روزنامه کائنات
8

صفحه آخر

۱۴۰۱ دوشنبه ۳۰ خرداد - شماره 4152

سریال جدید شبکه سه با موضوع مبارزه با فساد

«بی‌نشان» به دغدغه‌های روز جامعه می‌پردازد

 مرتضی رزاق‌کریمی، تهیه‌کننده سریال «بی‌نشان» از پایان تصویربرداری این مجموعه تلویزیونی خبر داد.
سریال «بی‌نشان» به کارگردانی راما قویدل و تهیه‌کنندگی مرتضی رزاق‌کریمی قرار است از شبکه سه روی آنتن رود. رزاق‌کریمی با اعلام خبر پایان تصویربرداری پروژه گفت: این سریال در ژانر درام خانوادگی-اجتماعی برای گروه فیلم و سریال شبکه سه تهیه و تولید شده است. تحقیق و نگارش فیلمنامه از حدود دو سال و نیم پیش آغاز شده و آزیتا ایرایی و مهدی حمزه نویسندگی این سریال را بر عهده دارند.
وی درباره این مجموعه تلویزیونی توضیح داد: پژوهش و تحقیق برای گروه کارگردانی «بی‌نشان» اهمیتی خاص دارد، چرا که می‌خواستیم قصه مبتنی بر واقعیت‌های جامعه امروز و داستان برای مخاطب باورپذیر و ملموس باشد. سعی کردیم در این مجموعه تلویزیونی بیشتر به دغدغه‌های روز جامعه بپردازیم.
تهیه‌کننده «بی‌نشان» با اشاره به تنوع لوکیشن‌های متفاوت سریال «بی‌نشان» گفت: برای تصویرداری بخشی از سریال به کربلا هم سفر کردیم و اکنون تصویربرداری به پایان رسیده است و در مرحله صداگذاری و میکس هستیم.
داستان این مجموعه درخصوص خبرنگاری است که حق طلب و عدالت محور بوده و بنا به ذات حرفه خود، به دنبال روشنگری و اطلاع رسانی است و در حوزه مبارزه با فساد به دنبال کشف حقیقت است. نقش این خبرنگار پیشکسوت را پرویز فلاحی‌پور با نام «شهاب» ایفا می‌کند که در تلاش است کار خود را متعهدانه انجام بدهد و به اصول و تعهد خود به عنوان یک فعال رسانه وفادار بماند.
راما قویدل کارگردان سریال هم با اشاره به ژانر درام خانوادگی این مجموعه تلویزیونی گفت: «بی‌نشان» یک گروه خوب نویسندگی و فیلمنامه قوی دارد و با داشتن یک قصه پرکشش می‌تواند ارتباط خوبی با مخاطب برقرار کند. تمام تلاش و سعی ما این بوده که فضایی را فراهم کنیم همکاران بتوانند به بهترین شکل در این مجموعه به ایفای نقش بپردازند.
سعید وزیری مجری طرح این مجموعه تلویزیونی هم درباره تعداد لوکیشن‌های «بی نشان» گفت: این سریال ۳۰ قسمتی حدود ۷۸ لوکیشن دارد و به طور تقریبی ۵۲  بازیگر در این سریال به ایفای نقش پرداخته‌اند.
مریم کاویانی که پس از یکی دو سال دوری از بازیگری بار دیگر در این سریال تلویزیونی ایفای نقش کرده، نقش مینو همسر شهاب خبرنگارِ «بی‌نشان» را بازی می‌کند. نیوشا ضیغمی از دیگر بازیگران این سریال است که درباره نقش خود می‌گوید: بعد از سال‌ها به تلویزیون برگشتم و دلیل آن هم فیلمنامه خوب است. نقش من در این سریال از شخصیت‌هایی که بازی کرده‌ام دور است؛ زنی متفاوت که در زندگی شخصی با چالش‌های زیادی روبه‌رو است و در اوج ماجراهای زندگی‌ به شخصیت شهاب بر می‌خورد.
مجید واشقانی، نیلوفر پارسا، پرویز فلاحی‌پور، سعید زارعی، هلن نقی‌لو، نیوشا ضیغمی، مریم کاویانی، مهدی فقیه، کاظم هژیرآزاد، اکبر رحمتی، رضا ایرانمنش، توماج دانش‌بهزادی، قاسم زارع، احسان امانی، نسرین نکیسا، پویان گنجی و صادق ملک از جمله بازیگران «بی‌نشان» هستند.

آل پاچینو: تیموتی شالامه را جایگزینم کنید
 آل پاچینو پیشنهاد داد در صورت بازسازی فیلم «مخمصه»، از تیموتی شالامه در نقش کارآگاه وینسنت هانا استفاده شود.
به گزارش مووی وب، آل پاچینو، ستاره مطرح هالیوودی، سال ۱۹۹۵ میلادی به عنوان یکی از نقش‌های اصلی فیلم مخمصه جلوی دوربین رفت و در این فیلم با بازیگرانی چون رابرت دنیرو، تام سایزمور، وال کیلمر و اشلی جود همبازی شد. فیلم مخمصه فیلمی موفق به نویسندگی و کارگردانی مایکل مان بود که به یکی از محبوب‌ترین و تاثیرگذارترین فیلم‌های دوران خود تبدیل شد.
اخیرا به طور جسته و گریخته چیزهایی درباره بازسازی این فیلم اکشن مطرح شده است اما هیچ چیز قطعی نیست. با وجود این اگر قرار باشد چنین فیلمی ساخته شود، آل پاچینو امیدوار است ستاره فیلم تل ماسه جای او را در نقش وینسنت هانا بگیرد. پاچینو در یک جلسه پرسش و پاسخ که به دنبال نمایش اخیر فیلم مخمصه در توییتر برگزار شده بود، شرکت کرد و در پاسخ به این که اگر او تصمیم گیرنده بود چه کسی را برای بازی در این نقش انتخاب می کرد گفت: تیموتی شالامه. او یک بازیگر عالی است و ظاهر خوبی هم دارد.
شالامه با نامزدی اسکار برای بازی در فیلم مرا با نام خودت صدا بزن و بازی در فیلم‌هایی چون لیدی برد (۲۰۱۷، گرتا گرویگ)، زنان کوچک (۲۰۱۹، گرتا گرویگ)، پسر زیبا (۲۰۱۸، فیلیکس ون گرینینگن) و تل ماسه (۲۰۲۱، دنی ویلنوو) شایستگی و لیاقت خود را در سینما ثابت کرده است. این بازیگر خوش آتیه در قسمت دوم از فیلم تل ماسه نیز بازی می‌کند و در پیش درآمد فیلم چارلی و کارخانه شکلات سازی در نقش ویلی وانکای جوان ظاهر خواهد شد.
دنباله فیلم مخمصه هیچگاه ساخته نشد اما مایکل مان با همکاری مگ گاردینر در حال نوشتن رمانی با همین عنوان است تا هم پیش درآمد و هم دنباله ای برای فیلم باشد. به گفته کارگردان مخمصه، وی در این رمان داستان نقش‌های اصلی فیلم با بازی آل پاچینو و رابرت دنیرو را روایت خواهد کرد.

آغاز اکران سراسری فیلم «قصیده گاو سفید» در سینماهای اسپانیا
 فیلم سینمایی «قصیده گاو سفید» به کارگردانی بهتاش صناعی‌ها و مریم مقدم و تهیه کنندگی غلامرضا موسوی از دهم ژوئن اکران سراسری خود را در سینماهای اسپانیا آغاز کرده است.
شرکت سرستی فیلم (SURSTEY FILM) که پخش سراسری فیلم قصیده گاو سفید را در کشور اسپانیا به عهده دارد و همزمان اکران این فیلم را در ۴۰ سینمای اسپانیا آغاز کرده است.
قصیده گاو سفید که در ایران نمایش عمومی نداشته، پیش از این اکران موفقی را در کشورهای فرانسه، هلند، بلژیک، سوئد، ژاپن، پرتغال، جمهوری چک، لهستان، یونان، اسلواکی، صربستان و کرواسی پشت سر گذاشته و مورد توجه منتقدان و مخاطبین  قرار گرفته است.
کشورهایی چون چین، دانمارک، برزیل، فنلاند، نروژ، ترکیه و بسیاری کشورهای دیگر اروپایی، آسیایی و آمریکای جنوبی نیز به تدریج میزبان این فیلم در سینماهایشان خواهند بود و تا به این لحظه بیش از سی کشور جهان قرارداد اکران سراسری فیلم را با پخش‌کننده فرانسوی به امضا رسانده‌اند.
نخستین نمایش جهانی فیلم قصیده گاو سفید در بخش مسابقه اصلی جشنواره برلین بود و این فیلم موفق به دریافت جایزه تماشاگران از این جشنواره معتبر شد.
این فیلم تاکنون در بیش از چهل جشنواره بین‌المللی حضور داشته و جوایزی چون بهترین کارگردانی جشنواره وایادولید اسپانیا، تقدیر ویژه هیئت داوران جشنواره زوریخ سوئیس، بهترین فیلم جشنواره فریشتاد اتریش و بهترین فیلم داوران آکادمیک جشنواره جنایت و مکافات استانبول را نیز در کارنامه خود دارد.

توضیح اداره کل هنرهای نمایشی درباره توقف موقت اجرای یک تئاتر؛
تیزر مجوز نداشت
 روابط عمومی اداره کل هنرهای نمایشی با انتشار متنی درباره توقف موقت فروش بلیت نمایش «دختران بابا آنتون» توضیحاتی را ارائه داد.
به گزارش کائنات به نقل از روابط عمومی اداره کل هنرهای نمایشی، در پی توقف فروش بلیت نمایش «دختران بابا آنتون» با اعلام شورای ارزشیابی و نظارت اداره کل هنرهای نمایشی، روابط عمومی این مجموعه متنی را منتشر کرد.
در متن منتشر شده توسط روابط عمومی اداره کل هنرهای نمایشی آمده است:
«بخش فروش بلیت نمایش «دختران بابا آنتون» در سایت تیوال؛ روز شنبه، مورخه ۲۸ خرداد، بنا به دستور شورای نظارت و ارزشیابی اداره کل هنرهای نمایشی، به صورت موقت بسته شد.
مهمترین علت این اقدام، ساخت خارج از عرف و روال قانونی کسب مجوز برای تیزر این نمایش است که سبب صدور بیانیه، شکایت و پیگیری رسمی مسئولین سازمان بهشت حضرت زهرا (س) بوده است.
شایان ذکر است تا لحظه تهیه این خبر نیز بیانیه‌ای قانونی و رسمی با امضای کارگردان این نمایش، دال بر پذیرش تخلف و به تبع تعهد در خصوص خودداری از تکرار آن از سوی عوامل نمایش به صورت رسمی به اداره کل هنرهای نمایشی منعکس نشده است. به همین منظور تا حصول نتیجه و رفع مشکلات قانونی پیش آمده نمایش فوق موقتاً اجرا نخواهد داشت.»

 

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه