روزنامه کائنات
7

شهرستان

۱۴۰۰ يکشنبه ۱۹ دي - شماره 4057

مدیرعامل شرکت گاز استان قزوین از استقرار سيستم مديريت امنيت اطلاعات ( ISMS ) خبر داد:

استقرار سيستم مديريت امنيت اطلاعات (ISMS) در شرکت گاز استان قزوین

 قزوین- به گزارش روابط عمومی شرکت گاز استان قزوین، اسماعیل مفرد بوشهری مدیرعامل این شرکت افزود: شركت گاز استان قزوین در راستاي تبعيت كامل از قانون برنامه ششم توسعه اقتصادي، اجتماعي و فرهنگي كشور و سند راهبردي نظام جامع فناوري اطلاعات در كشور، اقدام به استقرار سيستم مديريت امنيت اطلاعات کرده است.
وی بیان کرد: در حال حاضر با برگزاری جلسات و برنامه ريزي هايي صورت گرفته ، پياده سازي مرحله اول استقرار سيستم مديريت امنيت اطلاعات ( ISMS ) در شرکت گاز استان قزوین در حال انجام است.
مفرد بوشهری عنوان کرد: هدف اصلي از ايجاد اين سيستم اطمينان از حفظ محرمانگی، صحت و يکپارچگی اطلاعات، طراحی، اجرا، نگهداری، پایش و بهبود طرح استمرار و تاب آوری کسب‌وکار شرکت، در مواجهه با حوادث امنیت اطلاعات، فرهنگ‌سازی و ارائه آموزش‌های لازم در زمینه حفظ امنيت اطلاعات، برای تمامی کارکنان و ذی نفعان، آگاه سازی كاركنان و ذی نفعان از مسئوليت‌هاي امنيتي مرتبط با  حوزه کاری و تلاش در راستای سازگاری دستورالعمل های موجود در سیستم های مدیریتی با روش‌های اجرایی امنيت اطلاعات در سطح شركت می باشد.
وی ادامه داد: اين شرکت باتوجه به زمينه فعاليت خود و ارزش بالاي اطلاعات توليد شده وظيفه ويژه اي در زمينه رعايت اصول امنيت اطلاعات بر عهده دارد.
مدیر عامل شرکت گاز استان قزوین خاطر نشان کرد: بر اين اساس كارشناسان فناوري اطلاعات به دنبال اجرا و پياده سازي سيستمي می باشند تا اصول امنيت اطلاعات را با توجه به سه مشخصه محرمانگی، یکپارچگی و دسترس پذیری اطلاعات به صورت كامل و مؤثر رعايت و اجرا نمايند و از صحت، دقت و دسترسي به موقع به اطلاعات براي كاربران مجاز ، اطمينان حاصل نمايند.
مهندس مفرد بوشهری عنوان کرد: در اين راستا استاندارد بين المللي ISO/IEC.27001:2013 و همچنين سند راهبردي افتا با لحاظ نمودن دستورالعمل های بالا دستی همچون پدافند غیر عامل، به عنوان الگويي براي استقرار و تبعيت از سيستم مديريت امنيت اطلاعات ( ISMS ) مورد استفاده قرار مي گيرد.
مدیر عامل شرکت گاز استان قزوین در پایان از زحمات پرسنل واحد فناوری اطلاعات و ارتباطات جهت استقرار سيستم مديريت امنيت اطلاعات تشکر و قدردانی کرد.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه