روزنامه کائنات
3

اقتصاد

۱۴۰۰ سه شنبه ۲۱ دي - شماره 4059

رئیس کمیسیون تسهیل تجارت و توسعه صادرات اتاق تهران:

30 درصد هزینه صادرات مربوط به حمل و نقل است

 رئیس کمیسیون تسهیل تجارت و توسعه صادرات اتاق تهران گفت: در بحث حمل و نقل هم با مشکلات جدی مواجهیم و هزینه حمل و نقل ٣٠ درصد هزینه صادرات را در بر می‌گیرد.
رئیس کمیسیون تسهیل تجارت و توسعه صادرات اتاق تهران گفت: روش دولت سیزدهم در سیاست گذاری صادراتی بهبود یافته است.تداوم این روند رشد صادرات را در پی خواهد داشت. اگر قیود و بند‌هایی که به پای صادرات در سه سال گذشته بسته شد نبود، صادرات بسیار بالاتر از ارقام کنونی بود. با توجه به تغییرات اعمال شده در فرآیند تجارت، صادرات در نه ماه ابتدای امسال رشد ٤٠ درصدی داشته است. فاطمی امین بعد از استقرار در وزارت صمت تغییرات زیادی در چارت سازمان و سیاست‌های تجاری اعمال کرد. در خود سازمان توسعه تجارت مجموعه‌هایی که به حوزه تجارت بین‌الملل ارتباط داشت از جمله صندوق ضمانت صادرات، شرکت نمایشگاه‌ها و دفتر مقررات صادرات و واردات به زیر مجموعه سازمان توسعه تجارت منتقل شدند.
*٢٤ هزار کارت بازرگانی فعال در کشور وجود دارد
یدالله صادقی، رئیس سازمان صمت تهران گفت: علیرغم محدودیت‌های موجود در امسال بالغ بر ١٢ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری صنعتی رخ داده است که یا واحد‌های موجود اضافه شده اند یا واحد‌های موجود توسعه یافته اند. از کارت‌های فعال بازرگانی کشور که ٢٤ هزار کارت فعال است، ١٣ هزار کارت بازرگانی فعال در استان تهران مشغول به فعالیت است.
بر اساس آمارها، در نه ماهه ١٤٠٠ یک میلیارد و ٢٩ میلیون دلار صادرات غیرنفتی از استان تهران صورت گرفته که حدود ٣٢ درصد صادرات کشور را در بر می‌گیرد.

 

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه