روزنامه کائنات
7

شهرستان

۱۴۰۱ چهارشنبه ۱ تير - شماره 4154

رئیس دستگاه قضایی آذربایجان غربی

بدون اقوام ایران معنا ندارد و آذربایجان غربی تنوع اقوام دارد و رنگین اقوام و مذاهب است

 رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی در نشست مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی خود که به مناسبت هفته قوه قضاییه در دادگستری استان برگزار شد با اشاره به تنوع قومیتی و مذهبی در استان گفت: با تمام قدرت با تفرقه افکنی ها مقابله کرده و اجازه شیطنت نخواهیم داد.
 وی با تاکید بر اینکه بدون اقوام، ایران معنا ندارد، افزود:  استان آذربایجان غربی هم تنوع اقوام دارد و رنگین اقوام و مذاهب است، لذا طرح موارد تفرقه افکن در سطح استان قابل قبول نیست و با قدرت با تفرقه افکنی ها مقابله خواهد شد.
او با اشاره به اینکه فرصت پرداختن به شیطنت ها، شرارت ها و توطئه ها نیست، افزود : هر کسی به این اتحاد و همدلی ضربه بزند یک توطئه جدی برای اتحاد و وحدت و برادری استان می دانیم و هشدار می دهیم و آن را خیانتی نابخشودنی به این آب و خاک دانسته و در مقابل این مسائل مماشات نمی کنیم
رئیس کل دادگستری استان در ادامه از ضعف دانش حقوقی در جامعه انتقاد کرد و خواستار فرهنگسازی مبانی اولیه حقوقی در جامعه و در بین آحاد مردم شد و با تاکید بر اینکه تمام تلاش دستگاه قضایی کاهش پرونده ها، صیانت و حمایت قضایی، کمک به دولت و تبیین راهبردها و امنیت استان است گفت : نقش رسانه های گروهی در تبیین این مهم بسیار حیاتی و ضروری است و نظارت بر حسن اجرای قوانین بصورت جدی در دستور کار دستگاه قضایی قرار گرفته است.
عتباتی در ادامه گفت: با تلاش دستگاه قضایی و همه مردم و اولیای دم و هسته های بخشش سال گذشته بیش از ۶۵ پرونده قضایی قتل منجر به صلح و سازش شد.
رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی با اشاره به اینکه نرخ رسیدگی به پرونده ها در سال گذشته ١٠٠ درصد بوده است، گفت: در طول سال گذشته به ۵٣٣ هزار پرونده های موجود رسیدگی شده است و در سطح دادسراها ٣ هزار و ۶٠٠ پرونده را کاهش دادیم که در چند سال گذشته بی نظیر بود.
وی اضافه کرد: زمان رسیدگی به پرونده‌ها در استان، ۸۷ روز درسال ۹۹ بود که سال گذشته به ۷۹ روز کاهش یافت و در سال جاری بنا داریم این را به ۷۰ روز برسیم.
رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی، از صدور ٩٣٨٩ فقره مجازات جایگزین حبس خبر داد و خواستار فرهنگسازی این مهم شد و تاکید کرد: استان در پابند الکترونیکی جزو رتبه های اول کشوری است.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه