روزنامه کائنات
7

شهرستان

۱۴۰۱ سه شنبه ۲۴ خرداد - شماره 4148

شهردار برازجان :

نقد منصفانه این است که تمام جوانب کار را ببینند

 شهردار برازجان با اشاره به مجموعه فعالیت ها و عملکرد شهرداری گفت: شاید عامه ی مردم عمده فعالیتها را فقط دربحث عمرانی می دانند اما فعالیت‌ها و عملکرد شهرداری، فقط مربوط به بخش عمرانی نیست، بلکه فعالیت ها و عملکرد شهرداری مجموعه ای از تمام تلاش ها وفعالیتها درهمه ی عرصه های فرهنگی، اجتماعی، عمرانی، زیباسازی، خدماتی وفضای سبزمی باشد وبخشی ازاین به فعالیت عمرانی برمی گردد.واین نباید تلقی شود که همه ی فقط فعالیت های شهرداری فقط عمرانی است.به گزارش سخن مردم
مرتضی قدوسی افزود:نقد منصفانه این است که همه ی ابعاد کار ببیند ما برای لایروبی چاه ها و آبی که بهش برسیم بای تخلیه کنیم وهیچ راهی نداریم چرا می آیند  با یک نگاه منفی این را منعکس می‌کنند ومی گویند باعث اسراف آب شده ما راه چاره ای برای این کار نداریم.باید آب تخلیه شودتابه عمق آب برسیم.
وی دربحث خدمات شهری و نظافت شهری گفت: شهررا به 24منطقه تبدیل کردیم و همه‌ی نقاط شهر را با کمبود نیرویی که درفضای شهرداری داشتیم با یک ابتکار برخی از همکارانمان در واحد خدمات شهری و غیر از آن چه که موظفی داشتن خیابان‌ها و مناطقی که فاقد نیروی کار بوده ودرقبالش سایرامتیازات حقوقی واضاف کاری درنظرگرفتیم، الان همه‌ جا نظافت نوبتی انجام می شود.
شهرداربرازجان با اشاره به کمبود ناوگان خودرویی در خدمات شهری افزود: دراین مدت کوتاه توانستیم 3 خودرو به ناوگان خدمات شهری اضافه کنیم.
وی با بیان اینکه یکی از دغدغه های بنده در بحث عمرانی زیبا سازی وعمرانی که با حساسیت دنبال می‌کنیم افزود: برنامه‌های متنوعی هم در سال گذشته و سالجاری برنامه ریزی های متنوعی برای این موضوع انجام شده و درحال حاضر طی مذاکراتی با مهندسین ، معماران و هنرمندان توانستیم برای 4 میدان طراحی المان را انجام دهیم و در هفته های آینده قرار داد را منعقد خواهیم کردودرخصوص بحث عمرانی و زیباسازی شهری همه برنامه ریزی ها مدون و برهمین اساس حرکت خواهیم کرد.
قدوسی بااشاره به ادغام خدمات شهری و سایت پسماند گفت: نظافت شهر، حمل، جمع آوری و انتقال زباله کار مشترک هر دو واحد در شهرداری با دو مدیریت و یک هدف مشخص بود که با ابتکاری توانستیم هردورا ادغام کنیم واکنون در حال حاضر وضعیت خدمات شهری ساماندهی شده است و وضعیت سایت دفن زباله نیز با مدیریتی مستقل و توانمند وبیست وچهارساعته با نظارت و تمرکز بالا در حال انجام است که دراین خصوص دغدغه ای نداریم.
شهردار برازجان به الگوبرداری زیبا سازی شهربرازجان از شهرهای بزرگ اشاره کرد و گفت: یکی از اقدامات اخیر ما در بحث زیبا سازی شهر رنگ آمیزی تنه درختان بوده که درواقع رنگ نمی باشد بلکه محافظ تنه درختان است که به رنگ سفید می باشد که درزیباسازی به کارمی رود همین کارایی که در سطح شهر داریم انجام می دهیم و در دو هفته آینده نیزطی ارتباطاتی که با سازمانهای زیباسازی شهرداری تهران و اصفهان برقرارکردیم شاهد اقدامات بزرگی در شهرخواهیم بود.
وی درخصوص آسفالت کوچه های شهر گفت:آسفالت کوچه ها یکی از مطالبات و دغدغه های عمومی مردم می باشد که اگر حجم بالای آسفالت از سایرشهر بالاتر نباشد از حداقل شهرهای بزرگ کمتر نیست ،آسفالت کوچه های شهرکه درنوبت بودند به صورت منظم، روتین، با سرعت و بدون وقفه در حال انجام است ودر حال حاضر 5 اکیپ در پنج منطقه از شهر مشغول به آسفالت کوچه ها هستند و یک اکیپ نیز بصورت جداگانه بمنظور خاکبرداری، تسطیح و زیرسازی در نظر گرفته شده است اما بعضی می گویند شاهد این اتفاق در سطح شهر نیستیم که تصاویر آن موجود است و اگر کسی نمی خواهد بپذیرد از بی انصافی است.
وی با تاکید براینکه یکی از رویکردهای اساسی و مهمی در بحث شهرداری مبارزه با فساد بود افزود: تقریبا همه اقدامات نیز با همین محور اصلی اتفاق افتاده است و بطور محکم و قاطعانه بر این موضوع پافشاری خواهم کرد و با هیچگونه تهدید و تخریبی دردفاع ازحقوق مردم وبیت المال میدان مبارزه بافساد را خالی نمی کنم وازهیچ کس هم اباهی ندارم.
شهردار برازجان به واحدهای پرهزینه در شهرداری اشاره کرد و افزود: روی واحدهایی مثل واحد موتوری تمرکز کردیم که دربحث خرید قطعات خودرو بیشترین هزینه صرف می شد که براساس آمار طی 5 ماه گذشته بعضی ازماه ها حدود 400 الی 500 میلیون صرف خرید این قطعات شده است ولی با تمرکز و اجرای تحولات اداری در بحث هزینه ها، ایجادکردیم و طبق آخرین آماری که ارائه شده است مبلغ امضا شده برای قطعات خودرو مبلغ 70 میلیون تومان بوده است.
وی بااشاره به تعدادی از این خودروها که چندسالی با عنوان داشتن نقص فنی در پارکینگ ها بودند افزود: ظرف مدت یک هفته به چرخه ناوگان خودرویی شهرداری برگرداندیم وپس از تعمیر مورد استفاده قرار گرفته و بدون هیچگونه مشکلی در حال استفاده هستنداین همه سرمایه واموال ملت هست که متاسفانه برخی از افراد بدنبال تخریب و حاشیه سازی هستند وکسی این صرفه جویی ها را که بیت المال مردم هست را نمی بیند. قدوسی افزود: از بدو ورودم برای اصلاح ساختار شهرداری تلاش کردیم حدود 70 تا۸۰ پرونده ارتقا شغلی همکاران که سال ها پشت در یک امضا مانده بود ظرف دوماه گذشته را بدون منت وصرفا به دلیل اینکه حق آن ها بود انجام دادیم واینها موجب افزایش انگیزه پرسنل درشهرداری می شود.
شهردار برازجان یادآور شد :با توجه به بخش نامه ای درخصوص آسیب های درخت کنوکارپوس به زیرساخت های شهری که باید ازچرخه و پوشش گیاهی شهر حذف شود به همین دلیل با سه انجمن های محیط زیستی فعال در شهر جلسه ای رابرگزار کردیم که متاسفانه بدلیل عدم همکاری آنها، در نهایت با پیگیری های کارشناسان فضای سبز چهار گونه گیاهی شامل درخت جمبو،لوز،توت و انجیر شناسایی شدکه به دلیل سازگار ی انجیر با باد گرم و اقلیم ما وتک شاخه و ریشه عمقی وهمچنین سبزبودن وکم آب بودن درشهرکاشته شود وبقیه درختان نیر درحاشیه خیابان وپیاده روها کشت شود.
شهرداربرازجان با اشاره به استقبال مسافران نوروزی گفت:امسال هم مسافران ازاجرای برنامه های فرهنگی و اسکان در شهر برازجان صد درصد رضایت کامل داشتند همچنین استاندار بوشهر و دیگر مدیران کل نیز طی بازدیدی رضایت خود را از اقدامات و خدمات شهری برازجان اعلام نمودند.
وی درخصوص مناقصه بیلبورد شهدا بیان نمود: ازدالکی تا ورودی شهر هیچ نشانه ای ازبرازجان نبود که یکی از اهداف ما در اجرای این پروژه، ساماندهی و نمایان شدن شهر برازجان بود که 25 تابلو از شهدا با ذکر جملاتی متفاوت را از دالکی تا ورودی شهر نصب کردیم که در جذب مسافرین نوروزی تاثیر گذار می باشد.
قدوسی هرینه هر تابلو با سازه و ورق چاپ را تقریبا ۶۵ میلیون تومان بیان نمود وخاطرنشان کرد: این سازه ۱۰ سال ضمانت دارد و چاپ آن سه سال ضمانت رنگ دارد وبرای پنل خورشیدی هر تابلو ۴۲ میلیون تومان فاکتور کرده اند.
وی تصریح کرد:در اثر افزایش 57 درصدی حقوق کارگران، فهرست بهایی اعلام شده در سالجاری بیش از 50 درصد افزایش یافته و پروژه شهدا که در سال 1400 با یک میلیارد و نیم انجام می گرفته در سال جدید با 3 میلیارد تومان انجام خواهد شد.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه