روزنامه کائنات
7

شهرستان

۱۴۰۰ شنبه ۱۳ آذر - شماره 4031

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران در مانور سراسری زلزله:

اولین اقدام برای پیشگیری از حوادث طبیعی مقاوم‌سازی مدارس است

 مدیرکل آموزش و پرورش مازندران در مانور سراسری زلزله که همزمان با سراسر کشور در دبیرستان دخت ایران پروین ناحیه 2 ساری برگزار شد، ساخت و احداث مدارس ایمن و مقاوم سازی مدارس فرسوده را اولین اقدام در جهت پیشگیری از حوادثی از قبیل زلزله دانست.
به گزارش کائنات به نقل از اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش مازندران؛ «علیرضا سعدی پور» در مانور سراسری زلزله که همزمان با سراسر کشور در دبیرستان دخت ایران پروین ناحیه 2 ساری برگزار شد، ساخت و احداث مدارس ایمن و مقاوم سازی مدارس فرسوده را اولین اقدام در جهت پیشگیری از حوادثی از قبیل زلزله دانست و گفت: یکی از مطالبات ما ساخت و احداث مدارس و فضاهای آموزشی استاندارد است که این مطالبه جدی را از اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مازندران داریم.
وی افزود: 19 درصد مدارس استان فرسوده و تخریبی است و اگر در رابطه با استحکام بنا و مقاوم سازی مدارس استان اقدامات مناسبی صورت نپذیرد، نگرانی ما در خصوص حفظ امنیت جانی دانش‌آموزانمان افزایش می یابد.
مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با تقدیر از همه نهادهایی که برای ارتقای فرهنگ پیشگیری از سوانح به ویژه زلزله همکاری داشته و درسهایی به مخاطبین آموزش و پرورش که دانش‌آموزان و خانواده هایشان آموختند اظهار کرد: فرهنگ پیشگیری و مقابله در برابر حوادث طبیعی باید از مدارس شکل بگیرد و در کودکان و نوجوانان نهادینه شود و شعار مهم «خانواده آماده، مدرسه ایمن، جامعه تاب آور» اجرایی شود.
این مقام مسئول خاطرنشان کرد: طرح دادرس(دانش‌آموز آماده در روزهای سخت) با همکاری هلال احمر و آموزش و پرورش چندسالی است که در مدارس به اجرا در می آید و تا کنون در حدود 30 هزار دانش‌آموز مازندرانی در این طرح، آموزشهای اولیه برای امداد و نجات را پشت سر گذاشته اند.
* واریز ۱۸ میلیارد و ۵۴۱ میلیون ریال کمک سرانه بهداشتی به حساب مدارس استان
مدیرکل آموزش و پرورش مازندران همچنین از واریز ۱۸ میلیارد و ۵۴۱ میلیون ریال کمک سرانه بهداشتی به حساب مدارس استان خبر داد.
 سعدی پور گفت: اعتبارات اعلام شده بابت خرید موادضدعفونی و ماسک و وسایل بهداشتی مدارس برای اجرای پروتکل های بهداشتی به حساب بیش از ۳۰۰۰ مدرسه که بیش از ۳۵۰ هزاردانش آموز درآن مشغول تحصیل می باشند واریز شد.
مدیرکل آموزش و پرورش مازندران تصریح کرد: مبلغ مورد نظر مربوط به مرحله اول سرانه بهداشتی مدارس بوده و مرحله دوم آن نیز در راستای اجرای پروتکل‌های بهداشتی به حساب سایر مدارس واریز خواهد شد.

 

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه