روزنامه کائنات
7

شهرستان

۱۴۰۰ سه شنبه ۱۶ آذر - شماره 4034

امضای تفاهم نامه احداث ۳۰۰ مگاوات نیروگاه در شبکه برق منطقه ای خوزستان

 تفاهم نامه احداث ۳۰۰ مگاوات نیروگاه مقیاس کوچک بین شرکت برق منطقه ای خوزستان و شرکت AJ Holding کشور امارات، امضا شد.
به گزارش کائنات، در این تفاهم نامه که به امضای محمود دشت بزرگ مدیرعامل این شرکت و آلن جسپرسون مدیرعامل هولدینگ AJ HOLDING رسید، مقرر شد ۳۰۰ مگاوات نیروگاه مقیاس کوچک گازی حرارتی و تجدید پذیر بادی و خورشیدی در شبکه تحت نظارت شرکت برق منطقه ای خوزستان احداث شود.
در این تفاهم نامه آمده است که حداکثر ظرفیت احداث نیروگاه در هر نقطه نباید بیشتر از ۲۵ مگاوات باشد و لازم است که فعالیت های اجرایی پروژه در کوتاه ترین زمان ممکن اجرایی و بخشی از این نیروگاه ها قبل از تابستان ۱۴۰۱ وارد مدار شود. بر اساس این یادداشت تفاهم هولدینگ اماراتی متعهد شده نسبت به دریافت مجوز احداث پروژه ها از دستگاه های ذیربط اقدام و فناوری، نیروی متخصص، سرمایه و تمامی توانمندی فنی و اقتصادی به همراه تجهیزات کافی را فراهم کرده و پروژه را به انجام برساند.
شرکت برق منطقه ای خوزستان نیز متعهد شده که بسترهای لازم جهت سرمایه گذاری و مکان یابی محل احداث نیروگاه ها را انجام دهد و تا مرحله احداث این پروژه ها به شبکه همکاری لازم را داشته باشد و در صورت رعایت مفاد دستورالعمل توسعه مولد مقیاس کوچک وزارت نیرو، نسبت به انعقاد قرارداد خرید تضمینی اقدام نماید.
بر اساس این گزارش، پیش از این نیز تفاهم نامه احداث ۱۵۰ مگاوات نیروگاه مقیاس کوچک بین شرکت برق منطقه ای خوزستان و شرکت صافات انرژی یزد (صافاتکو) امضا شد.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه