روزنامه کائنات
7

شهرستان

۱۴۰۱ چهارشنبه ۲۸ ارديبهشت - شماره 4131

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان خبر داد؛

تشکیل قرارگاه مردمی سازی و توزیع عادلانه یارانه ها در آذربایجان شرقی

آذربایجان شرقی – لیلا پاشایی: مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی با حضور در محل میز خدمت قرارگاه مردمی سازی و توزیع عادلانه یارانه ها در ساختمان معاونت امور اجتماعی این اداره کل از نزدیک با مراجعه کنندگان ديدار و در جریان درخواست این عزیزان قرار گرفت.
این اقدام پس از تشکیل قرارگاه مردمی سازی و توزیع عادلانه یارانه ها در استان صورت گرفت.
حسین فتحی با اشاره به اقدامات وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در راستای اجرای طرح مردمی سازی و عادلانه کردن یارانه ها ضمن معرفی سامانه های پاسخگویی و ثبت درخواست بازبینی، اظهار کرد: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با راه اندازی سامانه های پاسخگویی نسبت  به آگاه سازی مردم  همچنین ثبت درخواست اقدام نموده است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: سامانه حمایت به نشانه (hemayat.mcls.gov.ir) در جهت ثبت ابهامات حذف شدگان از دریافت یارانه راه اندازی شده است.
وی ادامه داد: همچنین سامانه تلفن گویا به شماره ۰۹۲۰۰۰۰۶۳۶۹ درجهت اعلام حذف شدگان و ارسال پیامک تایید ایجاد شده و در همین  راستا مرکز تماس ۶۳۶۹ وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی پاسخگو و راهنما با هدف رفع ابهامات شهروندان در خدمت مردم می باشد.
فتحی با اشاره به مصاحبه اخیر وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با شبکه خبر صدا و سیما به دستور اخیر رئیس جمهور اشاره نمود و افزود: واریز یارانه به حساب تمام افرادی که یارانه ۴۵ هزار تومانی دریافت می کردند ولی اکنون به جهت قرار گرفتن در دهک دهم یارانه ثبت شکایت نموده اند مبلغ یارانه یک ماه واریز خواهد شد که این مبلغ تا زمانی که بررسی شکایت افراد به سرانجام برسد مسدود خواهد بود و پس از رسیدگی به شکایت قابل برداشت خواهد بود.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری قزوین خبر داد؛
برگزاری نخستین رویداد ایده‌پردازی مردمی
 با مشارکت شهرداری قزوین
 معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری قزوین از برگزاری نخستین رویداد ایده پردازی مردمی ‌با مشارکت شهرداری قزوین به‌‎عنوان نماینده دبیری کلان‌شهرهای کشور خبر داد.
به گزارش روابط عمومی معاونت برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری قزوین؛ سیدحامد موسوی اظهار کرد: نخستین رویداد ایده‌پردازی مردمی ‌با عنوان «تهران 1404» باهدف هم‌افزایی مؤثر و هدفمند جامعه علمی، دانشگاهی، اندیشگاهی با مدیریت شهری، اشتراک دانش و انتقال تجارب موفق کلان‌شهرها در حوزه مدیریت شهری، بهره‌برداری از راهکارها و پیشنهادهای خلاقانه جامعه علمی، کارمندی و شهروندی در حل چالش‌های شهری، بهبود فرآیندهای اولویت‌دار شهرداری تهران و در نتیجه افزایش رضایتمندی شهروندان برگزار می‌شود.
او با اشاره به اینکه شهرداری قزوین به‌عنوان نماینده دبیری کلان‌شهرهای کشور در این رویداد معرفی‌شده است، افزود: از مهم‌ترین رویکردهای برگزاری این رویداد علمی هم‌افزایی مؤثر و هدفمند جامعه علمی، دانشگاهی و انتقال تجارب موفق کلان‌شهرها در دو بخش «اصلاح فرآیند» و «رویداد» در پنج محور فرآیند اصلاح صدور پروانه ساختمان، سازوکارهای جدید درآمد پایدار شهری، مشارکت‌های مردمی و محلی، روش‌های خلاقانه و نوین در مدیریت پسماند و بازیافت، طرح‌ها و ایده‌های نو در رفع مسئله آلودگی هوا، ترافیک و حمل‌ونقل عمومی تبیین شده است.
معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری قزوین تصریح کرد: از تمام علاقه‌مندان و ايده‌پردازان دعوت می‌شود ایده‌های خود را در چهار بخش مردمی، دانشگاهیان، کلان‌شهرها و کارکنان مدیریت شهری تا پايان خردادماه سال جاری به دبيرخانه رويداد ارسال کنند.
موسوی خاطرنشان کرد: شهروندان، دانشجویان و کارکنان مدیریت شهری کلان‌شهرها برای نام‌نویسی در این رویداد تا 31 خردادماه می‌توانند از طریق نشانی اینترنتی https://1404.tehran.ir اقدام کنند.

عضویت مسئولان پایگاه مقاومت بسیج در کمیته پدافند غیرعامل
 مدیرکل پدافند غیرعامل قم از عضویت مسئولان پایگاه مقاومت بسیج در کمیته پدافند غیرعامل خبرداد.
به گزارشی، مهدی متقیان با بیان مطلب فوق افزود: با توجه به ظرفیت بسیج کشور به ویژه در اداره‌های مختلف و وجود پایگاه‌های بسیج در تمامی اداره‌های استان‌ها و همچنین با توجه به شکل‌گیری کمیته‌های پدافند غیرعامل در سازمان‌ها و اداره‌هاس مختلف استان، پیشنهادی از سوی اداره‌کل پدافند غیرعامل استان قم به استاندار ارایه و مورد تایید و موافقت ایشان قرار گرفت.
وی ادامه داد: بر این اساس مقرر شد تا فرمانده (مسئول) پایگاه مقاومت بسیج هر اداره به عنوان عضو کمیته پدافند غیرعامل آن دستگاه منصوب شود، این اقدام به منظور بهره‌گیری از ظرفیت پایگاه بسیج در اداره‌های استان و ساماندهی نیروهای متخصص، مومن و متعهد در حوزه‌های مختلف در حوزه‌های مقاومت بسیج این اداره‌ها، با هدف هم افزایی بیشتر و به کارگیری این ظرفیت، مطرح شده است.
مدیرکل پدافند غیرعامل قم با بیان اینکه این طرح به تمام اداره‌های استان شامل ۱۲۰، نهاد و سازمان، ابلاغ شده است خاطرنشان کرد: انتظار است که فرمانده بسیج هر دستگاه بتواند با ظرفیت‌سازی در رده‌های زیر مجموعه خود از این توان در راستای توسعه مفاهیم پدافند غیرعامل و مصون‌سازی دستگاه‌های اجرایی و زیرساخت‌ها استفاده کند.  متقیان ابراز امیدواری کرد: این طرح به تمام استان‌ها تسری یافته تا با استفاده از ظرفیت‌های نیروهای متخصص بسیجی، گام‌های موثری در جهت توسعه و پیشرفت رعایت الزام‌ها، ضوابط و معیارهای پدافند غیرعامل برداشته شود.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه