روزنامه کائنات
7

شهرستان

۱۴۰۱ چهارشنبه ۲۸ ارديبهشت - شماره 4131

توسعه پایدار سواحل و توسعه دریامحور با رشد و شکوفایی بنادر کوچک

تمامی بنادر استان بوشهر دارای پروژه توسعه ای هستند

  معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی عنوان کرد:تمامی بنادر استان بوشهر دارای پروژه توسعه ای در قالب طرح جامع هستند.
به گزارش روابط عمومی، محمد رضا اله یار معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی در اینباره گفت: در خصوص پروژه هایی که برای استان بوشهر پیش بینی شده بررسی های مفصلی صورت گرفت و در این خصوص وضعیت پروژه های موجود و همچنین برنامه ریزی هایی که برای پروژه های آتی  در چهارچوب طرح جامع بنادر بازرگانی هست بررسی شدند.
وی افزود:  طرح جامع بنادر بازرگانی برای بندر بوشهر با افق توسعه ۱۴۰۴ تنظیم شده بود که خوشبختانه پروژه ها در همین راستا تنظیم شد و مطابق طرح جامع در حال پیشرفت هست. اله یار اضافه کرد: همچنین برای بنادر فرعی استان در شمال و جنوب نیز برنامه ریزی های مفصلی انجام شد که آن هم در افق ۱۵ ساله طرح های جامع تنظیم شده و در سه گام ۵ ساله که مطابق با طرح جامع ترسیم شده برنامه ریزی شد.
معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی عنوان کرد: در بنادر شمالی استان بوشهر که شامل دیلم ، گناوه و ریگ هست طرح های مطالعاتی براساس طرح جامع پیش بینی  و فاز اول مطالعاتی آن برای هر سه بندر نهایی شد که با انجام مطالعات ژئو تکنیک که مورد نیاز  و اصرار ما در سازمان بنادر و دریانوردی هست انشالله بتوانیم با تسریع در این مهم توسط دوستانی که در استان  مباحث ژئو تکنیک را انجام می دهند هرچه سریعتر فاز دوم مطالعات را نیز آغاز کنیم ودر پی آن شاهد عملیاتی شدن فاز اجرایی در این بنادر باشیم.
اله یار ادامه داد: در بندر بوشهر نیز پروژه های مختلفی داریم که درحوزه مجتمع بندری نگین هست و در بازدید که امروز صورت گرفت پروژه های آن در حال انجام بود همچنین در جلسه ای که امروز برگزار شد بحث های مربوط به رسیدگی به موضوعات پروژه های موجود و همچنین اسکله مسافری که برای پهلوگیری شناورهای مسافری بزرگ هست و بخشی از آن نیز انجام شده صورت گرفت و با هماهنگی که با پیمانکار پروژ داشتیم انشالله تا شهریور سال جاری پکیج کامل بخش دریایی کامل خواهد شد.
وی بیان کرد: در بندر کنگان  طرح توسعه موج شکن ها و همچنین طرح توسعه خود بندر کنگان  که در راستای طرح جامع میباشد در حال اجرا داریم که خوشبختانه از پیشرفت خوبی نیز برخوردار می باشند و در صدد آنیم تا با استفاده  از محدوده ای که بتوان بصورت رمپ خاکی استفاده شود و برنامه ریزی ان نیز امروز صورت گرفت قابلیت پهلوگیری لندیگرافت را درآن محل محیا کنیم. اله یار اشاره کرد: برای بندر دیر نیز در راستای طرح  جامع و برای اسکله هایی که مربوط به پهلوگیری لندیگراف هست پروژه ای تعریف شد و قرار شد پیگیری های لازم جهت تامین منابع آن انجام شود
وی افزود: همچنین بنادر محمد عامری وسایر بنادر دیگری که در منطقه هستند نیز در چهارچوب طرح های جامع برنامه ریزی های آنها انجام شده که انشالله امید داریم اگر به مشکل تامین منابع بر نخوریم این پروژها را اجرایی کنیم.
اله یار گفت: تقریبا تمامی بنادر اصلی و فرعی استان بوشهر در حال حاضر دارای پروژه تو سعه ای هستند چه پروژه هایی که هم اینک در حال اجرا هستند  و چه برنامه های مفصلی که در پیش رودارند واین موضوع نوید بخش شکوفایی و پویایی هر چه بیشتر در بنادر استان بوشهر خواهد بود.
اله یار تاکید کرد: قطع به یقین یکی از محدودیت هایی که با آن مواجه هستیم محدودیت منابع است که امید واریم این مشکل باعث جلوگیری از فرایند شتابانه ای که پیش بینی کردیم نشود و در این خصوص تمام سعی خود را داریم تا از منابعی که موجود در سازمان داریم به نحو احسن استفاده کنیم. وی ادامه داد:  توسعه زیر ساخت های لازم اللخصوص بنادر فرعی و کوچک که در منطقه هستند و می توانند به اقتصاد منطقه کمک کنند و همچنین در قالب یک شبکه به بنادر اصلی متصل شوند از اواویت های سازمان بنادر و دریانوردی میباشد تا با انجام این مهم ضمن برخورداری از سهم بیشتر در تجارت منطقه و تجارت بین الملل ، توسعه پایدار سواحل  و توسعه دریامحور نیز صورت پذیرد.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه