روزنامه کائنات
8

صفحه آخر

۱۴۰۱ سه شنبه ۷ تير - شماره 4158

«خانه سبز»؛ سریال دوست‌داشتنی و خاطره‌انگیز به آنتن بازمی‌گردد

 مجموعه تلویزیونی «خانه سبز» که از زمان نخستین پخش در ۱۳۷۵ تا امروز دست‌کم سه بازیگر اصلی آن به رحمت خدا رفته‌اند، از شبکه آی‌فیلم روی آنتن می‌رود.
«خانه سبز» به کارگردانی بیژن بیرنگ و مسعود رسام دو سال پس از درخشش خیره‌کننده «همسران» این دو از شبکه دو پخش شد و یکی از پربیننده‌ترین سریال‌های دهه ۷۰ شمسی لقب گرفت. خسرو شکیبایی، حمیده خیرآبادی و داریوش اسدزاده سه بازیگر اصلی «خانه سبز» هستند که به ترتیب در سال‌های ۸۷، ۸۹ و ۹۸ از دنیا رفتند. مهرانه مهین‌ترابی، رامبد جوان، آتنه فقیه‌نصیری، آرش نادی، فرخ نعمتی، اسماعیل محرابی و فخرالدین صدیق‌شریف دیگر نقش‌های اصلی و فرعی سریال را ایفا کرده‌اند.
داستان و ماجراهای «خانه سبز» در یک ساختمان سبزرنگ می‌گذرد که ساکنان آن اعضای یک خانواده هستند؛ پدربزرگ و مادربزرگ، دخترشان نرگس همراه پسر نوجوانش علی و رضا صباحی و همسرش عاطفه صدر که با پسر جوانشان فرید در این ساختمان روزگار می‌گذرانند. از آنجا که رضا و عاطفه به کار وکالت مشغولند، در برخی قسمت‌ها ماجراهای پرونده‌های آنها با داستان زندگی‌شان گره می‌خورد و رویدادهایی تماشایی رقم می‌زند.
«خانه سبز» چهارشنبه‌ها از شبکه دو پخش می‌شد و شاید یکی از آخرین سریال‌هایی بود که خیابان‌ها را خلوت می‌کرد. این سریال نقشی اساسی در محبوب‌تر شدن مرحوم شکیبایی بین مردم داشت و مهین‌ترابی را پس از «همسران» بیش از گذشته به بینندگان تلویزیون معرفی کرد. ضمن اینکه سکوی پرتاب رامبد جوان هم بود و لقب فرید جنگلبرد را برای این بازیگر جوان و خنده‌رو سر زبان‌ها انداخت. جوان در «خانه سبز» نقش جد بزرگ خاندان صباحی را هم ایفا می‌کرد.
مجموعه تلویزیونی «خانه سبز» در ۲۵ قسمت ۴۰ دقیقه‌ای تولید و پخش شد و قرار است قسمت اول آن ساعت ۱۶ روز سه‌شنبه هفتم تیرماه جایگزین دیگر سریال قدیمی و خاطره‌انگیز تلویزیون یعنی «آژانس دوستی» در شبکه آی‌فیلم شود.

 

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه