روزنامه کائنات
1

صفحه اول

۱۴۰۰ چهارشنبه ۲۲ دي - شماره 4060

تاکید بر نقش پیش قراولی رسانه ها در سالروز تشکیل سازمان بسیج رسانه

بسیج آماده همکاری و کمک به رسانه‌ها

 به مناسبت سالروز تشکیل سازمان بسیج رسانه نشست مدیران رسانه با سردار سلیمانی، رئیس سازمان بسیج مستضعفین و فرشاد مهدی‌پور معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد با موضوع «رسانه، امنیت ملی؛ فرصت‌ها و چالش‌های ۱۴۰۱» و همچنین هم‌افزایی بیشتر رسانه‌ها برگزار شد. محمدیان، مسؤول سازمان بسیج رسانه در ابتدای این نشست با اشاره به هدف از برگزاری این نشست و واکاوی نقش و جایگاه رسانه در تأمین امنیت ملی به تبیین نقش امروز مدیران رسانه‌های انقلابی در جنگ شناختی پرداخت.
سردار سلیمانی: در هر موضوعی ۴۸ ساعته افکار سنجی علمی می کنیم
رئیس سازمان بسیج در این مراسم با بیان اینکه بسیج به عنوان خدمتگزار رسانه‌ها آماده است تا از رسانه‌ها پشتیبانی کند، گفت: ما به عنوان تقویت کننده تشکیلات مردم پایه انقلاب اسلامی آماده همکاری و کمک به رسانه‌ها هستیم.
سردار غلامرضا سلیمانی، رئیس سازمان بسیج مستضعفین در همایش مدیران رسانه طی سخنانی اظهار داشت: بسیج رسانه یک هیئت عالی اندیشه ورز دارد که می‌تواند به شکل گیری چنین نشست‌هایی به صورت مستمر کمک کند و رویه کار در سازمان بسیج هم این است که رده‌های مقاومت را پشتیبانی کند.
وی افزود: ما انتظار تحقق بسیج نوینی را در گام دوم انقلاب اسلامی داریم. چند روز دیگر به سه سالگی صدور بیانیه گام دوم انقلاب می‌رسیم. این بیانیه به عنوان یک سند راهبردی بسیار عمیق و دقیق پیش روی ما است که باید به آن عمل کنیم.
رئیس سازمان بسیج گفت: جان کلام بیانیه گام دوم تحقق همه جنبه‌های مردمسالاری دینی است و در ادامه بنای تحقق تمدن نوین اسلامی را دارد. ما امروز یک فرصت زمانی ذی قیمتی را در اختیار داریم تا این بیانیه را تحقق بخشیم.
سردار سلیمانی تصریح کرد: بسیج باید در همه جنبه‌های مردم سالاری تلاش کند و در حقیقت ایجاد ایران قوی از مسیر تحقق همه جنبه‌های مردم سالاری محقق می‌شود.
وی افزود: باید تحلیل کنیم که چرا وضعیت اقتصادی ما امروز به این مرحله رسیده است و باید این سوال را پاسخ دهیم که سیاست‌های اقتصادی ما بعد از دفاع مقدس درست بوده است یا خیر.
سردار سلیمانی ادامه داد: در این مرحله رسانه‌های مانند نگین انگشتر نقش پیش قراولی دارند و می‌توانند مسیر حل مشکلات را باز کنند. البته در این مسیر اختلاف سلیقه یک تهدید نبوده و یک فرصت است.
رئیس سازمان بسیج با بیان اینکه بسیج به عنوان خدمتگزار رسانه‌ها آماده است تا از رسانه‌ها پشتیبانی کند، گفت: ما به عنوان تقویت کننده تشکیلات مردم پایه انقلاب اسلامی آماده همکاری و کمک به رسانه‌ها هستیم. پر تیراژ‌ترین افکار سنجی در بسیج صورت می‌گیرد و می‌توانیم در مورد هر موضوعی ۴۸ ساعته افکار سنجی علمی انجام داده و در این زمینه هم به رسانه‌ها کمک کنیم. وی اضافه کرد: ما به دنبال تصدی گری نبوده و دنبال الگو سازی هستیم و بسیج هم اگر رسانه دارد آن‌ها در خدمت بسیج نیستند و مانند سایر رسانه‌ها عمل می‌کنند.
سردار سلیمانی عنوان کرد: ملت ایران را باید در مخاطره‌ها و بحران‌ها شناخت. نمونه این مورد را در کمک‌های مومنانه دیدیم. برخی فکر می‌کنند که این کمک‌ها دولتی و حکومتی بوده است، اما حقیقت ماجرا اینگونه نبود و اقشار مختلف مردم پای کار آمدند و برای مثال خود دانش آموزان در دوران کرونا بیش از یک میلیون بسته معیشتی را تهیه و توزیع کردند.
مهدی پور: حاج قاسم به بعد ذهنی امنیت توجه ویژه ای داشت
معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد در این مراسم گفت: اگر اینجا هستیم، به چند ویژگی ایرانی بودن ما برمی‌گردد از جمله کنشگری جمعی. اینکه اهالی رسانه چه نقشی در ارتقا یا کاهش امنیت ملی و سرمایه اجتماعی دارند، از چالشی‌ترین موضوعات امروز ما است و در ادامه همانطور که دوستان مدیرمسئول گفتند، رسانه های چاپی هنوز دغدغه هایی دارند.
وی ادامه داد: امروز مجموعه ای از گسست ها را داریم. ما اختلاف سلیقه داریم و از این دفاع می کنیم. از جهتی ممکن است افتراق تبدیل به موضوعی جدی شود. اگر بتوانیم تعارض‌ها را از سطح کلان به خرد تبدیل کنیم بهتر است. آنچه اینجا مهم است بعد ذهنی امنیت است.
وی شبکه های اجتماعی و گسترش رسانه ها را موجب تاثیر بر مرجعیت رسانه ای کشور دانست و گفت: مسائلی از جمله تغییر نسل و گسترش ارتباط های جهانی موجب تعارض هایی شده که ما به عنوان رسانه باید به این مسائل توجه کنیم. معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد، بعد ذهنی امنیت را بسیار مهم دانست و گفت : حاج قاسم سلیمانی به بعد ذهنی امنیت توجه ویژه ای داشت اگر چه چندان رسانه ای نبود. مهدی‌پور افزود: حاج قاسم نماد این بود که به بعد ذهنی اهمیت خاصی می داد. سردار سلیمانی ویژگی های خاصی مثل قدرت ملی، از دست دادن شکاف های قومیتی و مذهبی داشت. استحکام و همبستگی‌ما ضرورتی است که حس می کنیم.
معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: ما به عنوان رسانه باید با همفکری و تعامل تلاش کنیم که موضوعات را مدیریت کنیم.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه