روزنامه کائنات
2

سیاست

۱۴۰۱ سه شنبه ۳۱ خرداد - شماره 4153

فرمانده هوانیروز ارتش : هوانیروز خوش درخشید

دیگر هیچ بالگردی به دلیل نبودِ قطعه زمین‌گیر نمی‌شود

 امیر سرتیپ قربانی از افزایش توان ساخت قطعات بالگردی با بهره‌گیری از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان کشور خبر داد.
امیر سرتیپ یوسف قربانی، فرمانده هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به رشادت خلبانان و کادر پروازی هوانیروز در دوران دفاع مقدس اظهار داشت: هوانیروز به‌عنوان یک نیروی بازدارنده نظام، در همان روزهای نخستین تجاوز دشمن بعثی به کشور، توانست جلوی یگان‌های پیاده و مکانیزه این رژیم را سد و ضربات مهلکی را بر آنها وارد کند.
وی به نقش نیروی هوایی ارتش در متوقف کردن موتور محرکه رژیم بعثی و پیشروی‌هایش در داخل کشور اشاره و عنوان کرد: در آن دوران که نیروی زمینی ارتش بنا به شرایط انقلابی، تحت تأثیر تحولات عمده قرار گرفته بود و آن انسجام لازم را نداشت، نیروی هوایی ارتش عملیات‌های متعددی را علیه دشمن بعثی انجام داد و زیرساخت‌های دشمن را با بمباران‌های متعدد از بین برد، سپس نیروی زمینی ارتش نیز با حمایت مردم توانست در سرپل ذهاب و جبهه‌های جنوب کشور، جلوی پیشروی دشمن را بگیرد.
فرمانده هوانیروز ارتش با بیان اینکه هوانیروز در دوران دفاع مقدس ۵۰۰ هزار ساعت پرواز عملیاتی داشته است گفت: در همان روزهای آغازین جنگ، هوانیروز خوش درخشید و حتی در یکی دو روز توانست حدود صد تانک رژیم بعثی را منهدم کند که چنین اقدامی در دنیا کم‌نظیر است.
امیر سرتیپ قربانی با اشاره به اقداماتی که به ندرت در یک جنگ محقق می‌شود تصریح کرد: در یکی از صحنه‌های نبرد، بالگرد کبرای ما در اقدامی شگفت‌انگیز یک فروند جنگنده «میگ 21» دشمن را ساقط کرد که این بیانگر رشادت و ازخودگذشتگی خلبانان هوانیروز در دوران دفاع مقدس است.
وی همچنین با اشاره به تعداد شهدای یگان هواپیمایی نیروی زمینی ارتش در دوران دفاع مقدس تاکید کرد: ۲۸۷ نفر از خلبانان، مهندسان و کادر پروازی هوانیروز در دوران دفاع مقدس به شهادت رسیدند که این نیز برگ زرینی از رشادت یگان هوانیروز ارتش در جنگ هشت ساله است. فرمانده هوانیروز ارتش با اشاره به اقدامات این یگان در حوزه ساخت قطعات و ارتقای سامانه‌های بالگردی گفت: ساختار و ساختمان مهندسی بالگردها در سطح دنیا با کمی تغییرات شبیه به هم است؛ از این رو ما توانستیم با بهره‌گیری از تجارب ارزشمند دوران دفاع مقدس در سخت‌ترین شرایط تحریمی، راهبرد تولید قطعات بالگردی را ادامه دهیم تا جایی که امروز قادر به تولید بالگرد و تقویت موتور بالگردها هستیم و صفر تا صد تعمیرات و قطعات را با همکاری شرکت‌های دانش‌بنیان در داخل کشور انجام می‌دهیم و عملکرد مناسب ارتش، هوانیروز و صنایع دفاعی کشور در حوزه دانش‌بنیان، تمام نیازهای بالگردی ما را تأمین کرده است.
امیر سرتیپ قربانی با بیان اینکه دیگر هیچ بالگردی به دلیل نبودِ قطعه زمین‌گیر نمی‌شود خاطرنشان کرد: ما دیگر با بحران قطعات بالگردی مواجه نیستیم و خودمان قادر به ساخت هر نوع قطعه مورد نیاز هستیم و هر بالگردی که ساعت پروازی‌اش به اتمام برسد، برای پروسه بازآماد وارد چرخه تعمیر و نگهداری و پس از طی دوره‌های تعمیراتی، دوباره وارد خط پروازی می‌شود.

برای نخستین بار آمار شهدای ترور سال ۶۰ منتشر شد
۱۹۶۹ شهید جنایات گروهک‌های تروریستی
  برای نخستین بار در کشور آمار و اطلاعات ۱۹۶۹ شهید جنایات گروهک‌های تروریستی منافقین، کومله، رزگاری، دمکرات، پیکار، چریک‌های فدایی خلق (اقلیت) و اتحادیه کمونیست‌های ایران در سال ۱۳۶۰ توسط بنیاد هابیلیان (خانواده شهدای ترور) منتشر شد.
ترورهای هدفمند و برنامه‌ریزی شده، اقدامات تروریستی مسلحانه کور، بمب‌گذاری‌ها، ربایش و شکنجه، مین‌گذاری و تله‌گذاری، تظاهرات مسلحانه و از این دست اقدامات خائنانه تنها بخشی از وقایعی است که به‌دست گروهک‌های متعدد تروریستی علیه مردم ایران در سنین و جنسیت‌های مختلف و از اقشار و صنوف متفاوت و متکثر انجام شده است.
صفحات روزنامه‌های سال ۱۳۶۰ مملو از اخبار مربوط به اقدام تروریستی علیه فرد یا افرادی بود که یا دلبستگی به نظام اسلامی داشته و یا حتی ظاهر و لباسی شبیه به نیروهای انقلابی داشته‌اند و این نشانه در کنار اعترافات صریح اعضای دستگیر شده گروهک‌هایی نظیر منافقین (مجاهدین خلق) که در موارد متعددی اعتراف کرده‌اند تنها دلیل ترور یک فرد برای آنان به عنوان مثال شلوار سبزرنگی شبیه لباس سپاه، اورکتی قهوه‌ای رنگ یا محاسنی بر صورت یک مرد و یا چادری بر سر یک زن بوده، نشان از استیصال گروهک‌ها در آن مقطع و هدف خائنانه آنان در گرفتن تلفات پرشمار بوده است.
با نگاهی به آمار وقایع تروریستی و شهدایی که در سال ۱۳۶۰ مورد جنایت قرار گرفتند می‌توان دریافت که گروهک تروریستی منافقین بیشترین نقش را در این خونریزی‌ها بر عهده داشته است. سال ۱۳۶۰ کشور ایران تعداد ۱۹۶۹ شهروند را در اقدامات تروریستی که توسط گروهک‌های منافقین، کومله، رزگاری، دمکرات، پیکار، چریک‌های فدایی خلق(اقلیت) و اتحادیه کمونیست‌های ایران انجام شده از دست داده است که گروهک منافقین با اقدام به ترور ۸۴۱ تن رتبه نخست را در خیانت به مردم و کشورش در این آمار کسب کرده است.
این لیست که شامل اسامی و اطلاعات مربوط به شهدای وقایع تروریستی ایران در سال ۱۳۶۰ است به همت جمعی از کارشناسان بنیاد هابیلیان(خانواده شهدای ترور) گردآوری شده است. بنیاد هابیلیان فرصت را مغتنم شمرده و از مردم و مجموعه‌های مردمی، خانواده معظم شهدا، نهادها و ارگان‌های نظامی و دولتی که می‌توانند در به‌روزرسانی این آمار به ما یاری برسانند، استمداد می‌طلبد.

 فرمانده کل سپاه: اجازه نمی‌دهیم دست دشمن به حریم امنیت ما برسد
قرارگاه ثارالله تهران 30 ساله شد
 سرلشکر سلامی با بیان اینکه دشمن بر طبل تحریک اذهان مردم می‌کوبد، گفت: با خدمت به مردم، روحیه فداکاری و گذشت اجازه نمی‌دهیم دست دشمن به حریم امنیت ما برسد.
 سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی فرمانده کل سپاه و فرمانده قرارگاه ثارالله تهران در آیین گرامیداشت سی امین سالگرد صدور فرمان تاسیس قرارگاه ثارالله تهران از سوی فرماندهی معظم کل قوا و تجلیل از خانواده‌های معظم شهدای این قرارگاه با اشاره به اینکه در دنیا یک نقطه مرکزی تدبیر، الهام، آگاهی، حرکت و راهبرد وجود دارد که با دنیای کفر و الحاد ستیز می‌کند، گفت: دشمن این نقطه را شناسایی کرده و می‌داند که تحمیل شکست‌های پی در پی آن‌ها بویژه در بلاد اسلامی از این نقطه است.
وی افزود: دشمنان دریافته اند که شیب شتاب دار نزول قدرت آن‌ها از این نقطه سرچشمه می‌گیرد و به همین جهت این نقطه، نقطه تقابل تمام دشمنی‌ها و همگرایی‌های شیاطین عالم و نقطه‌ای است که در آن همه توطئه‌ها خنثی می‌شود و آن شهر تهران است.
سرلشکر سلامی از تهران به عنوان لنگرگاه آرامش و ثبات انقلاب و جامعه نام برد و افزود: تهران شهری با دامنه‌های بین المللی و تاثیرات جهانی و نیز با مردمانی آگاه و بصیر است که سختی‌ها را با قدرت آگاهی و ایمان و تحمل پشت سر گذاشته اند.
وی با بیان اینکه دشمنانی که ارزش‌های ما را تحریف می‌کنند به دنبال این هستند که آستانه تحمل مردم را کاهش دهند، تسلیم را نسخه دشمن برای ملت ایران نامید و گفت: آن‌ها دشمن هویت، عزت، استقلال، آزادی، شرف و کرامت ما هستند و هرگز نسخه سعادت ملت ایران را تجویز نمی‌کنند. سرلشکر سلامی با بیان اینکه مردم ایران می‌دانند که آنچه در ذهن رهبر معظم انقلاب می‌گذرد جز سعادت، پیشرفت، امنیت، استقلال، آزادی و حرمت این جامعه نیست تصریح کرد: قدرت فیزیکی یک نظام خوب است، اما اگر حکمت رهبری پشت آن نباشد آن قدرت به عکس خود تبدیل می‌شود مانند آمریکا که فاقد یک رهبر با روحیه کاریزما بوده و از قدرت حکمت برخوردار نیست و همین امر باعث فرسایش روح جامعه می‌شود.
فرمانده کل سپاه با اشاره به اینکه باید تولید امنیت کنیم نه اینکه مانع ناامنی بشویم، افزود: تولید امنیت به این معناست که امنیت آن قدر بزرگ و ریشه‌دار باشد که هیچ چیز قادر به برهم زدن آن نشود، در حالی که جلوگیری از ناامنی آخرین مرحله از تلاش است و ما به بهترین روش می‌اندیشیم و آن روش تولید امنیت است. سرلشکر سلامی با بیان اینکه دشمن بر طبل تحریک اذهان مردم می‌کوبد، گفت: همه دستگاه‌ها باید تلاش خود را برای تولید امنیت انجام دهند تا مردم تلاش‌ها را در میدان ببینند. فرمانده قرارگاه ثارالله تهران در پایان از مردم به عنوان کلید واژه قدرت نام برد و گفت: با خدمت به مردم، روحیه فداکاری و گذشت اجازه نمی‌دهیم که دست دشمن به حریم امنیت ما برسد و امنیت را مردمی می‌کنیم.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه