روزنامه کائنات
6

انرژی

۱۴۰۰ شنبه ۲ بهمن - شماره 4066

وزير نفت خبر داد؛

همکاري ايران و روسيه در حوزه توسعه ميدان هاي نفت و گاز

  جواد اوجي از امضاي چندين سند مهم با روس‌ها در حوزه توسعه ميدان‌هاي نفت و گاز، پتروپالايشگاه و انتقال فناوري خبر داد و گفت: مردم ايران اثرات توافق‌هاي نفتي با روسيه در حوزه انرژي را بزودي خواهند ديد.
جواد اوجي در تبيين مهمترين برنامه‌هاي خود در روسيه با بيان اينکه به جرأت مي‌گويم که يکي از پربارترين سفرها بود و بسيار بيشتر از آنچه انتظار داشتيم، حاصل شد، اظهار کرد: ديدارهاي خوبي با الکساندر نواک، معاون نخست‌وزير، نيکلاي شولگينوف، وزير انرژي و شرکت‌هاي توانمند روسي در حوزه نفت و گاز داشتيم.
وي با اشاره به اينکه در زمينه مشارکت در توسعه ميدان‌هاي نفتي و گازي، احداث پتروپالايشگاه، انتقال فناوري و تجهيزات فناورانه، که به شدت موردنياز صنعت نفت است، توافق‌هاي بسيار خوبي انجام شد و اسناد مهمي به امضا رسيد، تصريح کرد: مردم ايران به‌زودي اثرات اين توافق‌ها را در حوزه انرژي خواهند ديد.
وزير نفت با بيان اينکه با توجه به عزم جدي که در 2 کشور به‌ويژه در حوزه وزارتخانه‌هاي نفت و انرژي ايران و روسيه وجود دارد، به‌زودي همه اين توافق‌ها محقق مي‌شود، يادآور شد: نقشه راه جامع همکاري مشترک در تمام زيرمجموعه‌هاي نفت و انرژي تدوين شده است. ما از يک‌ماه گذشته پيشنهادهاي خود را به طرف‌هاي روسي ارائه کرده بوديم و شرکت‌هاي توانمند روسي نيز علاقمندي خود را براي همکاري اعلام کردند.
اوجي به تحريم‌هاي ظالمانه آمريکا ضد ايران و روسيه اشاره کرد و با بيان اينکه هر دو کشور در کنار ظرفيت‌هاي بسيار خوب داراي ذخاير فراوان نفتي و گاز هستند که مي‌تواننذ از آن‌ها بهره ببرند، تأکيد کرد: با توافق‌هاي بدست آمده، به‌طور قطع مردم و حوزه نفت، اثرات آن را خواهند ديد.
وي با بيان اينکه روس‌ها به خوبي متوجه شدند که عزم و اراده دولت سيزدهم و وزارت نفت ايران بر اين استوار شده که اين روابط را مستحکم و مستمر پيش ببريم، گفت: ايران و روسيه در اوپک پلاس هم داراي ديدگاه يکساني هستند.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه