کم‌مصرف به‌ازاي 100 کيلووات صرفه‌جويي 50 هزار تومان پاداش مي‌گيرند و به معناي اين است که نه‌تنها قبض آنها رايگان مي‌شود بلکه بستانکار هم مي‌شوند و با مصرف 200 کيلووات، قبض 20 هزار تومان براي آنها صادر مي‌شود که با احتساب پاداش متعلقه اين مشترکان نه‌تنها مبلغي پرداخت نمي‌کنند بلکه 30 هزار تومان نيز از شرکت برق بستانکار مي‌شوند.
در روزهاي اخير هم مديرعامل شرکت مديريت شبکه برق ايران گفت: امسال طرح‌هاي تشويقي برق 10 برابر سال گذشته شده است.
«مصطفي رجبي مشهدي» افزود: از اتفاق‌هاي خوب امسال در صنعت برق، تدوين طرح‌هاي تشويقي بسيار خوب در بخش خانگي است که بر اساس آن مي‌توان گفت امسال طرح‌هاي تشويقي 10 برابر سال گذشته است.  
وي ادامه‌داد: براين‌اساس به‌ازاي هر کيلووات‌ساعت کاهش مصرف، 500 تومان پاداش به مشترکان تخصيص داده مي‌شود.
سخنگوي صنعت برق گفت: اگر شهروندي در مناطق عادي کشور مانند تهران و شيراز 300 کيلو وات ساعتي که ميزان مصرف آن مشخص شده را به 250 کيلو وات‌ساعت کاهش دهد قبض برق رايگان دريافت خواهد کرد و با بيش از اين ميزان صرفه‌جويي تا 500 هزار تومان پاداش به اين مشترک تعلق مي‌گيرد.
بررسي‌هاي انجام شده نشان از آن دارد که 20 درصد از مشترکان صنعت برق يعني حدود هفت ميليون از اين پاداش‌ها بهره‌مند خواهند شد و در روزهاي آينده اين پاداش‌ها براي آنان لحاظ خواهد شد.

 

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه