روزنامه کائنات
7

شهرستان

۱۴۰۱ دوشنبه ۳۰ خرداد - شماره 4152

نشست صمیمانه هیأت رییسه دانشگاه شهرکرد با بانوان شاغل در دانشگاه

شهرکرد- مصیبی دهکردی نشست صمیمانه هیأت رییسه دانشگاه شهرکرد با بانوان شاغل در دانشگاه، با حضور دکتر یاسر پیرعلی سرپرست دانشگاه شهرکرد، حجت الاسلام سعید صفی مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه، دکتر عباس کارگر معاون اداری مالی و مدیریت منابع انسانی، دکتر عزیزالله مولوی معاون فرهنگی– اجتماعی، دکتر پژمان طهماسبی معاون دانشجویی، دکتر اعظم مختاری مشاور رییس دانشگاه در امور بانوان، دکتر محمد علی نظری مدیرحوزه ریاست و روابط عمومی، دکتر مهدی غفاری مدیر تربیت بدنی دانشگاه برگزارشد.
دکتر یاسر پیرعلی در این نشست ضمن تبریک دهه کرامت با اشاره به نقش مادری و همسری بانوان، تلاش‌های آنان در ایفای نقش کارمندی را ارزشمند توصیف کرد و عملکرد آنان را در همه عرصه ها بسیار رضایت بخش دانست.
سرپرست دانشگاه شهرکرد در ادامه گفت: در دانشگاه خوشبختانه تبعیضی از لحاظ اعطای پست مدیریتی به بانوان وجود نداشته است و از پتانسیل بانوان در پست‌های مدیریتی استفاده شده است.   دکتر یاسر پیرعلی، ساخت پارک بازی علمی- تفریحی، استفاده از ظرفیت های بانوان کارمند و هیات علمی و استفاده  از خانه های سازمانی از اقداماتی است که در حال اجرا است. حجت الاسلام سعید صفی در این نشست، ضمن تبریک ولادت با سعادت امام رضا(ع) گفت: مقام معظم رهبری درباره بحث زنان و خانواده نکات اساسی و پرمحتوایی را مطرح کردند از جمله اینکه مشکلات و مباحث مربوط به بانوان باید به دست خود آنها برنامه ریزی و عملیاتی شود.
 مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه شهرکرد، با اشاره به پیگیری مسائل بانوان در کارگروه مطالعات زنان و خانواده و برنامه ریزی های انجام شده در این کارگروه افزود: می طلبد که خود بانوان برنامه های منسجمی در همه حوزه ها از جمله ورزش، فرهنگ وخانواده داشته باشند تا بتوانیم با کمک خود بانوان قدمی در راستای بهبود شرایط برداریم.
حجت الاسلام سعید صفی، صحبت امام خمینی(ره) که فرمودند: از دامان زن است که مرد به معراج می رود، را بیان کرد و گفت: زن در دین مبین اسلام و معارف اسلامی ارزش بالایی دارد و در مباحث بنیادین خانواده زن موضوعیت دارد. دکتر اعظم مختاری ضمن تبریک میلاد با سعادت امام رضا(ع) و تقدیر و تشکر از حضور بانوان و هیات رییسه در این نشست، گفت: تا کنون شاهد پیگیری و حمایت سرپرستی دانشگاه شهرکرد از بانوان و امور مربوط به حوزه بانوان در دانشگاه شهرکرد بوده ایم که جای تقدیر و تشکر دارد.
مشاور رییس دانشگاه در امور بانوان افزود: زنان نیمی از سرمایه های جامعه ما هستند و بنابراین باید بتوانیم از این ظرفیت به خوبی در حل مسائل و مشکلات جامعه استفاده کنیم.
دکتر اعظم مختاری هدف از تشکیل چنین جلساتی را بهبود وضعیت همکاران در دانشگاه شهرکرد و هدایت صحیح پتانسیل های بانوان دانشگاهی دانست و گفت: قدم اول برای این موضوع بهره مندی از ذخایر ارزشمند افکار و نظرات بانوان در دانشگاه شهرکرد است.
مشاور رییس دانشگاه در امور بانوان افزود: خانم ها سکان دار آرامش در خانواده هستند و اشتغال، به آنها اعتماد به نفس، قدرت تصمیم گیری و استقلال می دهد و این به نوبه خود در خانواده و تربیت فرزندان بسیار اثر گذار است و البته رضایت از محیط کار یکی از شروط اصلی برای آرامش خاطر بانوی شاغل است. دکتر اعظم مختاری گفت: بهبود وضعیت کارباعث افزایش آرامش خانواده ها می شود و استرس و اضطراب در محیط کار، کارایی آنها را در محیط خانواده و کار کاهش می دهد و فضای شکوفایی استعداد هایشان محدود می شود. مشاور رییس دانشگاه در امور بانوان با بیان اینکه مقام معظم رهبری می فرمایند مسئله جنسیت یکی از حساس ترین و ظریفترین مسائل آفرینش است، افزود: به خاطر تفاوت هایی که بین جنس زن و جنس مرد وجود دارد باید در محیط اجتماعی، کار و خانواده این مسئله را مد نظر داشته باشیم که زنان مورد ظلم واقع نشوند.

اجرای طرح ویژه بازرسی و برخورد با مراکز متخلف جمع آوری ضایعات
 مهندس ملکی شهردار صباشهر از اجرای طرح ویزه بازرسی و برخورد با مراکز متخلف جمع آوری ضایعات خبر داد
شهردار صباشهر با اعلام این خبر گفت: باتوجه به بازدید فرماندار محترم شهرستان شهریار به همراه فرمانده انتظامی شهرستان شهریار از مراکز جمع آوری ضایعات در جاده نسیم شهر به صباشهر و مشکلات مختلف ناشی از فعالیت این مراکز، در راستای اجرای مصوبات کمیسیون پیشگیری از سرقت شورای تامین شهرستان شهریار، با حضور پلیس آگاهی غرب استان و همراهی اتاق اصناف، نمایندگان ادارات خدمات رسان و شهرداری صباشهر، این طرح در صباشهر اجرا شد.   مهندس ملکی ضمن تقدیر از اجرای این طرح توسط فرمانداری و نیروی انتظامی اظهار داشت: باتوجه به وجود و فعالیت غیرمجاز بسیاری از مراکز جمع آوری ضایعات در صباشهر و مشکلات مختلف زیست محیطی، اجتماعی و فرهنگی فعالیت این مراکز برای صباشهر و شهرستان شهریار نیازمند تداوم اجرای این طرح در طول سال هستیم تا با همکاری و همراهی دستگاه های مختلف نظارتی و انتظامی بتوانیم نسبت به ساماندهی مناسب آن گام های موثرتری برداریم.  شهردار صباشهر با اشاره به لزوم ساماندهی مراکز جمع آوری ضایعات صباشهر؛ به متصدیان مراکز جمع آوری ضایعات درخصوص عدم رعایت نظافت محیط و معابر و سوزاندن مواد ضایعاتی و آسیب رساندنی به محیط زیست هشدار جدی داد و افزود: براساس بند ۲۰ ماده ۵۵ شهرداری ها با مراکز مزاحم و آسیب رسان به محیط زیست به شدت برخورد خواهیم کرد.

در دیدار مدیر مخابرات منطقه گلستان با فرماندار مینودشت:
مخابرات عامل مهمی در توسعه و رشد شهرستان است
 مدیر مخابرات منطقه گلستان در دیدار  با فرماندار شهرستان مینودشت ، مخابرات را عامل رشد و توسعه شهرستان دانست.دکتر غلامعلی شهمرادی با حضور در فرمانداری شهرستان مینودشت با قزلسفلی فرماندار این شهرستان دیدار کرد.وی با تشریح عملکرد مخابرات در شهرستان مینودشت و اقدامات انجام شده در راستای توسعه ارتباطات مخابراتی، تقویت زیر ساختهای مخابراتی را عامل مهمی در رشد و توسعه شهرستان دانست‌.مدیر مخابرات منطقه گلستان همکاری و حمایت فرمانداری را در پیشبرد پروژه ها موثر دانست و گفت: اجرای طرح های مخابراتی و تامین زیر ساختهای ارتباطی نیازمند همکاری سازمانها و ادارات مرتبط میباشد.فرماندار شهرستان مینودشت با اشاره به اقدامات خوبی که مخابرات در سطح این شهرستان انجام داده است گفت: رفع نیاز مخابراتی مردم اولویت بوده و جلب رضایت آنها با اجرای طرح های مناسب و کاربردی بر حسب تقاضای آنها مورد در خواست می باشد.

مدیرعامل بانک کشاورزی استان همدان:
بانک کشاورزی رفیق روزهای سرد و گرم فعالین کشاورزی
همدان- شهناز محمدی : هوشنگ حیدر نژادیان گفت: بانک کشاورزی ۸۹ سال حیات موثر در ارائه خدمت داشته، چرا که توانسته رفیق روزهای سرد و گرم فعالین کشاورزی باشد.
هوشنگ حیدر نژادیان، مدیر عامل بانک کشاورزی استان همدان در ۸۹ امین سالگرد این بانک در جمع اصحاب رسانه همدان گفت: بانک کشاورزی با درک ضرورت ها وارد عرصه می شود و در تحقق اهداف دولت فعالیت می کند. وی افزود: نگاه ما به آینده امید بخش است و سهم خود از آینده را باید مشخص کنیم. مدیر عامل بانک کشاورزی استان همدان گفت: ۲۸۱ میلیارد و ۳۸۰ میلیون ریال پرداختی و ۱۱۷۹طرح های مصوب داریم. وی با بیان اینکه ۴۴ شعبه در سطح استان داریم، گفت: کل پرداختی استان تا امروز ۵۳۰۰ فقره تسهیلات بوده که ۹۵ درصد رسید در پرداختی و ۳۱ درصد رشد در مبلغ داشتیم. مدیر عامل بانک کشاورزی استان همدان افزود: بانک کشاورزی ۸۹ سال حیات موثر در ارائه خدمت ذاشته، چرا که توانسته رفیق روزهای سرد و گرم فعالین کشاورزی باشد. حیدرنژادیان تاکید کرد: دو اولویت مهم بانک کشاورزی طرح مردمی سازی و توزیع عادلانه یارانه هاست و پرداخت یارانه دام و طیور نیز به این بانک سپرده شده است. وی گفت: ۵۰ درصد اعتبارات پایدار مشاغل روستایی به بانک کشاورزی تعلق گرفته که نشان از اعتماد به این بانک است. حیدرنژادیان افزود: حدود ۶۰ میلیارد حق بیمه دریافتی داشتیم و ۸۸۴ میلیارد بیمه و غرامت به کشاورزان پرداخت شده است. وی گفت: مشارکت در ساخت سد گرین و طرح های آب و خاک قروه درگزین که ۹۵۰ میلیارد ریال توسط بانک کشاورزی پرداخت می شود.

در ارزیابی عملکرد سال 1400؛
بنیاد استان قم رتبه سوم را
در بین ادارات کل سراسر کشور کسب کرد
 بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم در ارزیابی عملکرد سال ۱۴۰۰ موفق به کسب رتبه سوم در بین ادارات کل بنیاد شهید و امور ایثارگران سراسر کشور شد.
 به همین منظور لوح سپاسی از سوی دکتر سید امیر حسین قاضی زاده هاشمی، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران به این شرح صادر شد:
 توفیق خدمت به نیکوترین و شایسته ترین مردم در نظام اسلامی فرصت گرانبها و پر افتخار است که علاوه بر خشنودی مردم موجبات رضایت پروردگار متعال را در پی خواهد داشت و به یقین در این راستا کسانی موفق و سربلند خواهند بود که بتوانند به خوبی از این فرصت مسئولیت در راستای جلب رضایت خداوند و خدمت صادقانه و موثر به مردم نهایت استفاده را ببرند و قطعاً کار برای رضای خداوند بدون اجرت و پاداش نخواهد بود.
با عنایت به اینکه آن اداره کل با همدلی و مشارکت همه همکاران در ارزیابی عملکرد سال ۱۴۰۰ موفق به کسب نتایج مطلوب در بین ادارات کل بنیاد شهید و امور ایثارگران گردیده است. بدینوسیله از تلاش ها و زحمات جنابعالی و همکاران محترم تشکر و قدردانی می نمایم.
 امید که به لطف الهی و دعای خیر خانواده معظم شهدا و ایثارگران همواره موفق و موید باشید.

 

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه