روزنامه کائنات
8

صفحه آخر

۱۴۰۰ شنبه ۱۳ آذر - شماره 4031

هادی عامل: محسن تنابنده

اگر کشتی می‌گرفت قهرمان بزرگی می‌شد!

 گزارشگر پیشکسوت کشتی و کشتی‌گیر باسابقه با حضور در تلویزیون از خاطرات ورزشی خود گفتند.
هادی عامل، گزارشگر کشتی، و منصور برزگر، کشتی‌گیر، با حضور در تلویزیون خاطرات خود را مرور کردند.
هادی عامل در معرفی خود گفت: «۱۰ مرداد ۱۳۳۴ در بیمارستان امام رضا مشهد به دنیا آمدم. ما ۱۰ فرزند هستیم؛ پنج برادر و پنج خواهر. فرزند اولِ خانواده هستم.پدرم دبیر ادبیات بود. سال ۱۳۴۲ پدرم وقتی لیسانس گرفت، خراسان کلا ۳۰ نفر لیسانسه داشت.مادرم نیشابوری است. شاعر است و شش کلاس سواد دارد. واژه‌هایم را از مادرم یاد گرفتم. حتی تُنِ صدایم هم به مادرم شبیه است. اکنون مدتی است که مادرم بیمار است و پدرم هم فوت کرده است.بچه‌ شَری بودم. از مدرسه که می‌آمدیم بلافاصله به کوچه و خیابان می‌رفتیم و مشغول بازی بودیم تا زمانی که گرسنه شویم و برای غذا خوردن به خانه برگردیم.از تیروکمان خوشم نمی‌آمد. چون با تیروکمان گنجشک‌ها را می‌زدند. همیشه از بچه‌ها می‌خواستم به جای زدنِ گنجشک‌ها، هدفی را مشخص کنیم و به سمت آن تیر بیاندازیم.از هفت‌سالگی با بچه‌ها کشتی می‌گرفتیم. ۱۴ ساله بودم که دستم شکست. با این حال کشتی را ادامه دادم. در ۱۹سالگی و براثر همان شکستگی، انگشت‌هایم از کار افتاد. در نهایت برای عمل جراحی دستم به آلمان رفتم. بعدها داور شدم و مربیگری کردم.”
او افزود: «کریم محمدیان پدر کشتی خراسان بود. حمید توکل و عسگر ناجی مربیان کشتی در خراسان بودند. از آن زمان با این بزرگان آشنا بودم. استاد منصور برزگر هم یکی از مربیان بزرگ دنیا است که سال‌های بسیاری افتخارِ همراهی او را دارم.برادرانم که کشتی می گرفتند من سعی می‌کردم مبارزه آن‌ها را گزارش کنم. اما در فکرم نبود که گزارشگر شوم.وقتی واژه‌ای را به کار می‌برم و مردم از آن راضی هستند، بسیار خوشحال می‌شوم و آن را با دنیا عوض نمی‌کنم.”
گزارشگر پیشکسوت کشتی در توصیف ورزش باستانی کشتی بیان کرد: «نمی‌دانم کُشتی چیست، ولی هر چه هست عشق است.برای گزارش کُشتی هر جا مردم باشند می‌روم؛ آذربایجان غربی، مسابقات نونهالان را گزارش می‌کنم.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه