روزنامه کائنات
4

جامعه

۱۴۰۱ چهارشنبه ۲۱ ارديبهشت - شماره 4126

وزیر علوم:

حس خودباوری باید در جوانان نهادینه شود

 وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: باید حس خودباوری در جوانان ما نهادینه شود.خیلی‌ها آرمان و آرزویشان این است که به آن سمت مرزها بروند، پس سوال این است چه کسی باید مملکت را بسازد؟
محمدعلی زلفی گل، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در آیین تجلیل از برگزیدگان بیست‌وششمین المپیاد علمی_دانشجویی کشور گفت: هدف از برگزاری المپیاد این نیست که فقط انسان‌هایی شایسته را معرفی کنیم، بلکه هدف ایجاد موج علمی و شور و نشاط و جریان سازی است. هدف از فرایند و برآیند المپیاد علمی الگوسازی است.
او گفت: ما می‌خواهیم بگوییم خانم‌ها شما چیزی از آقایان کم ندارید، و می خواهیم بگوییم دانش‌آموزی که از منطقه دور آمده‌ای، امکان برای تو هم وجود دارد و حتما لازم نیست پدر و مادرت پولدار باشند. ما در برگزاری المپیادها می‌خواهیم جریانی علمی ایجاد شود که نتیجه‌اش دانش‌پذیری باشد. جامعه‌ای که دانش‌پذیر شد، مسیر علمی برایش هموار می‌شود و در این جامعه فرهنگسازی ایجاد می‌شود. از طریق دانش‌پذیری می‌توان پرواز کرد.  او با تاکید به اهمیت و مقام والدین و تاثیر دعای آنها در حق فرزندانشان، خطاب به المپیادی‌ها گفت: من به شما می‌گویم حرص بزنید تا دانشمندی نام آور شوید و برای کشورتان افتخار بیاورید. شما نشان دادید که می‌توانید. چرا نباید ایران ما نوبل داشته باشد؟ چرا نباید در فناوری حرف‌های مهمی بزنیم؟ شما نسلی هستید که انتظار داریم سقف پروازتان را بالا ببینید. هرچه بیشتر از خدا بخواهید بیشتر دریافت می‌کنید. اگر سقف شما کوتاه بود و فقط خواستید یک دکتری یا ارشد بگیرید و استاد دانشگاه شوید، این خوب نیست. قانع بودن خوب نیست. می‌گویند کار مال تراکتور است. این فرهنگ خوب نیست. شما باید آن را تغییر دهید. وزیر علوم ادامه داد: شما مرز شکن هستید و نشان دادید که می‌توانید. بقیه هم وقتی ببینند چه توفیقاتی به دست آوردید بیشتر تلاش می‌کنند. باید حس خودباوری در جوانان ما نهادینه شود.خیلی‌ها آرمان و آرزویشان این است که به آن سمت مرزها بروند پس سوال این است چه کسی باید مملکت را بسازد؟
او افزود: شما باید جای ما را بگیرید. در نوع نگاه علمی سقف پرواز باید بالا باشد.

 

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه