روزنامه کائنات
6

انرژی

۱۴۰۰ شنبه ۲ بهمن - شماره 4066

شرکت پخش فرآورده‌هاي نفتي:

هيچ يک از استان‌هاي برف‌گير کمبود سوخت ندارند

 شرکت ملي پخش فرآورده‌هاي نفتي از ذخيره‌سازي مناسب سوخت پيش از فصل سرما و آمادگي کامل براي سوخت‌رساني به مناطق سرد خبر داد و گفت: در هيچ يک از استان‌هاي برفي کمبود سوخت نداريم.
شرکت ملي پالايش و پخش فرآورده‌هاي نفتي ايران اعلام کرد: با توجه به برودت هوا در بيشتر استان‌هاي کشور و بارش بي‌سابقه برف در برخي استان‌ها، اين شرکت همچون روال هر ساله خود با برنامه‌ريزي‌هاي از پيش انجام‌شده، براي تأمين سوخت زمستاني مصرف‌کنندگان در بخش‌هاي خانگي، تجاري، صنعتي و نيروگاهي در زمستان جاري و مقابله با سيلاب‌هاي احتمالي آمادگي لازم را کسب کرده است.
شرکت ملي پخش فرآورده‌هاي نفتي ايران به‌عنوان متولي تأمين و توزيع سوخت در کشور، همچون سال‌هاي گذشته ذخيره‌سازي سوخت زمستاني در مناطق 3 7 گانه خود را از اواسط تابستان امسال آغاز و نسبت به ذخيره‌سازي سوخت موردنياز هم‌وطنان در مناطق سردسير، به‌ويژه روستاهاي سخت‌گذر اقدام کرده است.
طبق اطلاعات دريافتي از اين شرکت، هم‌اکنون هموطناني که در نقاط روستايي سخت‌گذر زندگي مي‌کنند، سوخت مورد نياز خود را تحويل گرفته‌اند و ذخيره‌سازي مناسبي نيز در روستاها و شهرهاي سردسير انجام شده است، هيچ‌گونه کمبودي در موجودي انبارها و ذخيره‌سازي‌هاي فرآورده کشور وجود ندارد و در صورت نياز اين آمادگي وجود دارد که محموله‌هاي ويژه سوخت نيز به نقاط پربارش و سرد ارسال شود.
ستاد بحران شرکت ملي پخش فرآورده‌هاي نفتي به‌منظور مديريت مطلوب تأمين و توزيع سوخت کشور و مقابله با سيلاب و آب‌گرفتگي‌هاي احتمالي فعال شده و خوشبختانه تاکنون هيچ جايگاه سوختي در کشور با مشکل روبه‌رو نشده و سوخت‌رساني به مردم و جايگاه‌ها طبق روال عادي ادامه دارد. در عين حال همه مديران مناطق اين شرکت عضو کميته مديريت بحران استان‌هاي زير پوشش خود نيز هستند و در صورت وقوع سيلاب‌هاي احتمالي، همچون سال‌هاي گذشته، مشکلات احتمالي برطرف و عرضه مطلوب سوخت به مردم و نيروهاي امدادي انجام مي‌شود.
آمادگي منطقه ايلام براي سوخت‌رساني در فصل سرما
علي‌اصغر چاغروندي، مدير شرکت ملي پخش فرآورده‌هاي نفتي منطقه ايلام از آمادگي کامل اين منطقه براي تأمين و توزيع سوخت در فصل سرما خبر داد.
وي گفت: اين منطقه براي سوخت‌رساني به بيش از 17 هزار خانوار مصرف‌کننده نفت سفيد در استان و در زمان برودت و کاهش دماي هوا آمادگي کامل دارد.
مدير منطقه ايلام شرکت ملي پخش فرآورده‌هاي نفتي افزود: سوخت‌رساني بي‌وقفه در حال انجام و ذخيره‌سازي در انبارهاي نفت شهيد سليماني ايلام و انبار شهيد رضايي‌نژاد دره‌شهر مطلوب است و اين شرکت براي تأمين سوخت در شرايط نامساعد جوي يا بحراني آمادگي کامل دارد. نفت سفيد طي سه مرحله به مقدار 900 ليتر براي مناطق سردسير استان و در دو مرحله به مقدار 440 ليتر براي مناطق گرمسير تخصيص داده شده است. تداوم خدمات بي‌وقفه سوخت‌رساني در اوج برف و سرما در منطقه آذربايجان شرقي علي روح‌اللهي، مدير شرکت ملي پخش فرآورده‌هاي نفتي منطقه آذربايجان شرقي نيز از ادامه خدمات بي‌وقفه سوخت‌رساني در زير بارش برف و برودت شديد هوا به همت و تلاش کارکنان اين شرکت خبر داد. وي با اشاره به تأمين و ذخيره‌سازي مطلوب و توزيع سوخت زمستاني خانوارهاي مصرف‌کننده نفت سفيد، همچنين سوخت دوم صنايع گفت: با برنامه‌ريزي انجام‌شده در شرايط جوي سخت و برودت هواي زمستاني، سوخت مورد نياز خانوارهاي روستايي توزيع شده و سوخت ذخيره براي مقابله با شرايط احتمالي اضطراري پيش‌بيني شده و مطلوب است. مدير منطقه آذربايجان شرقي شرکت ملي پخش فرآورده‌هاي نفتي افزود: خدمات‌رساني شبانه‌روزي در 347 جايگاه عرضه سوخت استان در حال انجام و سوخت جايگاه‌هاي عرضه مواد نفتي و فروشندگي‌هاي شهري و روستايي بدون کوچک‌ترين وقفه‌اي تأمين و توزيع شده است.
سوخت‌رساني بي‌وقفه در استان اردبيل با بارش برف و برودت هوا ادامه دارد
سوخت‌رساني شبانه‌روزي و بي‌وقفه با بارش برف در استان اردبيل نيز در حال انجام است. سيدحجت مدني، مدير شرکت ملي پخش فرآورده‌هاي نفتي منطقه اردبيل در اين باره گفت: وضع ذخيره‌سازي سوخت در مخازن انبارهاي نفت منطقه مطلوب است. با توجه به برنامه‌ريزي و آمادگي قبلي و در پي بروز سرما و بارش برف و يخبندان در استان اردبيل، نظارت بر نحوه انتقال و توزيع فرآورده‌هاي نفتي، همچنين تأمين، ذخيره‌سازي و توزيع سوخت فروشندگي‌ها به‌ويژه در روستاهاي سخت‌گذر به‌طور مطلوب در حال اجراست. وي افزود: روزانه 3.5 ميليون ليتر انواع فرآورده نفتي در منطقه توزيع و جابه‌جا مي‌شود و هم‌اکنون همه ظرفيت ناوگان حمل‌ونقل منطقه بالغ بر 100 نفتکش، عمليات جابه‌جايي و توزيع سوخت را انجام مي‌دهد.
آمادگي منطقه ساري در تأمين و توزيع به‌موقع سوخت در مواقع اضطراري
سبحان رجب‌پور، مدير شرکت ملي پخش فرآورده‌هاي نفتي منطقه ساري نيز در نشستي از آمادگي کامل اين شرکت براي تأمين و توزيع به‌موقع سوخت در مواقع اضطراري با توجه به ذخيره‌سازي مناسب و مطلوب خبر داد.
وي در اين باره گفت: جلسه تأمين سوخت استان با حضور مسئولان دستگاه‌هاي متولي، به‌منظور ايجاد هماهنگي، پشتيباني، پيگيري و عمليات اجرايي سوخت‌رساني در شرايط بحران به‌گونه‌اي که سوخت و مواد نفتي در شرايط خاص، به‌موقع، مناسب و ايمن تأمين شود، برگزار شد. تمهيداتي در تأمين به‌موقع سوخت نيروگاه شهيد سليمي نکا با تأمين کافي نفت‌کش و مخزن‌دار، همچنين تسريع در نقل‌وانتقال فرآورده انجام شده است.
ارسال بيش از 95 درصد سهميه سوخت روستاهاي سخت‌گذر اروميه
احمد مجرد، مدير شرکت ملي پخش فرآورده‌هاي نفتي منطقه اروميه نيز از سوخت‌رساني مطلوب در اين منطقه خبر داد و گفت: هيچ مشکلي پيرامون ذخيره‌سازي و ارسال فرآورده‌هاي نفتي در هيچ‌کدام از انبارهاي اروميه و خوي وجود ندارد و اميدواريم با برنامه‌ريزي دقيق، تمهيدات لازم و ياري شهروندان عزيز اين پيک سرما را نيز پشت سر بگذاريم. وي از توزيع بيش از 12 ميليون ليتر سوخت زمستاني در شهرستان سلماس از ابتداي امسال تاکنون خبر داد و گفت: بيش از 95 درصد از سهميه سوخت زمستاني روستاهاي سخت‌گذر شهرستان سلماس ارسال شده است
مدير شرکت ملي پخش فرآورده‌هاي نفتي منطقه اروميه با تأکيد بر اينکه بيشترين مناطق روستايي سخت‌گذر استان آذربايجان غربي در ناحيه سلماس واقع شده که تعداد 63 روستا در منطقه سخت‌گذر بخش کوهسار و تعدادي از آن در بخش مرکزي سلماس واقع شده است، افزود: با توجه به سخت‌گذر بودن بيشتر مناطق در ناحيه سلماس در فصل زمستان، همچنان توزيع به‌موقع نفت سفيد در اين شهرستان ادامه دارد و با تلاش کارکنان عملياتي و ستادي، گرمابخش منازل مشترکان مصرف‌کننده نفت سفيد خواهيم بود.
افزايش 16 درصدي سوخت‌رساني به نيروگاه‌هاي استان يزد
سوخت‌رساني به مهم‌ترين و حساس‌ترين مصرف‌کنندگان سوخت مايع استان يزد نيز به نحو مطلوبي در حال انجام است. عبدالرضا انتظاري، مدير شرکت ملي پخش فرآورده‌هاي نفتي منطقه يزد گفت: با برنامه‌ريزي‌هاي دقيق انجام‌شده در 9 ماه گذشته با تحويل بيش از 417 ميليون ليتر فرآورده نفت گاز و افزايش 16 درصدي آن نسبت به پارسال، سوخت‌رساني به نيروگاه‌هاي استان به‌نحو شايسته‌اي انجام شده و اين روند نيز ادامه دارد. وي با اشاره به سوخت‌رساني به چهار نيروگاه استان افزود: هيچ‌کدام از اين نيروگاه‌ها که در زمره مهم‌ترين نيروگاه‌هاي کشور هستند و نقش عمده و مؤثري در تأمين پايدار برق شبکه سراسري دارند دچار کمبود سوخت مايع نشده‌اند.
سوخت‌رساني در منطقه مياندوآب در پي بارش سنگين برف
در پي بارش سنگين برف و ادامه سرماي زير صفر درجه در منطقه مياندوآب تأمين سوخت مناطق سخت‌گذر و مجاري عرضه با قوت تمام ادامه دارد. سيدجواد فيض‌حسيني، مدير منطقه مياندوآب شرکت ملي پخش فرآورده‌هاي نفتي در اين باره گفت: در پي بارش برف سنگين در جنوب استان آذربايجان غربي با تلاش کارکنان تلاشگر، عمليات سوخت‌رساني به مناطق سخت‌گذر، سردسير کوهستاني، مجاري عرضه فرآورده و مصرف‌کنندگان عمده و جز بدون وقفه انجام شد. وي افزود: سهميه نفت سفيد مورد نياز سوخت زمستاني خانوارهاي شهري و روستايي نقاط کوهستاني و سخت گذر جنوب استان آذربايجان غربي با هماهنگي فرمانداري‌ها، رؤساي نواحي تابع در 253 فروشندگي تحت پوشش منطقه، قبل از شروع بارش‌هاي زمستاني ذخيره‌سازي و توزيع شده است. در صورت نياز، تمهيدات و تدابير لازم براي اختصاص سهميه فوق‌العاده براي مناطق سردسير، پيش‌بيني شده است. خوشبختانه فشار گاز همه جايگاه‌هاي عرضه سي‌ان‌جي جنوب استان نيز پايدار بوده و توزيع گاز طبيعي به مالکان خودروهاي گازسوز در حال انجام است.

 

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه