روزنامه کائنات
7

شهرستان

۱۴۰۱ شنبه ۱۷ ارديبهشت - شماره 4122

اجرای طرح توسعه سلول‌های بنیادی توسط دانشگاه علوم پزشکی قم

 رئیس علوم پزشکی قم از اجرای طرح توسعه سلول‌های بنیادی توسط دانشگاه علوم پزشکی قم خبر داد.
به گزارشی، مهدی مصری روز شنبه در جلسه هم‌اندیشی استاندار قم با روسای دانشگاه‌ها و مراکز علمی این استان در تالار امام جواد (ع) استانداری افزود: با معاونت علمی رئیس جمهوری در خصوص زیست فن‌آوری تقسیم کار داریم، و این آمادگی وجود دارد با تمام دانشگاه‌هایی که رشته‌های علوم پایه دارند، نیز مسائل زیست‌فن‌آوری، سلامت و پزشکی را انجام دهیم.
وی در ادامه با اشاره مرکز تجاری سلفچگان وجود این مرکز را برای شرکت‌های دانش بنیان و پردیس‌های فن‌آوری یک مزیت دانست و گفت: زیرساخت‌های لازم برای ورود علوم پزشکی استان به حوزه فن‌آوری و کالاهای سلامت محور در کنار خدماتی که در نظام سلامت انجام می‌دهد ایجاد شده است.
مصری با بیان اینکه در پردیس علوم پزشکی استان ۲۰ هکتار را برای فن‌آوری پیش‌بینی کردیم گفت: پس از سفر معاون فن‌آوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به استان، مباحث در قالب ۲۰ نامه طرح‌ریزی شد.
وی اضافه کرد: امکانات بالقوه خوبی مانند آزمایشگاه سلولی مولکولی و برخی مواد اولیه آماده است که در حال توسعه آنها نیز هستیم.
 رئیس علوم پزشکی قم ترویج فرهنگ سلامت و تولید نرم افزارهایی در این خصوص را از اقدام‌های این دانشگاه برشمرد و بیان داشت: ما باید بتوانیم سبک زندگی سالم و نرم افزارهایی که مرتبط با فرهنگ سلامت است را ارتقا دهیم.
مصری ادامه داد: با بنیاد برکت روی مکمل‌های غدایی و ریز مغذی‌ها که برای سوء تغذیه است، طرح‌هایی را اجرا می‌کنیم، این مساله نقش مهمی در برنامه‌ریزی بر روی برنامه غذایی و ریز مغذی‌ها دارد، تا در مراکز بهداشتی این مسائل را در قالب یک طرح پژوهشی ریشه‌کن کنیم.
رئیس علوم پزشکی قم با اشاره به انجام مدیریت سموم مواد غذایی کشاورزی با کمک دانشگاه‌های مرتبط به‌خصوص دانشکده کشاورزی خاطرنشان کرد: هر چند موضوع خاک و آب به صورت مستقیم ارتباطی به علوم پزشکی ندارد، ولی محصول‌هایی که تولید می‌شوند باید سالم باشند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: در کنار پارک علم و فن‌آوری عمومی باید ایجاد پارک‌ تخصصی به خصوص در حوزه دارو و غذا و مدیریت پسماندهای شیمیایی را نیز در برنامه داشته باشیم.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه