روزنامه کائنات
7

شهرستان

۱۴۰۱ سه شنبه ۷ تير - شماره 4158

ولی پور در جلسه انجمن کتابخانه های عمومی مازندران اعلام کرد:

گام بلند کتابخانه های عمومی در افزایش سرانه فیزیکی کتابخانه‌

مدیرکل کتابخانه های عمومی مازندران در جلسه انجمن کتابخانه های عمومی استان از برنامه ریزی برای تجهیز 6 کتابخانه آماده بهره برداری تا پایان سال در شهرهای استان خبر داد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی مازندران، شصت و سومین جلسه انجمن کتابخانه های عمومی مازندران با حضور سلگی معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان، رجبی مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری، مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، آموزش پرورش استان، حوزه هنری، کانون پرورش فکری، برنامه و بودجه ، مدیران کل امور روستایی و شهری و اعضای حقیقی و حقوقی انجمن در سالن شماره یک استانداری مازندران برگزار شد.
معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران در این جلسه با قدردانی از زحمات مدیرکل و همکاران کتابخانه های عمومی استان در کسب موفقیت های متعدد گفت: مازندران در حوزه کتاب، کتابخوانی و مطالعه با تلاش همه دغدغه مندان صاحب عنوان بوده چرا که میزان نخبگی مازندران دو برابر کشور است.
روح الله سُلگی با اشاره به اینکه هر ملتی که با کتاب انس گرفته باشد مشکلات فرهنگی و اجتماعی را در آن کشور شاهد هستیم، تصریح کرد: این یک پیوست معناداری است که همه باید بیش از گذشته در این مسیر تلاش کنند. وی خواستار پیگیری جدی برای پرداخت نیم درصد سهم کتابخانه‌های عمومی توسط شهرداری های استان شد و افزود: در آستانه فصل تابستان برنامه جامع فرهنگی و کتابخوانی با عنوان مطالعه با طعم تابستان استمرار داشته باشد.
سلگی خواستار برپایی نمایشگاه کتاب در سواحل استان شد و گفت: هر برنامه ای در این بخش باشد در خدمت کتابخانه‌های عمومی هستیم تا به بهترین شکل اجرا شود. معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران با اشاره به اینکه مصوبات سفر رئیس جمهوری دقیق پیگیری شود، تصریح کرد: باید کمک شود تا اعتبارات بخش فرهنگی با سرعت بیشتری تخصیص پیدا کند.
آرزو ولی پور مدیرکل کتابخانه های عمومی استان مازندران به عنوان رئیس دبیرخانه انجمن، در این جلسه با قدردانی از حمایت های معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران، گزارشی از اقدامات مهم و فعالیت های صورت گرفته توسط کتابخانه های عمومی استان را ارائه کرد.
وی ضمن بررسی مصوبات جلسه گذشته، خواستار توجه ویژه برای اختصاص بودجه کتابخانه مرکزی شد.
ولی پور از برنامه ریزی برای تجهیز 6 کتابخانه آماده بهره برداری تا پایان سال در شهرهای مازندران خبر داد و گفت: بعد از درخواست معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران، نشست تخصصی ششمین سال اجرای طرح مطالعه برگزار می شود.
وی از گام بلند کتابخانه های عمومی در افزایش سرانه فیزیکی کتابخانه‌ها خبر داد و گفت: ۶ کتابخانه در سال جاری افتتاح خواهد شد.
در پایان از برگزیدگان ملی جشنواره کتابخوانی رضوی با حضور معاون استاندار و مدیران کل تجلیل شد .

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه