روزنامه کائنات
7

شهرستان

۱۴۰۰ يکشنبه ۱۴ آذر - شماره 4032

مدیر مخابرات منطقه مرکزی:

20 درصد مشترکان تلفن ثابت استان مرکزی خطوط راکد دارند

مدیر مخابرات منطقه مرکزی گفت: ۲۰ درصد مشترکان تلفن ثابت این استان خطوط راکد دارند و در طول سال یک بار هم از خطوط خود استفاده نمی‌کنند.
به گزارش کائنات، «علیرضا لطفی» در جمع خبرنگاران در اراک، افزود: ۶۰۰ هزار خط تلفن ثابت در استان مرکزی وجود دارد و هزینه نگهداری این خطوط بالا است.
وی بیان کرد: مخابرات به ازای صدور هر صورتحساب تلفن ثابت باید ۲۴ هزار ریال به بانک پرداخت کند و این درحالی است که بیش از ۵۰ درصد از خطوط ثابت استان مرکزی هزینه صورتحسابشان کمتر از ۲۴ هزار ریال است و شرکت مخابرات ترجیح می‌دهد صورتحسابی برای این مشترکان صادر نکند.
مدیر مخابرات منطقه مرکزی ادامه داد: در مجموع متوسط هزینه نگهداری ماهیانه هر خط تلفن ثابت ۲۳۰ هزار ریال است و این رقم به جز هزینه‌های بهسازی وتوسعه مدرنیزه است.
لطفی اظهار داشت: تعرفه‌های تلفن ثابت بیش از ۱۸ سال است که ثابت مانده و با وجود تورم‌ چند ده‌ برابری، این تعرفه ثابت مانده است.
وی بیان کرد: مخابرات پیشنهادی به شورای رقابت در خصوص تغییر هزینه نگهداری هر خط تلفن ثابت بدون اضافه شدن تعرفه داده که استدلال‌ها مورد قبول قرار گرفته است.
مدیر مخابرات منطقه مرکزی اضافه کرد: این طرح به احتمال زیاد در کمیسیون سازمان تنظیم مقررات رادیویی مطرح می‌شود اما هنوز رقمی مشخص نشده است. لطفی بیان کرد: احتمال دارد قیمت این طرح به صورت پلکانی و متفاوت در مناطق و استان‌های مختلف باشد. وی گفت: تحقق این امر نقش موثری در قول‌هایی که در خصوص توسعه مخابرات داده شده، دارد و می‌توان به بخشی از کیفیتی که مورد نظر مردم است، دست یافت. مدیر مخابرات منطقه مرکزی افزود: ضریب نفوذ تلفن ثابت در استان مرکزی ۴۱ و ۵۶ صدم درصد است که این رقم به نسبت کشور از وضعیت مطلوبی برخوردار است. لطفی تصریح کرد:  ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار مشترک تلفن همراه در استان مرکزی وجود دارد و ضریب نفوذ این تلفن هم ۹۵ درصد است. وی گفت: بیش از  یک‌هزار روستای استان مرکزی معادل ۹۰ درصد مناطق روستایی دارای ارتباط مخابراتی هستند. مدیر مخابرات منطقه مرکزی ادامه داد: یک‌هزار تلفن خانگی در مناطق روستایی این استان وجود دارد و در حدود ۲۵ درصد از روستاها خدمات اینترنتی ارایه می‌شود.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه