روزنامه کائنات
7

شهرستان

۱۴۰۱ سه شنبه ۳ خرداد - شماره 4135

خط مسافربری دریایی بوشهر-کویت احیا شود

رونق بنادر کشور با توسعه دریامحور محقق می شود

  معاون برنامه ریزی، توسعه مدیریت و منابع سازمان بنادر و دریانوردی گفت: توجه دولت و دیگر ارکان کشور به توسعه دریا محور فرصتی برای رونق بنادر است که باید از این ظرفیت بخوبی استفاده شود.
به گزارش روابط عمومی ، حسن بیگ محمدلو معاون برنامه ریزی، توسعه مدیریت و منابع سازمان بنادر و دریانوردی روز یکشنبه در آئین تکریم و معارفه مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر افزود: رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب نیز اشاره داشتند سواحل یکی از ظرفیت‌های مادی استفاده نشده کشور است. وی ادامه داد: در سند تحول دولت نیز بخشی از آن به دریا اختصاص داده شده است که جامعه دریایی و بندری باید این بخش را به صورت ویژه مطالعه کنند. بیگ محمدلو اظهارداشت: توجه دولت به استفاده از ظرفیت‌های دریایی کشور جلب شده است که باید از این فرصت ایجاد شده باید بخوبی استفاده کرد.
وی اظهار کرد: برای بنادر کشور تصمیم‌های خوبی با نگاه رشد اقتصادی مدنظر مردم گرفته شده است که در این طرح بنادر استان بوشهر مانند گناوه، دیلم، ریگ، محمدعامری و بوالخیر نیز دیده شدند. بیگ محمدلو افزود: در این طرح ها شاید انتفاع اقتصادی برای دولت نداشته باشد اما برای مردم امتیازهای ویژه‌ای قائل شده است که مدیریت جدید بنادر و دریانوردی استان بوشهر باید این مهم را با حمایت‌‎های استاندار و پیگیری از طریق سازمان بنادر و دریانوردی به صورت ویژه دنبال کند. وی گفت: در دولت سیزدهم توجه ویژه‌ای به کشورهای همسایه شده است که سفر رئیس جمهور به کشور قطر و همچنین سفر پیش روی وی به مقصد یکی دیگر از کشورهای همسایه نیز در همین راستا صورت می‌گیرد. بیگ محمدلو عنوان کرد: یکی از موضوع هایی که رونق اقتصادی استان‌های ساحلی را رقم می زند توجه ویژه به کشورهای همسایه از مسیر دریا است. وی افزود: در این راستا پس از توجه ویژه به راه‌اندازی خط مسافربری بوشهر- قطر، احیا خط مسافربری دریایی بوشهر- کویت مدنظر قرار گیرد که در این زمینه اقدام‌های ارزشمندی در سازمان بنادر صورت گرفته است.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه