روزنامه کائنات
3

اقتصاد

۱۴۰۰ شنبه ۲ بهمن - شماره 4066

قائم مقام وزير صمت در امور بازرگاني تشریح کرد:

جزييات نحوه اجراي طرح درج قيمت توليد کننده


قائم مقام وزير صمت در امور بازرگاني، گفت: طرح درج قيمت توليد کننده بر روي کالا در حال پيشرفت و حمايت فعالان اقتصادي از آن نيز بيشتر شده است.
محمد صادق مفتح  درباره روند اجراي طرح درج قيمت توليد کننده بر روي کالا، گفت: وزارت صمت بستر مناسبي براي شنيده شدن دغدغه هاي فعالان اقتصادي و افکار عمومي در پروژه درج قيمت توليدکننده فراهم آورده است، اين پروژه هر روز پيشرفت بيشتري مي کند و حمايت فعالان اقتصادي از پروژه روز به روز بيشتر مي شود.
وي افزود:  پروژه بزرگ و زيربنايي و گسترده اي مانند پروژه تغيير مبناي قيمت گذاري روي کالاها از قيمت مصرف کننده به قيمت توليدکننده مستلزم برنامه ريزي اوليه و نگاه همه جانبه به مسايل مهم است.
*پيش بيني مسايل بازار و توزيع کنندگان در اجراي پروژه درج قيمت توليدکننده
قائم مقام وزير صمت در امور بازرگاني پيش بيني مسايل بازار و توزيع کنندگان را از ديگر محورهايي دانست که بايد مورد توجه قرار بگيرد و افزود: اين پروژه در بخش تئوري با محوريت موسسه مطالعات مورد تحليل قرار گرفته است و در حوزه عمل با معاونت تخصصي موضوع مشورت و جلسات مختلف برگزار شده است.
*توجيه افکار عمومي و ذينفعان پروژه درج قيمت توليدکننده
مفتح افزود:  در سطح اجرا نيز با ذينفعان پروژه اعم از افکار عمومي، توليدکنندگان و توزيع کنندگان جلسات برگزار شده و البته بايد تداوم داشته باشد تا مسايل و دغدغه ها شنيده شود و بسترهاي مختلف توجيه شوند.
مفتح اضافه کرد: بايد نقدهاي لازم براي پخته شدن پروژه و اجراي آن با دقت لازم انجام گيرد که البته تاکنون از تجربيات فعالان و بخش خصوصي استفاده شده است.
وي افزود: وزارت صمت براي ادامه پروژه ترديدي ندارد و پروژه به صورت منظم و مستمر جلو مي رود و هر چقدر جلوتر مي رويم حمايت فعالان اقتصادي و بخش خصوصي( اعم از توليدکنندگان، توزيع کنندگان و اصناف)  بيشتر مي شود.

 

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه