روزنامه کائنات
6

انرژی

۱۴۰۱ شنبه ۱۷ ارديبهشت - شماره 4122

مديرعامل شرکت ملي نفت ايران:

ظرفيت توليد نفت خام ايران به روزانه 5.7 ميليون بشکه مي‌رسد

  مديرعامل شرکت ملي نفت ايران با تأکيد بر اهميت تعميرات و نوسازي تأسيسات پايانه‌هاي نفتي، از چشم‌انداز ظرفيت توليد نفت خام کشور به 5 ميليون و 700 هزار بشکه در روز تا هشت سال آينده خبر داد.
به گزارش شرکت ملي نفت ايران، محسن خجسته‌مهر امروز ( پنجشنبه، 15 ارديبهشت‌ماه) در سفر به جزيره خارک با بيان اينکه در اين سفر و بازديد نماينده خارک و بوشهر در مجلس، مديران شرکت نفت و مسئولان استاني حضور دارند، اظهار کرد: خارک، از ابتداي انقلاب اسلامي نماد اقتصاد مقاومتي در کشور بوده و به تعداد روزهاي دفاع مقدس اين جزيره مورد هجوم نظامي دشمنان بوده است اما با همت جهادي و با اراده مردم و کارکنان خدوم حتي يک روز صادرات نفت کشور قطع و متوقف نشد.
وي افزود: تحول و پويايي در جزيره خارک و شرکت پايانه‌هاي نفتي به هر مقدار که باشد به همان اندازه تحول و پويايي در اقتصاد کشور خواهيم داشت و اگر مي‌خواهيم اقتصاد کشور را متحول کنيم بايد در خارک هم در بخش صنعت و کارکنان و هم در بخش مسئوليت‌هاي اجتماعي و رفاه مردم و ساکنان شريف اين جزيره اهتمام لازم را داشته باشيم. معاون وزير نفت هدف از بازديد از جزيره خارک را بررسي وضع پروژه‌هاي مربوط به شرکت پايانه‌هاي نفتي، شرکت نفت فلات قاره و پايانه نفتي جزيره خارک بيان کرد و افزود: تعميرات اساسي عمدتا شامل تعميرات اسکله‌ها، مخازن ذخيره‌سازي نفت و ميعانات گازي مستقر و سيستم‌هاي ايمني و اطفا حريق و... در خارک است که بايد مورد توجه قرار گيرد. خجسته‌مهر ادامه داد: شرکت پايانه‌هاي نفتي که مهمترين شرکت ما در بحث صادرات نفت است بايد به مدرن‌ترين سيستم‌هاي ذخيره‌سازي، اندازه‌گيري و زيرساختي تجهيز شود.
ظرفيت صادرات نفت خام از خارک مي‌تواند 2 برابر شود، اگر...
وي همچنين با بيان اينکه اگر شرايط بازار اجازه دهد ظرفيت صادرات نفت خام از خارک مي‌تواند به دو برابر برسد، گفت: برنامه ما اين است که آمادگي شرکت پايانه‌هاي نفتي را متناسب با افزايش توليد نفت و گاز و ذخيره‌سازي ميعانات گازي، براي افزايش ظرفيت صادراتي منطقه برسانيم.
مديرعامل شرکت ملي نفت ايران با بيان اينکه در هشت سال آينده چشم‌انداز ظرفيت توليد نفت خام کشور 5 ميليون و 700 هزار بشکه در روز  است و اين به معناي آن است که آمادگي براي افزايش صادرات وجود دارد، تأکيد کرد: اين پايانه‌ها را بايد آماده کنيم براي اينکه بتوانيم حسب لزوم صادرات را افزايش دهيم.
خجسته‌مهر تصريح کرد: به دليل اينکه همه تجهيزات منطقه خارک و پايانه‌هاي نفتي به دليل بين‌المللي بودن بايد مدرن باشد و با توجه به اينکه در سال توليد دانش‌بنيان هستيم حتما بايد از ظرفيت شرکت‌هاي دانش‌بنيان براي مجهز کردن سيستم‌هاي زيرساختي استفاده کنيم و الحمدالله اتفاق‌هاي خوبي در اين شرکت رقم خورده است و کارکنان خدوم تلاش‌هاي بسياري با وجود تحريم‌ها انجام داده‌اند. وي در پايان تأکيد کرد: همچنين در اين سفر مصوبه‌هايي براي ايفاي نقش مسئوليت‌هاي اجتماعي و ايجاد رفاه نسبي بر اساس شاخص‌هايي که قانون براي ما تعيين کرده است، خواهيم داشت.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه