روزنامه کائنات
1

صفحه اول

۱۴۰۰ يکشنبه ۴ مهر - شماره 3986

شناسایی ۱۰۸۴۳ بیمار جدید کرونا در کشور؛

۲۸۰ تن دیگر جان باختند

 بنابر اعلام روابط عمومی وزارت بهداشت، ۱۰۸۴۳ بیمار جدید کووید۱۹ در کشور شناسایی شدند و در همین بازه زمانی متاسفانه ۲۸۰ نفر نیز به دلیل این بیماری جان باختند.
بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۱۰ هزار و ۸۴۳ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شدند که یک هزار و ۵۶۷ نفر از آنها بستری شدند. مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۵ میلیون و ۵۱۹ هزار و ۷۲۸ نفر رسید. متاسفانه ۲۸۰ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۱۹ هزار و ۷۲ نفر رسید. خوشبختانه تا کنون ۴ میلیون ۹۲۰ هزار و ۹۷۸ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند. ۶ هزار و ۴۱۱ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش های مراقبت های ویژه بیمارستانها تحت مراقبت قرار دارند. تا کنون ۳۱ میلیون و ۶۵۳ هزار و ۷۹۸ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است. در حال حاضر ۲۹ شهر کشور در وضعیت قرمز، ۲۲۴ شهر در وضعیت نارنجی، ۱۶۵ شهر در وضعیت زرد و ۳۰ شهر در وضعیت آبی قرار دارند.

سفیر ایران در باکو:
هیچ اقدامی برای آسیب رساندن به روابط ایران و آذربایجان به ثمر نمی‌رسد
 سفیر ایران در باکو در جمع خبرنگاران بر اهمیتی که ایران به احترام به تمامیت ارضی جمهوری آذربایجان قائل است تاکید کرد و گفت: مطمئن است روابط تهران-باکو در آینده توسعه یافته و رشد خواهد کرد. سید عباس موسوی، سفیر کشورمان در باکو در جمع خبرنگاران گفت که ایران ۱۵ همسایه دارد و ارمنستان یکی از آن هاست، بنابراین طبیعتا روابط تجاری هم وجود دارند اما ایران با هرگونه تجزیه طلبی، اشغال و تجاوز مخالف است و آن را محکوم می کند.  موسوی در ادامه گفت: سیاست های کلان ایران از سوی آیت الله سید علی خامنه ای، مقام معظم رهبری تعیین می شوند. ایشان هم فرمانده عالی مرتبه و هم رهبر سیاسی ایران هستند. مقام معظم رهبری ایران، آشکارا گفته اند که باید از تمامیت ارضی جمهوری آذربایجان حفاظت کرد و به آن احترام گذاشت و تمامی مناطق اشغال شده توسط ارمنستان باید به آذربایجان بازگردانده شوند. ایران بر این باور است که تمام خاک جمهوری آذربایجان باید به آن بازگردانده شود. البته بهتر است این کار به روشی صلح آمیز انجام شود. به گفته او، روابط میان ایران و آذربایجان آن قدر قوی است که هیچ تلاشی برای آسیب زدن به آن به ثمر نمی رسد.  سفیر کشورمان در باکو بیان کرد: مقامات ایرانی و آذربایجانی می دانند که این روابط دشمنانی دارد. اخیرا دو دیدار با حکمت حاجی اف دستیار رئیس جمهور جمهوری آذربایجان، رئیس بخش سیاست خارجی دولت ریاست جمهوری انجام شد که در آن روابط متعدد سیاسی، اقتصادی و فرهنگی مورد بحث قرار گرفت. موسوی تاکید کرد: ایران اولین کشوری است که از طرح شش جانبه بستر همکاری منطقه ای الهام علی اف رئیس جمهور جمهوری آذربایجان(روسیه، ایران، ترکیه، آذربایجان، گرجستان و ارمنستان) استقبال کرده است و آن را به نفع کل کشورهای منطقه می داند. او افزود: اولویت دولت جدید ایران گسترش بیشتر روابط با کشورهای همسایه است. مطمئنم روابط ایران با جمهوری آذربایجان توسعه پیدا کرده و رشد خواهد کرد.

خدمات رایگان متروی تهران به شرکت‌کنندگان پیاده روی اربعین در پایتخت
 نایب رییس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه اعلام کرد:‌ شهروندان و مسافرانی که در راهپیمایی اربعین در تهران شرکت می کنند می توانند از ابتدا تا پایان مراسم ازتمامی ایستگاه های خط یک به صورت رایگان استفاده کنند.
علی عبداله پور با تسلیت فرارسیدن اربعین سالروز شهادت سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و ۷۲ تن از یاران با وفای ایشان گفت: این شرکت طبق سنوات گذشته آماده ارائه خدمات حداکثری به عزاداران و شرکت‌کنندگان در مراسم دلدادگان و جاماندگان اربعین حسینی در پایتخت است.وی تصریح کرد:‌ ایستگاه‌هایی که در مسیر این مراسم قرار دارند به ویژه ایستگاه‌های امام حسین (ع) واقع در خطوط ۲ و ۶ و ایستگاه شهر ری واقع در خط یک آماده ارائه خدمات حداکثری به عزاداران و شهروندان در این روز هستند. عبداله پور با بیان اینکه خط یک مترو به دلیل نزدیکی به اماکن مذهبی مختلف در شهر تهران معمولا در روز اربعین بیشترین مسافر را دارد، افزود: در روز دوشنبه پنجم مهرماه ۱۴۰۰ با کاهش فاصله حرکت قطارها در این خط، خدمات‌دهی به مسافران در ساعات پرتردد با حداکثر توان انجام می گیرد و در صورت نیاز قطارهای فوق العاده اعزام خواهد شد.بر اساس گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه، وی با اشاره به اینکه مراسم پیاده روی اربعین حسینی از میدان امام حسین (ع) آغاز می‌شود و عزاداران پس از طی مسیر ۱۷ کیلومتری هنگام نماز ظهر و عصر به حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) می‌رسند، خاطرنشان کرد: در پایان این مراسم نیز ایستگاه متروی  شهر ری واقع در خط یک تا جابه‌جایی کامل شرکت کنندگان، آماده ارائه خدمات به عزاداران و مسافران است.

 

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه