روزنامه کائنات
7

شهرستان

۱۴۰۰ سه شنبه ۱۶ آذر - شماره 4034

معاون امور فرهنگی کمیته امداد استان قم:

مددجویان قمی، قبل از شروع به اشتغال، احکام شغلی و فنون کسب و کار را آموزش می بینند

 کمیته امداد استان قم، مستعدین طرح های خودکفایی و اشتغال را قبل از شروع به کار با احکام فقهی و تکنیک های تخصصی شغلشان آشنا می کند.
به گزارش کائنات به نقل از پایگاه اطلاع رسانی کمیته امداد، سید محسن صالحی، معاون امور فرهنگی کمیته امداد استان قم با بیان حدیث الفقه ثم المتجر و اشاره به اینکه طبق آموزه های دینی لازم است افراد قبل از کسب و کار با احکام فقهی متناسب با شغل خود آشنا شوند گفت: ۲۰۰ مددجوی مستعد کسب و کار که توسط حوزه خودکفایی و اشتغال معرفی شدند در دوره های آموزشی مرتبط با کار خود شرکت کردند .
صالحی با اشاره به اینکه این آموزشها توسط اساتید برجسته حوزوی و دانشگاهی از موسسات مجرب فقه اقتصادی و موفق در کسب و کار برگزار می شود تصریح کرد: اخلاق و احکام کسب و کار، شیوه های بهره مندی از تسهیلات اشتغال و موفقیت در کسب و کار از جمله این دوره های آموزشی است.
وی با اشاره به اینکه این دوره آموزشی۵ ساعته طی سه روز و برای ۳۰۰نفر در مجتمع فرهنگی حضرت معصومه (س) و اداره پردیسان برگزار شد افزود:۶۰۰ مددجوی دیگر نیز در دوره های دیماه و بهمن ماه آموزش خواهند دید.

مدیر عامل شرکت گاز استان بوشهر:
 دوره پنجم آموزش های تخصصی
سامانه جامع اطلاعات مکانی شرکت ملی گاز ایران در استان بوشهر برگزار شد
  مدیر عامل شرکت گاز استان بوشهر گفت: این دوره آموزشی به پیشنهاد  مدیریت فناوری اطلاعات و ارتباطات شرکت ملی گاز ایران با هدف ارائه آموزش تخصصی سامانه GIS با همکاری شرکت صفا رایانه و میزبانی شرکت گاز استان بوشهر برگزار شد.
به گزارش کائنات به نقل از روابط عمومی شرکت گاز استان بوشهر، رحمانی افزود: این نشست آموزشی  از  تاریخ هفتم آذرماه به مدت چهار روز برگزار شد و شامل آشنایی با سامانه و آموزشهای تخصصی در این زمینه بود  و البته با برگزاری کارگاه عملیاتی، تبدیل  اطلاعات مکانی استانهای حاضر در این نشست نیز مورد بررسی قرارگرفت.
وی گفت: با توجه به‌ اینکه سامانه که از نیازهای مبرم شرکتهای گاز استانی است مقرر گردید با رفع نواقص و اصلاحات موجود ، در پنج استان فراخوان شده عملیاتی شود.
مدیر عامل شرکت گاز استان بوشهر در ادامه افزود: با توجه به اینکه داده های GIS در این شرکت انجام شده است ، سامانه مذکور در این شرکت مورد بهره برداری قرار گیرد.
رحمانی در پایان افزود: در راستای کیفی سازی خدمات و تکریم ذینفعان  ،شرکت گاز استان بوشهر با استفاده از تکنولوژی های به روز اقدامات موثری را انجام داده است.

رشد 4/3 درصدی تولید انرژی الکتریکی
 در نیروگاه شهید رجایی  قزوین
  نیروگاه شهید رجایی با تولید بیش از 8 میلیارد  و 200 میلیون کیلووات ساعت انرژی خالص در 8  ماهه امسال، 4/3 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد تولید داشته است.
به گزارش کائنات به نقل از روابط عمومی شرکت مدیریت تولید برق شهید رجایی، علی فرهور مدیرعامل این شرکت در تشریح خبر فوق گفت: در هشت ماهه  نخست امسال، 8 میلیارد و 257 میلیون و 775 هزار کیلووات ساعت انرژی خالص در واحدهای بخاری،گازی و سیکل ترکیبی این نیروگاه، تولید و به شبکه سراسری تحویل شده است.
فرهور افزود : ازاین میزان انرژی، 4 میلیارد و 35 میلیون و 32 هزار کیلووات ساعت انرژی در واحدهای گازی و بخار نیروگاه سیکل ترکیبی و 4 میلیارد و 222 میلیون و 743 هزار کیلووات ساعت انرژی در واحدهای نیروگاه بخار تولید شده است.
مدیر عامل نیروگاه شهید رجایی در ادامه بیان داشت: با این میزان تولید انرژی خالص در 8 ماهه امسال، این نیروگاه شاهد رشد 4/3 درصدی تولید انرژی خالص نسبت به مدت مشابه سال گذشته بوده است.
نیروگاه2040 مگاواتی شهید رجایی قزوین با تولید سالیانه 12میلیارد کیلووات ساعت انرژی الکتریکی، نقش مهمی در تامین برق کشور و پایداری شبکه سراسری دارد.

مرحله مقدماتی مسابقات قرآنی
 «بهار در بهار» ویژه كاركنان و خانواده
 شرکت گاز گلستان برگزار شد
  مرحله مقدماتی  مسابقات قرآنی «بهار دربهار «ویژه  كاركنان ، همسران  و فرزندان  شرکت گاز استان گلستان با علاقه مندان به این کتاب آسمانی درمحل  اداره مرکزی این  شرکت برگزار گردید.
 پس از فراخوان   و ثبت نام  از کارکنان و خانواده های آنان جهت حضور در مرحله مقدماتی مسابقات قرآنی  بهار در بهار ، این مسابقه  با حضوربیش از  265  نفر از علاقه مندان  برگزار گردیده و  شرکت کنندگان  در رشته های مختلف حفظ عمومی و تخصصی، ترتیل ،تحقیق، مفاهیم قرآن ، نهج البلاغه ،به رقابت  پرداختند که  پس از ارزیابی  های انجام شده توسط تیم داوری ، در پایان  نفرات برتر هر رشته در رده آقایان و بانوان  بصورت جداگانه مشخص و درمراسم اختتامیه معرفی شدند .پس از اقامه نماز ظهر و عصر  که در محل نماز خانه شرکت برگزار شد، درمراسم اختتامیه  این مسابقات  که با حضورسنگدوینی  نماینده شهرستانهای گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی ،گرزین مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان ،طالبی مدیرعامل شرکت گاز استان گلستان ، امامان جماعت شرکت  و متسابقین  قرآنی  انجام شد  پس از تلاوت آیاتی چند ازکلام ا.. مجید  مدیرعامل گازگلستان ضمن خیر مقدم ، از متولیان برگزاری   این مسابقات  تشکر نموده و گفت : پس از دو سال وقفه در برگزاری  مسابقات  قرآنی  که به علت  شیوع بیماری کرونا بوجود آمد  خوشبختانه این مسابقات  بصورت باشکوهی انجام شد و اینجانب خوشحالم که یکبار دیگر  عاشقان قرآن  گرد هم آمدند و صدای آیات قرآن  را در این شرکت طنین انداز کرده  و فضای اداره  را به نور قرآن عطرآگین کردند.در ادامه گرزین مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان نیز با ابراز خرسندی از برگزاری  این مسابقات  ، قرآن  کریم  را کتاب عقل و تدبیر عنوان نموده  و در زمینه  مفاهیم زندگی انسانی   با نگاه عقلی به این نتیجه خواهیم رسید  آنچه را عقل جستجو می کند  همان پیام قرآن   است.سنگدوینی نماینده شهرستانهای گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی نیز با تشکر از برگزاری این برنامه  که نقش برجسته ای را در راستای توسعه و ترویج فرهنگ  قرآنی  بهمراه دارد ، با اشاره به سفارش  آیات قرآن به موضوع  خدمت رسانی  صادقانه  ، تاکید داشتند تا مسئولین   کشور در سایه قرآن کریم  با اتخاذ  تصمیمات  مناسب  ،پیگیر مطالبات  مردم بوده و با افتخار مشکلات آنان   حل و فصل نمایند.

 

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه