روزنامه کائنات
3

اقتصاد

۱۴۰۰ سه شنبه ۲۱ دي - شماره 4059

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات خبر داد؛

راه‌اندازی مدرن‌ترین مرکز مکانیزه و هوشمند تجزیه و مبادلات در پُست، به‌زودی

 وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در یکی از شبکه‌های مجازی گفت: به‌زودی مدرن‌ترین مرکز مکانیزه و هوشمند تجزیه و مبادلات در پست آغاز به کار می‌کند و فصل جدیدی از خدمات پستی رقم خواهد خورد.
عیسی زارع‌پور در پست اینستاگرامی خود نوشت: سالروز قتل میرزاتقی‌خان فراهانی یا همان امیرکبیر است. مفهوم دانش و توسعه در ایران دوره معاصر با نام امیرکبیر پیوند خورده و دارالفنون از یادگارهای اوست.
وی تاکید کرد: بی‌راه نگفته‌ایم اگر بگوییم امیر کبیر پیشگام ارتباطات نوین در ایران بوده است. با دستور امیر پستخانه‌ تاسیس شد و برای حفاظت محموله‌های پستی در همه راه‌های کشور قراول‌خانه‌ ساخت. چاپارهای پستی از تهران به اصفهان، آذربایجان، مازندران، کرمان، خراسان، استرآباد و کرمانشاه در رفت و آمد بودند و محموله‌های پستی را به دست صاحبانشان می‌رساندند. هنوز داغ قتل امیر کبیر بر سینه شیفتگان پیشرفت و توسعه ایران سنگینی می‌کند.
وی افزود: پست قدیمی‌ترین واحد ارتباطی در کشور ماست که همان نام دیرینه خود را حفظ کرده است، اما تاثیری شگرف و شگفت در ارتباطات و اقتصاد دارد. پست پشتوانه اقتصاد دیجیتال است و تسهیل‌کننده خدمات عمومی، با کارکنانی پرتلاش و وظیفه‌شناس که به سازمان و کارشان متعصب و وفا دارند.
زارع‌پور خاطرنشان‌کرد: پست این روزها در حال پوست‌اندازی و تحول است و گام‌های بلندی به سوی اصلاح فرآیندها و هوشمندسازی برداشته است. به‌زودی مدرن‌ترین مرکز مکانیزه و هوشمند تجزیه و مبادلات در پست آغاز به کار می‌کند و فصل جدیدی از خدمات پستی رقم خواهد خورد.
وزیر ارتباطات تاکید کرد: در جریان مشکلات همکاران در شرکت ملی پست هستم و برای حل آنها اقدامات اساسی در جریان است که در آینده اطلاع رسانی خواهد شد.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه