روزنامه کائنات
7

شهرستان

۱۴۰۰ يکشنبه ۱۴ آذر - شماره 4032

با حمایت اتاق بازرگانی هرمزگان صورت گرفت ؛

افتتاح دفتر مستقل اتحادیه آبزیان هرمزگان

  جمیله دبیری نیا- دفتر مستقل اتحادیه آبزیان هرمزگان با زیربنای 270 مترمربع و اعتبار دو میلیارد تومان در خیابان پدران آسمانی بندرعباس باحضور سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان، مدیر کل شیلات هرمزگان،رئیس اتاق بازرگانی مرکز استان و جمعی از مسئولین افتتاح شد.
به گزارش کائنات، رییس اتاق بازرگانی بندرعباس با قدردانی از حمایت های سرپرست معاونت امور اقتصادی استانداری هرمزگان از بخش خصوصی گفت: کارنامه عملکردی ایشان نشان می دهد که همواره حامی بخش خصوصی در اتاق بازرگانی ایران و استان و… بوده و هستند.
محمدرضا صفا افزود: اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان آبزیان هرمزگان از ۲۰ سال پیش در دفتر مهرداد بازرگان و با هزینه شخصی ایشان فعال بوده و به همین دلیل فعالیتش تاکنون با دلسوزی شان ادامه داشته است.
صفا مطرح کرد: اتاق بازرگانی دارای یازده تشکل است که بزرگترین آنها اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان آبزیان هرمزگان است.
رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان آبزیان هرمزگان نیز گفت: این دفتر شامل دو بخش اداری و سالن کنفرانس ، مدیریت و وبینار است.
مهرداد بازرگان اظهار داشت : در این دفتر میزهای تخصصی و کمیسیون هایی از بدو تولید تا بازار و بخش کارشناسی و تحقیق و توسعه  و…. فعال می باشد و سیستم های مان با ارائه کدهایی با کشورهای مختلف دنیا ارتباط می گیرد.
بازرگان  اظهار داشت : از ۱۲سال قبل فعالیت اتحادیه آغاز شد که اوج فعالیت های مان در دوسال اخیر بوده است.
وی افزود :شرایط تولید  200هزار تن میگو و ۲۰۰هزار تن ماهی در قفس در استان ایجاد شده و همچنین زمینه تولید ماهیان خاویاری، خرچنگ و صدف و… در استان فراهم شده است.
رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان آبزیان هرمزگان با بیان اینکه در زنجیره تولید و ارزش آبزیان بایستی باهم کار کنیم و در بخش پرورش میگو و سایز و میزان تولید میگو، شرایط خوبی داریم؛ گفت: برنامه هایی برای پرورش آبزیان در ساحل و دریا و فراساحل داریم که در دریا پرورش ماهی در قفس داریم  و تولید صدف درساحل را در سال  آینده داریم و در فراساحل نیز ماهی تیلاپیا داریم.
بازرگان با اشاره به اینکه مناطق مختلف استان برای تولید و پرورش آبزیان ظرفیت و شرایط مناسبی دارند؛ خاطرنشان کرد:در حال حاضر ۲۵ هزار تن تولید میگوی پرورشی در ۸هزار هکتار اراضی سایت های پرورش میگو تولید شده که چشم انداز تولید میگو در  50 هزار هکتار در استان را داریم. به گفته وی همچنین پرورش ماهی در قفس از ۶۰۰۰ تن فعلی به ۵۰ هزار تن در چهار سال آینده خواهد رسید و چشم انداز تولید ۲۰۰هزار تن را در آینده داریم.
به گفته بازرگان، این اتحادیه با کشورهای مختلف از جمله ایتالیا تفاهم‌نامه دارد و در حال رایزنی جهت انعقاد تفاهم‌نامه با کشورهای دیگر هستیم.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه