روزنامه کائنات
7

شهرستان

۱۴۰۱ سه شنبه ۲۴ خرداد - شماره 4148

تغییر ساعات اداری 300 مگاوات در شبکه برق خوزستان پیک‌سایی می‌کند

 رئیس شورای پایایی منطقه‌ای شبکه برق خوزستان گفت: انتظار این است که تغییر ساعات اداری 300 مگاوات تاثیر مثبت در پیک‌سایی شبکه برق استان داشته باشد اما لازمه آن عملکرد مسئولانه از سوی ادارات و دستگاه‌های اجرایی است.
محمود دشت‌بزرگ در پنجمین جلسه کمیته استانی مدیریت تولید و مصرف برق که با حضور معاون عمرانی استانداری، مدیران صنعت برق و صنایع در استانداری خوزستان برگزار شد، بیان کرد: شرایط دمایی خاص خوزستان در فصل گرم (ثبت 102 روز دماهای 47 تا 50 درجه و بالاتر در سال گذشته) باعث شد تا تصمیم به تغییر ساعات اداری و شناور کردن آن (دورکاری) گرفته شود تا از این طریق 300 مگاوات تاثیر مثبت در پیک‌سایی داشته باشد و شرایط مصرف برق را تعدیل کند. در حال حاضر تنها 100 مگاوات کاهش حاصل شده که با همراهی سایر دستگاه‌ها، بانک‌ها، دانشگاه‌ها و ... انتظار تحقق 75 درصدی برنامه کاهش بار اداری را داریم.
وی افزود: انتظار این است که نظارت بیشتری در دستگاه‌های اجرایی در این زمینه صورت بگیرد تا به اهداف تعیین شده در کاهش مصرف برق بخش اداری برسیم.
مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان تصریح کرد: پیک مصرف سال گذشته 8489 مگاوات بوده که در دمای 52 درجه رخ داده و پیک امسال نیز روز گذشته در دمای 50 درجه با مصرف 7982 مگاوات ثبت شده که نشان می‌دهد مصرف برق با رشد 2.4 درصدی نسبت به روز مشابه در سال گذشته در حال افزایش است و باید برنامه‌های مدیریت مصرف را جدی‌تر دنبال کنیم.
دشت‌بزرگ اضافه کرد: 10 درصد از مشترکین بخش خانگی خوزستان پرمصرف و بدمصرف هستند و خارج از الگو مصرف‌ می‌کنند که باید طبق مصوبه هیئت وزیران شرکت‌های توزیع برای آنها کنتور‌های هوشمند نصب نمایند تا از این طریق رعایت الگو و مدیریت مصرف قابل کنترل باشد.
وی با اشاره به مصوبه هیئت وزیران در بخش تولید و مصرف برق، بیان کرد: نصب کنتورهای هوشمند برای مانیتورینگ شبکه و کنترل رمزارزها از جمله اقداماتی است که باید انجام شود.
رئیس شورای پایایی منطقه‌ای شبکه برق خوزستان با بیان اینکه برای همه شرکت‌های برق منطقه‌ای و توزیع در سراسر کشور سهمیه‌های مدیریت مصرف در نظرگرفته شده و همه موظف به رعایت این الگو هستند، افزود: اگر سهمیه‌های ابلاغی رعایت نشوند دستگاه‌های اجرایی با جریمه دو برابری تعرفه و در نهایت اخطار و قطع برق مواجه خواهند شد.
دشت‌بزرگ گفت: امیدواریم که با تشکیل این کمیته و هماهنگی همه بخش‌ها برنامه‌ریزی‌های انجام شده عملیاتی شود و عبور موفقی از تابستان 1401 داشته باشیم.
همچنین در این نشست، گزارشاتی از وضعیت شبکه، میزان تولید و مصرف برق در بخش‌های مختلف، وضعیت هواشناسی و مقایسه آن با سال‌های قبل ارائه شد.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه