روزنامه کائنات
7

شهرستان

۱۴۰۰ شنبه ۱۸ دي - شماره 4056

مجوز گازرسانی به 40 روستای ایلام صادر شد

مدیرعامل شرکت گاز ایلام با بیان اینکه در حال حاضر ۹۰ روستا در سطح استان هنوز کار گازرسانی در آنها انجام نشده است، گفت: از این تعداد، مجوز گازرسانی به ۴۰ روستای استان اخذ و در مرحله انتخاب پیمانکار و فرآیند مناقصه هستند.
عباس شمس اللهی در دیدار با دادستان ایلام اظهار داشت: هم اکنون سرانه جمعیت بهره مند روستایی استان از نعمت گاز طبیعی ۹۷ درصد است که با برنامه ریزی های انجام شده و با بهره برداری از ۹ روستای دیگر تا پایان سال جاری تعداد روستاهای برخوردار به ۵۱۰ روستا خواهد رسید و کار اجرایی و مطالعه چندین روستای دیگر نیز در دستور کار قرار دارد.
وی یادآور شد: سال گذشته عملیات گاز رسانی به ۳۵ روستا در دستور کار این شرکت قرار گرفت که با اتمام گازرسانی به این تعداد روستاها برنامه این شرکت به طور ۱۰۰ درصدی محقق شد.
مدیرعامل شرکت گاز ایلام با بیان اینکه این استان یکی از مناطق سبز کشور در گازرسانی به روستاها محسوب می شود، یادآور شد: مراجعات مردمی و درخواست گازرسانی به مناطق حاشیه ای خارج از حریم مناطق شهری و روستایی یکی از مشکلاتی است که شرکت گاز استان با آن مواجه است، انتظار می رود آحاد مختلف مردم قبل از ساخت و ساز به نهادهای ذیربط مراجعه کنند تا با مشکل مواجه نشوند.
شمس اللهی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: دستورات قضایی در جلسات اقتصاد مقاومتی و رفع موانع تولید راهگشاست و انتظار می رود این موضوع همچنان استمرار داشته باشد.
وی با بیان اینکه طلب گازبهای این شرکت بیت المال است و علیرغم پیگیری های متعدد، تاکنون اقدامی صورت نگرفته است، گفت: شرکت های پتروشیمی و کارخانه سیمان ایلام بالغ بر ۱۵۰ میلیارد تومان بدهکار هستند ولی به بهانه های مختلف از پرداخت گاز بها خودداری می کنند.
به گفته مدیرعامل شرکت گاز ایلام عودت این بدهی‌ها باعث تامین هزینه های پروژه های اجرایی آتی و در دست اقدام می شود.
دادستان ایلام در این دیدار از خدمات ارزنده شرکت گاز به خاطر گازرسانی به مناطق مختلف استان و همچنین ارائه خدمات‌رسانی مطلوب و پایدار به آحاد مختلف مردم قدردانی کرد و گفت: گازرسانی به مناطق مختلف کمتر توسعه یافته باعث کاهش مهاجرت روستائیان به شهرها می شود.
عبدالوهاب بخشنده افزود: هرگونه خدمات رسانی به مناطق حاشیه‌ای و خارج از حریم قانونی می‌بایست در چارچوب قوانین جاری و طبق تصمیمات نهادهای ذیربط متولی انجام شود تا در آینده با مشکلات روبرو نشوند.
وی اظهار داشت: در جهت احصای بیت المال و کمک به توسعه گازرسانی به مناطق محروم، پرداخت گازبها توسط شرکت‌های بزرگ تولیدی و صنعتی که دارای درآمد هستند، الزامی است.
دادستان ایلام در پایان این دیدار بر کنترل رعایت حریم خطوط لوله و تاسیسات گاز و حفاظت از آن تاُکید کرد.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه